{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Stine C
Stine C
Tilmeldt:
3. dec 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 20

Hakanin har ændret adfærd :/ {{forumTopicSubject}}

Hej alle herinde

I får lige lidt baggrundsviden om mine to kaniner, inden jeg fortæller jer om mit problem - det kan være det kan hjælpe jer , til at hjælpe mig

Jeg fik først min hunkanin, Gumse, i sommer.
Hun en rigtig skrap dame og ville hverken løftes, kæles eller noget som helst, men hun er MEGET madglad, så vi (mig og min kæreste) kunne lige kæle lidt for hende når det var fodringstid.
Dog var hun rigtig glad for at komme ud og lege, så hendes bur har altid stået åben, så hun selv kunne styre tempoet. Vi bor i en lejlighed.
I efteråret begyndte hun at hænge lidt med mulen - og jeg fik anskaffet en ny ven til hende, Gustav, som var kastreret.
Fra første øjeblik var de bare som pot og pande, og de nød virkelig hinandens selskab
Dog gik der ikke længe før, at vi kunne se, at Gumse nok også skulle steriliseres og det fik vi gjort ved en rigtig dygtig dyrelæge i starten af December og alt forløb fint

Efter de er blevet sat sammen igen, så er tingene gået stille og rolig ned af bakke med Gustav. I den første periode var alt bare fint, men her indenfor de sidste 3 uger er han blevet en lille hidsigprop, hvor han før var den største kælepot.
Han er begyndt at være RIGTIG arrig når man stikker hænderne ind i buret for eks at fodre eller måge let ud.
De hopper næsten heller aldrig ud af buret længere. Måske er de ude 30 min om dagen, hvor de før rendte ude hele tiden.
Efter Gumse "fik" Gustav har de været så enormt kærlige begge to, og virkelig delt en masse nysser og kærlighed ud.
Så jeg er lidt bekymret for, hvad der mon ligger til grunde for, at han er udviser sådan temperament nu

Min ene teori er, at Gumse jo som sagt er meget madglad og han instinktivt farer han, da han ikke vil miste sin mad.
Gumse er stadig den halvtykke, madglade og kælende kanin.
Men ham er jeg bare så bekymret for.
Dog ELSKER han, hvis man tager ham op og sidder længe og kæler med ham, så bliver der også delt nysser ud

Så, kan i måske hjælpe mig ? Jeg har prøvet at fodre dem hver for sig, lave en legeplads udenfor buret, lade være med at løfte dem så meget op, sørge for rent bur hele tiden (ellers bliver de nemlig også hidsige - fornemme kaniner )

Tak fordi i ville læse mit - efterhånden - lange indlæg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hakanin har ændret adfærd :/
  • Stine C
    Stine C Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 20
    #1   17. jan 2013 De er meget tætte , så det har jeg slet ikke spekuleret på . De sidder altid op ad hinanden og slikker hinanden, eller løber efter hinanden på gulvet ,
    De er begge løvehoved blandinger.
    Og han spiser stadig godt og elsker at gnave i trækloder eller avispapir og lege med bolde .
    Så han er stadig aktiv , bare ikke udenfor buret smiley


  • Stine C
    Stine C Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 20
    #3   18. jan 2013 Jeg synes nu de slikker hinanden ligemeget :S
    Hvad gør jeg da , hvis det er dominans ?


Kommentér på:
Hakanin har ændret adfærd :/

Annonce