{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

marsvin på prøve? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en henvendelse fra en ung pige med et marsvin på 9 mdr, en han. Hun ville høre om jeg havde nogle unger. Jeg har kun nogle på 3-4 måneder, som måske er lige i overkanten (når man skal sammenføre 2 hanner er det bedst den ene er lille). Jeg har for en måned siden (dvs da de var 2-3 måneder) fået en voksen han hjem som havde gået alene hele sit liv, han går stadig alene for jeg prøvede med en af de unge hanner på dengang 3½ måned og den voksne på ca 3 år fik totalt bank....droppede det da han rendte hylende rundt i buret med den lille næsten hængende i r*ven...
Jeg spekulerer på at invitere hende på besøg med sin han, og så forsøge med en ung han og se om vi kan finde en der duer? Men vil det holde? altså hvis de klikker fint her, vil det så også holde når hun kommer hjem? -er det for dumt overhovedet at prøve, jeg har aldrig forsøgt sådan noget før nemlig.
Ham den unge der smækkede den voksne går forøvrigt her uden bøvl med en anden ung han og en voksen han så han er ikke bare et asocialt væsen, jeg tror bare det gik galt fordi ham den anden havde gået alene altid og hade glemt hvordan man snakker marsvinsk...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  marsvin på prøve?
  • #1   17. feb 2013 Vis hun tager sit svin med og i så prøver med en som det ikke går så godt med og i så prøver med en anden i stedet bliver det så ikke lidt forvirrende for dem som ikke skal gå sammen af ligevel?
    Desuden tager det jo lang tid at finde ud af om de kan gå sammen.. I starten vil der jo altid være en smugle dominans og der går mindst en time før man kan være sikker på om de kan sammen
    Det tog min Otto og min Bjørn 2dage at finde ud af det før de overhoved ville ligge tæt på hinanden



  • #2   17. feb 2013 Susan S: Jeg synes det lyder som en god ide at lade hende komme på besøg hos dig med hannen. Man kan jo altid gøre forsøget, og fungere det ikke, så fungere det ikke smiley

  • #3   17. feb 2013 ja jeg er også sådan lidt....hm.... men syntes også det er synd den hun har går alene. Den unge han jeg prøvede med den ældre her gik sammen i 3-5 timer og det eskalerede bare langsomt. I starten var den unge bange for den ældre (som ikke på noget tidspunkt brummede eller andre dominanstegn, nok derfor det endte som det endte) men til sidst mistede han frygten og endte med at dominere den ældre.

  • #4   17. feb 2013 jeg vil gerne lige høre hvilke erfaringer andre har, så kom bare med flere:)

  • #5   17. feb 2013 Jeg snakkede vist med samme person igår, og rådede hende til en hanunge på 4-5 uger..

    Som de andre skriver, kan man altid prøve - men jeg ville personligt vælge en yngre kammerat. I den alder er min erfaring at det går galt før eller siden når den yngste er så gammel.


  • #6   17. feb 2013 min erfaring er, at problemerne sjældent opstår i løbet af de første par timer - men langt oftere senere på dagen, når først de har fået set hinanden an, at det så er DER at de lige skal markere sig (både hanner og hunner).

  • #7   17. feb 2013 Altså, jeg har generelt ikke oplevet ret mange problemer med at sætte lidt ældre hanner sammen heller, men nu er mine dyr vist også lidt sære hvad det angår. Så ved ikke hvor meget det kan bruges til.

Kommentér på:
marsvin på prøve?

Annonce