{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.450 visninger | Oprettet:

Når man pludselig bliver alene mut .. (Marsvin) {{forumTopicSubject}}

Hej Alle Mut folk .

Jeg står desværre i den sørgelige situation at mine brødres ene mut døde i morges, han har i lang tid skræntet og doktor dyr meldte sidste gang pas på hvad han fejlede men vurderede at han ikke havde ondt, så vi har haft ham hjemme til det sidste.

Nu ligger mit spørgsmål således:

Han har hele tiden gået sammen med sin halvbror, og de to har haft deres op og nedture, men har altid været meget glade for hinanden, og jeg ved jo at det er meget selvskabelige dyr. Vil Tobi - vores tilbageværende marsvin - have nok selvskab i os, (han løber frit i stuen, med mulighed for at hoppe i sit bur 24 timer i døgnet) eller vil det være mest fair for ham at anskaffe sig en ny mut ven, og hvordan gør vi det bedst, vi har ikke to bure til at starte med, så de kan vendes langsomt til hinanden

På forhånd tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man pludselig bliver alene mut .. (Marsvin)
  • #1   9. nov 2012 Det var trist at høre med jeres marsvin smiley

    Den tilbageværende bør få sig en ny ven.
    Når marsvin har været vant til selskab hele deres liv (eller en stor del af det) er odds for de bliver meget ensomme når de pludselig ikke har selskab længere.
    Menneskeselskab kan aldrig erstatte selskabet af en artsfælle.

    Jeg vil råde jer til at finde en lille hanunge som han kan gå sammen med. Hvis I finder en der ikke er meget ældre end 4-8 uger gammel, burde de sagtens bare kunne sættes sammen i et rengjort bur med mad og hø og det så gå i fred og fordragelighed smiley


  • #2   9. nov 2012 tak for det hurtige svar.

    Jeg må lede , det skal ikke gå ud over dyrene, det er helt sikkert smiley


  • #3   9. nov 2012 kan se du bor i storkøbenhavn, så burde det være muligt at finde noget uden at skulle i dyrehandlen - det er mere sådan at hvis I selv har svært ved at se kønnene, så vil det være rigtigt øv at komme hjem med en dreng, som viser sig at være en lille pige.
    Har du nogen preferencer med udseendet?
    For så kan det jo tænkes at du kan få nogen henvisninger til hvilke opdrættere i storkøbenhavn der har den slags smiley


  • #4   9. nov 2012 jeg vil ikke købe i dyrehandel smiley

    Den anden vi har er teddy, det behøver den nye ikke være, men det skal være en korthåret, - ikke skinny - og ikke sort smiley


  • #5   9. nov 2012 Du kan altid kigge på www.marsvineklub.dk - og under kreds 1.

    Lige på stående fod kan jeg ikke sige hvad de andre opdrættere har - jeg ved kun hvad jeg selv har til salg smiley


  • #6   9. nov 2012 Vi købte kun Arnold for Nemos skyld. Vi havde ellers besluttet os for at vi ikke skulle have marsvin mere, men jeg kunne ikke gå af med Nemsen smiley
    Så da Nemos ven døde, måtte vi jo få en ny mut til ham og det var det helt rigtige at gøre smiley
    Han nød virkelig at få en ny ven efter at ha været alene i nogle dage.


Kommentér på:
Når man pludselig bliver alene mut .. (Marsvin)

Annonce