{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.127 visninger | Oprettet:

Indendørs kaninbur i altanen? {{forumTopicSubject}}

Jeg har længe overvejet at købe en kanin, men jeg har nogle spørgsmål som jeg håber nogle erfarene kaninejere kan besvare på...

1. Kan man have en kanin stående i altanen (Fra sommer - vinter), hvor vinduerne er åbne? - hvis ja har i nogle gode råd om hvordan jeg kan forbedre buret så kaninen kan have det ''varmt'' nok?

2. Jeg har før (10 år siden) haft en kanin i udendørs bur, hvor jeg synes at det var svært at rengøre buret, da det var lavet af træ, og af den grund sugede tis som til sidst så grimt ud og lugtede, jeg kunne aldrig få det helt af.
Har i nogle gode råd om hvordan man generelt kan holde et bur rent uden at det efterhåndet kommer til at se grimt ud og lugte. Hvad bruger i af rengøringsmidler til fjerne tis og andet fra buret?

3. Kan man bruge fleece som bund i et udendørs bur?

4. Vil man kunne lugte hvis jeg vælger at have kaninen (buret) på mit værelse som er ikke ret stort.

5. Kan man godt ryge ude i altanen med åbne vinduer, hvis kaninen skal stå i altanen. - Kan den tage skade af det?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indendørs kaninbur i altanen?
  • #1   14. feb 2013 1. De kan jo godt klare okay kulde sådan nogle pus. De skal bare have læ, så burde de klare den medmindre det er meget meget koldt.

    2. Køb et af plastik, fyr spåner i bunden, og få et toilet, og prøv at lær den at gøre det der. Min kanin bruger toilettet meget, og ja, det er knap så pænt i bunden, men resten af buret er rigtig fint. Og sker der noget udenfor toilettet, så burde spånerne klare det for den gang, og så fjerner man det jo bare når man ser det.
    Renser man toilettet ca. hver anden dag, smider efterladenskaber i toilettet sådan i løbet af dagen, og ellers giver nye spåner og hø når der er begyndt at blive tyndet ud, så behøver man ikke super rengøre det bur særlig tit efter min erfaring. Det er kun hvis man lader det sidde længe det går galt. Og det er jo der toilettet er smart. Det er der alt det ulækre ligger i, så hvis den er god til at holde det der, så kan man nøjes med at gøre det rent for det meste.

    3. Lyder lidt ulækkert smiley

    4. Kommer an på hvor god man er til at gøre rent smiley
    Hø lugter af hø, det kommer man ikke udenom. Men tis der har ligget i flere dage, ja, det lugter. Så man kan helt selv styre det smiley

    5. Har ingen ide smiley


  • #2   14. feb 2013 Hvis vindretningen vender rigtigt, tror jeg ikke, røg skader din kanin smiley

  • #3   14. feb 2013 Tak til jer der har skrevet smiley

    @Line H - ja derfor er jeg stadig i tvivl om jeg kan bruge indendørs bur i altanen, men det bliver nok et udendørsbur for en sikkerhedsskyld, Selvom jeg kan beskytte buret fra sol så kan jeg ikke fra kulden... men jeg vil stadig høre andres erfaringer på dette område smiley

    @lise C - Jeg vil helt sikkert bruge dit råd om rengøring af buret.

    @Blacky-Stage - Jeg tror ligemeget hvad så kommer kaninen til at indhalere røget fra cigaraten, desværre er det sådan at jeg bor sammen med en der ryger, og det må kun gøres i altanen - hvor kaninen skal bo. Jeg er lidt bekymret...


Kommentér på:
Indendørs kaninbur i altanen?

Annonce