{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad giver i?
  • #1   1. jan 2013 Mine får kaninpiller smiley

  • #2   1. jan 2013 Husk en sigende overskrift (Og art i overskriften) smiley

  • #3   1. jan 2013 kanin piller og lidt grønsager når vi har nogen:) og masse frihed på min seng eller gulv smiley

  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #4   1. jan 2013 To gange i ugen? Håber godt nok at den har et stort bur så smiley

    Foreslag til kaninfoder: Møllernes kaninguf (piller), Oxbow (piller), Rabbit Royal (blandingsfoder).
    Møllernes kaninguf (det er i pilleform) er et okay foder. Det er billigt, men desværre indeholder det lidt for meget fedt og kalk. Så længe kaninens hovedfoder er hø og grønt, så er det fint nok. Det er oprindeligt til slagtekaniner.
    Oxbow er det mest optimale foder man kan få til en kanin. Det indeholder præcis hvad dyret har brug for, og er i pilleform. Dog er det rimligt dyrt, men selvfølgelig pengene værd.
    RR (Rabbit Royale) er det eneste blandingsfoder jeg vil anbefale da det nogenlunde indeholder hvad en kanin har brug for.

    Man kan selvfølgelig også vælge at blande foderet. Fx oxbow og RR.

    Et andet foder, der kan anbefales er fra Grünhoppers (link fjernet) som består af tørret urter - rigtig mange forskellige endda.
    Jeg selv fodre med Purgrün og Adult. Mine to "dværgkaniner" (vejer ca. 2 kg hver) får 1 dl Møllernes (kaninpiller) og 1 dl fra Grünhoppers. Derudover får de minimum 2 rodfrugter og/eller en peberfrugt dagligt. Sommetider får de også persille, græs, mælkebøtter og blade.

    En tommelfingerregel omkring fodermængde til dværgkaniner er 25 g. kaninpiller pr. krops kilo, og derefter kan man regulere det alt efter aktivitetsniveau og huld.


  • #5   1. jan 2013 Mine kaniner får kaninpiller og kommer ud 3-5 gange ud og ugen som er i snor eller løbegård. Når de er i løbegård er de ude i 4-6 timer (vinter) og helt op til 12 timer om sommeren eller ude om natten.

    De får mellem 1-3 dl


  • #6   1. jan 2013 mine får lidt over en dl.

  • #7   1. jan 2013 Vi fodre vores dværgvædder med Cuni Complete, og han får lidt over 1 dl om dagen. Derudover får han dagligt gulerødder og har selvfølgelig altid adgang til hø smiley

  • #8   1. jan 2013 Her i stalden ser menuen nogenlunde således ud:
    Daglig kost til dværgvæddere på ca. 2 kg.
    Vinter :
    15g (1/4 dl) Møllerens kaninguf piller, gulerødder, roer, jordskokker, små skiver majskolbe, æble, pære, div. grene, små stykker tørret brød, grøntkål og fodermarvkål.
    Sommer :
    15 g piller (kun hver 3.-4. dag) alt godt fra naturen og urtehaven, mindst 6 forskellige ting om dagen og ca. 15-20 forskellige ting om ugen.
    Self. frisk vand, tørt halm og godt hø hele året.


  • #10   1. jan 2013 Mine får.
    Hermelin 1/2 dl
    Dværgvædder 1 dl
    Hare / hare krys 1 1/2 - 2 dl
    Pr dag


  • #11   2. jan 2013 Okay allesammen smiley Tak!

    Simse: hendes bur er 250cm x 100cm så hun rigeligt med plads! Hun kommer i sele 2 gange om ugen mindst, og hun kommer i løbegård de andre dage smiley


Kommentér på:
Hvad giver i?

Annonce