{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Strøelse langhårs kanin {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg har her på det seneste læst en del om angorakaninen, da det er en race som jeg godt kunne tænke mig at holde som kæledyr. Den har alle de kvaliteter som jeg søger ved en kanin: 1. Et dyr med gods i (vejer 2,5-5 kg) 2. Brugsdyr (giver uld).
Nu til mit spørgsmål.

Hvilket strøelse vil i anbefale til en angorakanin? Har hørt at spåner ikke var sådan en god ide til langhårs kaniner og at træpiller er et for stort arbejde. Jeg nægter at gøre som de engelske og amerikanske opdrættere, og sætte den på net. Hvad vil i foreslå?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Strøelse langhårs kanin
  • #1   22. feb 2013 Hamp smiley jeg har haft en del langhårede kaniner og det er det der fungere bedst. Halm, spåner, træpiller og alt det andet syntes ikke var godt da det sad i pelsen. Træpiller sad ik i pelsen men det blev hurtigt klamt smiley så herfra er det hamp smiley

  • #2   22. feb 2013 Super. Havde faktisk også tænkt lidt på hamp. Brugte det dengang jeg havde marsvin og det lugtede ret godt. Og var ikke helt så flyvsk som ved spåner.
    Ved bare ikke om der er nogen stedet nær Sønderborg man kan købe det.

    Er der nogen der har erfaring med majs granulat eller finhakket bøgeflis? Er lidt nysgerrig om det også var en mulighed, da man kan købe bøgeflis hos avifauna eller majs granulat hos plantorama. (Så det ville ikke være alt for svært at skaffe)


  • #3   22. feb 2013 Okay. Og det er ikke noget der sætter farve i pelsen på en hvid kanin? Syntes det ser mig noget mørkt ud. (Både tørv og spaghnum)
    Halm ved jeg nu ikke om jeg har både lyst til at bruge eller behov for. Dyret/dyrene skal stå inde på mit værelse, såd et er ikke ligefrem fordi de har brug for det.

    Ja, jeg vil ikke have at mine små pus skal gå på tråd. Kan da godt se det fornuftige i det, når man har mere end 10 kaniner, men kan ikke forestille mig at det er særligt komfortabelt.


  • #4   22. feb 2013 Jeg har en hvid pony som har stået på tørv og han blev altså lidt sort/farvet af det smiley

  • #5   22. feb 2013 Det var nemlig det jeg er lidt bange for. Jeg har tænkt mig at spinde ulden. Og det går jo ikke hvis den bliver sådan en snavset grå farve. smiley

  • #6   22. feb 2013 Okay. Der sker jo ikke noget med at prøve. Prøver først med ugødet spagnum. Det er så ligetil at skaffe i jem og fix.
    Nej. Ulden skal ikke vaskes først. Den skal heller ikke kartes. Hvis du f.eks. kigger på youtube kan du se at mange spinder uld direkte fra kaninen. Det vil jeg dog ikke gøre. Jeg vil klippe den først, da jeg kun har en håndten og ingen rigtig spinderok.

    Det har du fuldstændigt ret i. Og velfærd er vigtigt for mine dyr. Derfor jeg laver mig et dobbelt bur på 160x80x80 til mine fremtidige ninusser. XD


Kommentér på:
Strøelse langhårs kanin

Annonce