{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.872 visninger | Oprettet:

Sterilisering og sidde stille spørgsmål (Kanin) {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige to spørgsmål jeg håber nogen kan svare på smiley

Vores lille hermelin er vældig vældig sød, og vi er begyndt at lukke hende ud ret ofte. Så vi er oppe på nok 4-5 timer om dagen hvor hun får lov at rende rundt i stuen. Men hun er ikke så gammel endnu (Lige lidt over 3 måneder), så hun skal stadig lige lære, at buret er der hvor hun har "base" og skal gøre sit halløj. Hvilket hun også er rigtig god til.
Men, nogle gange er vi jo ikke hjemme, og nogle gange sidder vi i andre rum, og så er vi ikke helt trygge ved at hun render rundt alene, så ja, hun er ikke ude 24 timer i døgnet.
Men hun er vældig sød, og vældig livlig når hun er i stuen, og render rundt og det hele. Men ligeså snart vi får hende ind i buret igen, så sidder hun bare ret stille oven på sit hus - i lang tid. Det sker da, at hun så lig enapper noget hø, mad, går lidt rundt, vand og sådan noget. Men ellers går hun bare tilbage og ligger sig på huset.
Jeg synes det virker lidt synd, og det er garanteret fordi det er kedeligt derinde. Der er trods alt forskel på et bur, selvom det er ok stort, og så en hel stue.
Så what to do ? smiley Er det bare sådan det må være, og det må hun lære (Vi har trods alt kun lige haft hende i en uges tid), eller noget helt andet ? smiley
Som sagt, 12-24 timer om dagen udenfor, det synes vi ikke så meget om. Men man kan nu ikke lade være med at få lidt ondt af hende når hun bare ligger der og glaner smiley

En anden ting. Sterilisering af kaniner ?
Selvom det kunne være meget sødt af få kaninunger, så er det næppe noget vi har lyst til, da det jo ikke bare lige er noget man gør, plus, at vi nok ikke lige har lyst til at gå ud og investere i 2-4 burer mere og sådan. Så der siger vi nok nej tak smiley
Og så har vi læst, at det nok er bedst at få dem steriliseret, da de ellers kan blive lidt gnavne og trælse, og ja, endda risikere at dø af kræft. Plus, at de kan blive lidt mere kælne.
Så er det bare noget der skal gøres, eller noget man skal tænke meget over ?
Nu har jeg ikke lige checket priser vildt meget, men det ser ud til de ligger mellem 1300-2000 kr. for sådan en tur, og det er jo alligevel rimelig meget mere end man har givet for en kanin..
Men det er måske bare det rigtige at gøre, eller kan det sagtens fungere uden, eller ja, vi er lidt i tvivl smiley


Undskyld for den lange besked.
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterilisering og sidde stille spørgsmål (Kanin)
  • #1   30. okt 2012 Jeg syntes det lyder til i giver kaninen et rigt kaninliv indøres.
    Jeg kan helt klart anbefale at den bliver steriliseret da det er en god booster på humøret smiley


  • #2   30. okt 2012 jammen hvad forventer du hun lavede i buret? rendte rundt i det som om det var et hamsterhjul?:) hun bruger da alt sit krudt når hun er ude og rende så buret bruger hun til at slappe af i lyder det til:) ang. sterilisering ved jeg intet da jeg har en hankanin og han er noget så sød selvom bollerne er intakte...

  • #3   31. okt 2012 Jeg anbefaler også neutralisering, så det synes jeg da du burde få gjort. smiley

    Angående pris, så er det jo kun et engangsbeløb - tænk på at du kan have kaninen i 8 - 14 år. Specielt hunnerne bliver ældre efter en neutralisering, siger min og andre kaninejeres erfaring.
    Jeg synes det er en pris, der er værd at betale.


  • #4   31. okt 2012 ang. neutraliserng anbefaler jeg ikke dette.. jeg er dybt imod dette, men det er jo også bare min holdning til tingene.. jeg har de dejligeste hun kaniner sidende hjemme som stadig har deres underliv intakt..

  • #5   31. okt 2012 Jeg er også enig i at det vil være en god ide at få hende neutraliseret. Mine 2 langøre skal begge neutraliseres så snart pengene er der til det smiley

  • #6   31. okt 2012 Hvor er det skønt at du har den holdning til at "kaninunger kan være søde - men nej tak!".



    Der burde være flere som dig! smiley


  • #7   31. okt 2012 Ok, det lyder som om det er vejen at gå så smiley
    Hvad med alderen når det kommer til det ? Lige nu er hun ca. 13 uger. Er der et tidspunkt der er bedre at få det gjort end andre ?


  • #8   31. okt 2012 Vil tro du kan få det gjort når hun er 4 mdr. smiley

    Jeg har selv en hunkanin på 3½ år, der skal neutraliseres inden længe. Skal blot tale med dyrlægen om afbetaling da lige præcis den klinik normalt ikke går med til det.
    Og så har jeg en neutraliseret hankanin. Han er bare skøn, men før neutralisering var han aggressiv overfor alle pånær min far og jeg - selv min tvillingebror, der havde været med til at opflaske ham var han ikke glad for at se. Jeg måtte heller ikke lugte af andre end kaninen så jeg fik lige en strinte tur hver gang jeg gik ud til ham.


Kommentér på:
Sterilisering og sidde stille spørgsmål (Kanin)

Annonce