{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

Hvad gør i med kaniner imorgen ?? {{forumTopicSubject}}

Planen var jo at jeg og tøsserne skulle ud og hygge imorgen.
Men det bliver desværre ikke til noget, da min kanin allerede idag er meget utryg ved alt det fyrværkeri.
Svinene tager det i stiv pote, og sover sig fra det. Ja selv min hund er cool.

Men jeg har aldrig set min kanin være så bange før. Min ellers så nervefaste dreng, er nu helt op på dupperne over bare det mindste "bang", og sidder sammen krøllet i hjørnet af sit bur, som han ellers aldrig sidder i(han bruger det kun som toilet). Det hjælper at snakke til ham, men det er ikke optimalt, da det jo er uafbrudt de fyrer af imorgen.

Så hvad gør i kanin ejere med hensyn til nytårs aften?
Og hvad med jer som har udendørs kaniner , tager i dem ind eller ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør i med kaniner imorgen ??
  • #2   30. dec 2012 mine er heldigvis van til div larm og lyde så de klare det fint, kan du ikke sætte ham ind i et rum hvor du kan rulle gardinerne for, og så tænde for radioen,

  • #5   30. dec 2012 Vores blvier der ikke gjort noget ved smiley
    De har i dag fået helt rene bure, masser af lækkert halm (Burene helt fyldt) og en masse lækkert hø i deres høhække.
    Og i morgen bliver de så bare forkælet lidt ekstra om smiley


  • #6   30. dec 2012 Jo, lige nu står han på mit værelse med gardinerne rullet for, og tv'et tændt. Det tager toppen af nervøsiteten, men han er stadig tydeligt utryg, og kan vidst stadig høre det.

    Han er også vant til skrigende, legene børn, gøende hunde, højt musik, ja you name it. Men de her høje brag er han altså tydeligvis utilfreds med, der kom endda et par stamp :O? Jeg har aldrig set ham stampe før.


  • #7   30. dec 2012 Frederikke
    Helt klart, det tror jeg også :).
    Det er bare så svært at tage det roligt når man ser ens kanin gå helt i panik.


  • #9   30. dec 2012 Årh lille chucky smiley Jamen de 2 kaniner jeg passer nu bliver sat ind i et lukket skur, og så holder jeg øje med dem smiley

  • #10   30. dec 2012 mine kaniner får bare lidt ekstra hø og lidt de kan hygge sig med.. og så hænger jeg nogle tæpper over deres bure..

  • #11   30. dec 2012 Mine står i vores udestue. Jeg ligger et tæppe over deres bure eller i hvert fald Sofuses, da Leo ikke har noget i mod det, og det er Sofuses første nyt åt smiley

    Men ellers får de massere af halm, da i hvert flad Sofus bygger en lille hule når han er bange smiley

    Held og lykke med lille Chucky smiley



  • #12   30. dec 2012 Mine kaniner og marsvin er fuldstændig ligeglade.. Sidste år var jeg hjemme hos min far nytårsaften, og mine kaniner stod udenfor hos min farmor. Var overbevist om at mine kaniner var skræmt fra vid og sans, så jeg tog hjem til min farmor klokken 1 om natten med gulerødder for at se til dem. De dog virkede helt ligeglade og upåvirkede. Så jeg har ikke rigtig tænk mig at gøre noget, medmindre de lige pludselig skulle blive forskrækkede og bange.

    Synes du skal give ham noget ekstra høj og nogle gulerødder og evt. sætte ham i det rum hvor det larmer mindst.


  • #13   30. dec 2012 Min udendørskanin er blevet flyttet ind i garagen smiley
    Lige om lidt går jeg ud og muger hans bur ud også får han eller bare masser af halm han kan gemme sig i og en masse hø at tygge på smiley


  • #15   30. dec 2012 stakkels pus smiley

  • #16   30. dec 2012 Mine 8 udekaniner er ret ligeglade med det larm.

  • #17   30. dec 2012 Ved ikke hvordan mine 2 kaniner reagere men ville klart holde et vågent øje med dem og give dem en masse halm og gulerødder;)
    Mine er udekaniner men går sammen så jeg håber de holder hinanden lidt med selskab så de glemmer fyrværkeriet lidt:-)


  • #18   30. dec 2012 Har en ude kanin på 6 år. Han har været ude alle år og er ret ligeglad med larmen. Men det jeg plejer at gøre er:
    Om aftnen lukker jeg af så han ikke kan købe ud i hans løbegård
    Jeg fylder helt op med halm han kan putte i
    Han får noget lækkert grønt og hø
    Og ved 9-10 tiden putter jeg et håndklæde op for den øverste del(han har et bur med to etager), for det er der han mest er. Ikke for lyden men for alle lysglimtene. Og så ser jeg til ham tit, men han er meget rolig og lægger bare og hygger sig smiley


  • #19   30. dec 2012 Og jeg aktivere ham også altid om dagen ved tricks og gåtur. Men det er jo bare den normale hverdags rutine. Men hvis man ikke gør det så tit, så ville det være rigtig godt at gøre i morgen. Men noget tid inden det går løs. smiley

  • #20   30. dec 2012 Mine får ekstra halm og guffere. Jeg overvejet og stille dem i deres transport kasser i skuret, men tror de har det bedre i deres bure, hvor de er vandt til og være;)

  • #21   30. dec 2012 du kan nok ikke fjerne bragene medmindre du har en garage du kan sætte buret ind i om natten? Men lysglimtene kan du måske gøre lidt ved, ved at hænge nogle tæpper op foran buret så lyset blvier holdt ude...

  • #22   30. dec 2012
    God ide! Hvorfor tænkte jeg ikke på det :p.
    Jeg tror jeg vil aktivere ham først. Det er en måneds tid siden vi sprang sidst, så det tror jeg at jeg vil gøre imorgen. Han plejer at blive helt færdig efter hop træning, og sove flere timer i træk :).
    Tricks og gåture er også en del er hverdagen her.. 
    Jeg lader ham blive inde på mit værelse, og dækker hans bur til når han er faldet til ro.
    Jeg har desværre ingen garage, men bliver det for voldsomt kommer han ind på badeværelset, der er der ingen vinduer.
    Jeg tænkte bare at ville være mere betryggende for ham at være blandt os, det er han jo altid?


  • #23   30. dec 2012 Tager dem ind i hver sit bur (bare et lille 80*50 til natten over)

  • #24   30. dec 2012 Mine bor i hestestalden. Hestene bliver meget nervøse når det brager, så jeg har altid radio til at køre på en lidt højere styrke end jeg ellers normalt hører. Så hører de mest lyden og ikke bragene. Det gør dem mere rolige

  • #25   30. dec 2012 jeg ligger et tæppe over min lille ninus, og så sætter jeg en radio ud til hende, og tænker også lidt på at sætte sorte plastikposer for vinduerne, da hun står inde i vores værksted smiley

Kommentér på:
Hvad gør i med kaniner imorgen ??

Annonce