{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.341 visninger | Oprettet:

Brug af kattegrus {{forumTopicSubject}}

Hej alle på GG.
Jeg har læst noget forskelligt på hjemmesider og ville lige hører jeres meninger smiley
Jeg havde tænkt mig at give Nugga noget kattegrus ind og grave i som aktivering og noget toilet smiley
Men så læste jeg at det var giftigt for kaniner er det rigtigt?
Og hvis ja hvorfor er det ´mere giftigt for kaniner end katte?

-Stald Hyben


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug af kattegrus
  • #1   30. okt 2012 Kaniner spiser alting. Hvis de begynder at spisekattegrus, får de sandsynligvis ret ondt i maven, - specielt hvis det er den slags, der klumper sammen, når det bliver vådt.

    Jeg synes, du skal finde dig et andet alternativ.
    Du kan eksempelvis bruge ugødet spaghnum eller træpiller smiley


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #2   30. okt 2012 hvorfor er det ´mere giftigt for kaniner end katte?
    Det er ikke mere giftigt som sådan - men katte plejer ikke at spise gruset, men det kan kaniner godt kan finde på. Og der skal ikke meget til før kaninen får forstoppelse, som kan medføre døden.
    Kender flere, der ikke bruger kattegrus til deres katte, og slet ikke til killinger.


  • #3   30. okt 2012 Man kan få sådan noget treeflakes kattegrus, det er lavet af træ, det kunne måske bruges. Men jeg ville nok bare tage noget sand eller jord ind.

  • #4   30. okt 2012 Vi har tænkt at bruge noget naturstrøelse som er bergnet til kaniner smiley
    Indtil vi får skaffet det bruger vi savsmuld til det hun går jo på Bøgeflis (Natur) smiley


  • #5   30. okt 2012 Min søsters angora som går fri i lejligheden har haft kattegrus i sin bakke før hen uden problemer.. Men vi skiftede til træpiller fordi han slæbte for meget kattegrus ud af bakken med hans store fødder smiley

  • #6   30. okt 2012 Kaniner har en tenden til at gnave i alt de kan komme i nærheden af, og der er derfor noget større risiko for at kaninen spiser kattegruset end der er for at katte gør det, og det er derfor man råder folk til at holde sig fra kattegrus til kaniner. Det er selvfølgelig ikke alle kaniner som spiser gruset, men hvorfor løbe risikoen når nu der er alternativer smiley

Kommentér på:
Brug af kattegrus

Annonce