{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.478 visninger | Oprettet:

Det er da bare løgn :'( (Drægtig? kanin) {{forumTopicSubject}}

Jeg vågner kl. lort pågrund af noget larm, står op og ser Belli gå frem og tilbage? Jeg går nærmere, og Belli stopper og stirre på mig med en kæmpe tot hø i munden...
for satan hun byggede jo en redde ??



Belli har jeg lige fået hjem, og hun kommer vidst ikke fra et særlig godt sted. Så det ville ikke komme helt bag på mig hvis hun nu er drægtig :(..

Men er hun overhoved gammel nok ? Hun er fra D 20 Juli 2012..

Og har de unger overhoved nogen fremtid :(... Jeg tænker bare der er SÅ mange kaniner derude der mangler nye hjem...

Årrh hvor er jeg bare ked af det.. Jeg håber så meget hun "bare" er falsk drægtig, for hun bliver steriliseret D. 1. feb...

Undskyld hvis det er lidt rodet, men det er sent og jeg er helt rundt på gulvet..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er da bare løgn :'( (Drægtig? kanin)
  • #1   14. jan 2013 Årh nej dog smiley Jeg ved ikke hvordan og hvorledes med ungerne desværre. Min tidligere kanin Nucca fik unger ved et uheld men hun var trods alt 8-9 måneder, hvilket jo er betydeligt mere end Belli.

    Jeg krydser fingre for dig og Belli og håber virkelig at hun bare er falsk drægtig.:) Som du selv siger så er her jo allerede rigeligt med unger. smiley


  • #2   14. jan 2013 Øv øv øv.. smiley

    Jeg krydser fingre for at hun ikke er med unger, og bare er falsk drægtig smiley


  • #3   14. jan 2013 Undskyld, men det er nu et lidt sjovt billede. Hold op hvor er din kanin dog kær :).

    Når det så er sagt, så ved jeg ikke med unger. Har selv lige fået 5, hvor der virker til at være en del interesseret allerede. - Nu må vi se, ellers må de sidde herhjemme eller noget.
    Derefter, håber jeg hun er falsk drægtig, for din og hendes skyld.
    Men er hun ikke, så lad være med at stresse, panikke, og hvad har vi. Kommer der unger, så gør det hyggeligt for mor og ungerne :).


  • #4   14. jan 2013 Jeg vil bare lige fortælle jeg har en belgisk hare der render sådan rundt en gang i mellem, hun bygger rede og flytter rundt på halmen uden og være drægtig, har tjekket for brunst når hun gør det men det er hun ikke, så nogen kan altså godt finde på det uden at være drægtig.

    Og hvis du næsten lige har fået hende hjem kan hun jo godt være blevet stimuleret af alle de nye ting og få sat lidt gang i hormonerne.



  • #5   14. jan 2013 Tak for jeres svar.

    nu er jeg ingen avls ekspert angående kaniner. Men kan det passe at man kan se liv når hun ligger fladt ?
    Jeg er næsten helt sikker på at jeg så liv derinde smiley


    Jeg går bare og krydser fingre for hun ikke er drægtig...


  • #6   14. jan 2013 Det kommer meget an på hvor langt henne hun er.
    Nogen kan også mærke ungerne. Jeg kunne på min Misty, da der var 3-5 dage til hun fødte.


  • #7   14. jan 2013 Tak for svar Nørrevang..

    Hvor lang tid går der fra de bygger til de føder??
    Og er der nogen ting jeg skal holde øje med?

    Jeg ved jo ingenting om avl... Så det er rart at være lidt forberedt, hvis nu der pludselig ligger små nøgne kræ i reden...


  • #8   14. jan 2013 Jeg har lige netop fået skrevet til sælger, og jeg fik et svar om at det ikke var med vilje, hvis hun er med unger. Og at hun gik med sin søster og bror for ca. en måned siden.. smiley :(

    Hvor er jeg bare ked af det, og sur.
    Den kanin har været igennem SÅ meget stress, 2-3 timers bilkørsel, ny miljø - og så igen 2 timers tog kørsel og igen nyt miljø.... Det er bare ikke ok smiley


  • #9   14. jan 2013 Nej det er bestemt ikke ok:( Man burde infomere den nye ejer om sådan noget!

  • #10   14. jan 2013 præcis! Hvis jeg vidste det havde jeg aldrig udsat hende for alt det stress smiley

  • #11   14. jan 2013 En kanin behøver altså ikke at blive stresset af at køre med bil eller tog.
    Masser af kaniner i Danmark bliver transporteret i tog og bil til hopstævner og træning, og de lider bestemt ikke overlast.
    Men dejligt at se, at du bekymrer dig om din kanin


  • #12   14. jan 2013 Der er meget forskelligt, hvornår de bygger redde, til hvornår de fødder.
    De fleste af mine hunner har lavet en redde og plukket sig 2-3 dage før. Misty, som har unger nu, har måske lavet redde 1 time før, for da jeg tjekkede lørdag aften meget sent, var der stadig ingen redde, og der lå unger søndag morgen.

