{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Brug for lidt hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har to "dilemmaer" som jeg vil høre hvad I ville gøre ved smiley

1. Jeg har haft en henvendelse på et af mine marsvin. Vi aftalte at det skulle hentes tirsdag. Mandag skrev hun at hun ikke kunne tirsdag alligevel. Så aftalte vi torsdag - der meldte hun også fra. Skrev så til hende igår om hun overhoved var interesseret og hvis ja om hun så evt. kunne overfører pengene. Det svarede hun at hun kunne. Efter der har jeg intet hørt. Har skrevet til hende ang bankoplysninger - intet svar. Skrev så igen til morgen om hun har fået min besked - intet svar...
Jeg har en anden som er meget interesseret i det marsvin som hende her har reserveret.
Hvad ville I gøre ? Vente og se om I hørte noget ? Eller ?

2. Jeg har købt nogle marsvin hos en avler. Fået papirer med på dem.
Jeg reserverede to marsvin hos hende men skrev inden afhentning at jeg gerne ville springe fra. Det blev hun meget sur over. Tilbød hende 1/3 af beløbet som hun sagde ja til.
Nu har jeg jo så de her 4 marsvin fra hende som snart skal have unger. De papirer jeg har fået er "hjemmelavede" - altså jeg har ikke en rigtig stamtavle. Har skrevet til hende ang det - men hører intet.
Hvad ville I gøre ? Fair nok at hun er sur, men svare er da det mindste man kan. Eller ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug for lidt hjælp
  • #1   7. dec 2012 Med hensyn til nr. 1, så ville jeg sælge marsvinet til anden side, hvis du ikke har fået pengene ind på din konto smiley

  • #2   7. dec 2012 Mht. Nr 1.

    Skriv til hende at hvis du ikke hører fra hende inden fx. søndag, sælger du marsvinet til anden side


  • #3   7. dec 2012 Efter jeg har oprettet det her indlæg har hun skrevet at hun er syg og det er derfor hun ikke har svaret. At hun ikke ved hvornår hun kan hente så det er endt med at jeg sælger til den anden smiley

  • #4   7. dec 2012 1. Min politik er, at jeg sælger dyret til den første, der betaler for det. Netop fordi jeg alt for ofte har oplevet at holde et dyr reserveret i længere tid og så springer køberen fra.
    Så vil de have det, må de betale, ellers sælger jeg bare til den næste, der er interesseret.

    2. Nu ved jeg ikke hvilken opdrætter, det er, men jeg ved der er nogle opdrættere i DMK/DMF, som helt og holdent nægter at registrere deres dyr og derfor kun sender hjemmelavede kintraks stamtavler med, når de sælger dem.


  • #5   7. dec 2012 Ang. nr 2. Hvis der er tale om en DMF opdrætter, så har DMF jo faktisk en regel for deres opdrættere, der hedder: Opdrætteren forpligter sig til, efter ønske af køber, at registrere sit dyr i DMF.
    (I øvrigt en super regel efter min mening).
    Så i tilfælde af, at det er en opdrætter, der har godkendt opdrætternavn i DMF, så kan du jo altid bare hive foreningen med ind over, hvis hun nægter at give dig stamtavler på dyrene smiley


  • #6   7. dec 2012 Det er desværre ikke en fra DMF smiley
    Ved bare ikke hvad jeg skal gøre når hun ikke reagere på mine sms'er.


  • #7   7. dec 2012 Nu fik vi så opklaret, at der faktisk er tale om en DMF opdrætter smiley

    Og så kan du faktisk, ifølge DMFs regler, forlange at hun skal registrere dyrene i DMF smiley


  • #8   7. dec 2012 En lille opdatering. Har hørt fra hende tidligere og hun nægter at hun skal lave stamtavler og siger jeg selv kan gøre det. Da jeg skriver at man som sælger i dmf er forpligtet til at lave stamtavle hvis køber ønsker det skriver hun at jeg er truende og skal få mig noget bedre at lave og at det bare vil spilde hendes tid.
    Suk hvor jeg egentlig ikke gider det her.

    Men har nu skrevet til dmf så må vi se


  • #9   7. dec 2012 wow... sikke da en serviceminded sælger, hva :S


  • #10   7. dec 2012 Natascha W: Desværre er du ikke den eneste, der har været udsat for det med den samme opdrætter smiley
    Men det var før vedkommende blev DMF opdrætter. Nu er vedkommende blevet DMF opdrætter og er ifølge reglerne for opdrættere på DMFs hjemmeside altså forpligtet til at registrere dyrene hvis du ønsker det.
    Så jeg synes du skal kontakte DMFs bestyrelse, så må de få vedkommende til at registrere dyrene.


  • #11   7. dec 2012 Jeg vil osse give annbritt ret i at lige netop den regel ikke er så skeløjet, idet den netop sikrer køber.

  • #12   11. dec 2012 Det var ærgerligt, at reglen viste sig kun at være til pynt, det lød ellers til at være en rigtig god regel, men det hjælper bare ikke ret meget, når DMF ikke rent faktisk vil håndhæve den smiley

  • #13   11. dec 2012 Nej det er rigtig ærgerligt :-(( har nu prøvet at skrive til dmk - men det er måske samme svar jeg får der - synes bare ikke det er fair at jeg skal betale for at få de voksne registreret smiley

  • #14   11. dec 2012 Problemet er lidt, at i DMK har de ikke den regel, som DMF har stående på deres hjemmeside, så det er nok begrænset hvor meget DMK kan gøre.
    DMF har i det mindste muligheden for at håndhæve en regel, de skal forestille at have, men det vil de bare ikke.


  • #15   12. dec 2012 jeg synes det er en rigtigt skidt situation du sidder i... og det kan være rigtigt meget begrænset hvad der kan gøres fra DMKs side - hvor gerne man end vil være behjælpelig.
    Problemet kan f.ex. være hvis forældredyrene til dine dyr heller ikke er registreret.. for så bliver det meget svært at 'bevise' at dyrene ifølge dit og dat osse er racedyr.

    Det kan desværre ende i at du står tilbage med en meget kedelig 'lærestreg', og så er det jo nok efterfølgende ikke en sælger du selv vil handle hos, eller anbefale til andre, når du på den måde lidt har købt katten i sækken.


Kommentér på:
Brug for lidt hjælp

Annonce