    Nu ved du jo ikke, hvornår hun evt. er blevet parret. Men hold øje med hvordan hun opfører sig. Mine piger bliver mere sløve og trætte op til de skal føde. Og hold øje med vægten. Hvis hun stiger - Så er hun, i dit tilfælde desværre, gravid.

    Igen, hvis der kommer unger, så selvom du ikke ville det have det, så hver der for både mor og de små nye. Det er jo vigtigt, at selvom det er et ups-kuld, så skal de stadig have det godt.


    Hvis/Når der så kommer unger, så lige tjek redden for dødfødte, og tæl hvor mange der er. Og så lad dem være. Jeg tjekker mine unger hver dag.
    Alle unger skal have en lille mælkemave, og må ikke være rynkede at se på på maven. - Det er i hvert fald det jeg har hørt og går efter, for så er det fordi de ikke får nok mælk.


  • #13   14. jan 2013 undskyld men det er derfor man kun skal købe kaniner hos en seriøs opdrætter, som har styr på den slags...syntes det er synd for dig og kaninen....men dette er ikke et enkeltstående tilfælde...

  • #15   14. jan 2013 Jo tak, det er jeg godt klar over Stald Shanoon..
    Mit hjerte kan ikke bære at se kaniner der ikke har det godt, eller dyr i det hele taget. Og jeg tager dem gerne til mig.
    Jeg ved hvad det indebære, og det er et valg jeg tager. Jeg er godt klar over jeg ikke kan redde hele verden, men kan jeg redde en eller to, så det jo fint.

    Og nu kan du jo sagtens sidde og være bagklog, sket er sket smiley

    Tusind tak for din nyttige besked Nørrevang.
    Ungerne vil selvfølgelig blive passer til UG og jeg vil gøre mit for at de får en god start på livet, og gode trygge hjem :). Det jo ikke deres skyld..



  • #16   14. jan 2013 Frederikke: Ja men en kanin der er så langt henne i drægtigheden har næppe godt af så meget transport :(.. Hun er ca. 6 mdr.

  • #18   14. jan 2013 Det var så lidt. Altid til tjeneste :).

    Lyder jo super godt, at du, selvom det ikke var planlagt, har tænkt dig at passe ungerne som de fortjener.
    Til det med de små rynkede maver, hvis de får det, så tag mor nin ind sammen med ungerne en gang i mellem, og lad dem die. Har selv lige haft mine 5 unger ude sammen med deres mor, de havde ikke den mave de havde brug for :(. Efter små 2 minutter havde de en god rundt mælkemave igen, og ind med mor kom de :).


  • #19   14. jan 2013 Det er selvfølgelig ikke sundt for hende men hun klarer den nok smiley
    Hvis du sætter hende på et bord med hovedet mod til mave, kan du tage hænderne ned omkring maven og forsigtigt presse pegefingrene lidt "ind" lige bag ribbenene, foran lårerne.

    Hun kan også "bare" værd i brunst og bygge rede, men hvis du har set liv er hun nok lige oppe over.


  • #20   14. jan 2013 *mod din mave*

  • #21   14. jan 2013 Fik kun skrevet en halv besked :s
    Men hvis du gør sådan skulle du meget gerne kunne mærke unger sparke hvis du har set liv smiley


  • #22   14. jan 2013 Belli har født.

  • #26   14. jan 2013 Hun var super dygtig, fødte hurtigt og fik vasket dem alle..
    Hun sad lidt sammen med dem efterfølgene og så satte hun sig for sig selv, der fik jeg talt til 4+ :)..

    jeg fik filmet lidt af fødslen på afstand.


  • #28   14. jan 2013 Dejligt at det gik godt. En ung hun er tit en utrolig god mor :).
    Held og lykke med dem. - Du skriver jo bare til os, hvis der er noget du skal have råd om osv :).


  • #29   14. jan 2013 Held og lykke med ungerne smiley

  • #30   14. jan 2013 Øv du er også bare uheldig Bella smiley

    Håber alt det bedste for Belli smiley Og ungerne smiley


  • #31   14. jan 2013 Åha sikke da en overraskelse at få smiley Jeg er glad for at Belli har det godt, jeg krydser fortsat fingre for jer! smiley

  • #32   14. jan 2013 Flot hun klarede det!!! :')

  • #33   15. jan 2013 Øv, hvorfor er hun (Little Pigz) røget i fryseren? smiley

  • #35   15. jan 2013 Det er da klart hun gjorde det, det er så frækt af opdrætter!.. Jeg ville have gjort det samme -.-

  • #37   15. jan 2013 Høhø.. 'Jeg må alt' - Som min 59 år gamle, mærkelige, Engelsk, og historie lærer siger smiley

Kommentér på:
Det er da bare løgn :'( (Drægtig? kanin)

Annonce