{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Aktivering og sjove ting i buret.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har et forholdsvis stort bur til mine 2 ældre marsvin 150*75..
Jeg syntes bare deres bur er noget kedeligt, de har:
- 4 huse de kan gå ind i og ovenpå (det er kun den ene der hopper op).
- 1 rør de kan rende igennem.
- og selvfølgelig mad og vand.

der er masser af plads. Vil tage det ene hus ud når jeg lige finder ud af hvad det skal erstattes af. Har selv tænkt på nogen mursten de kan kravle på.. smiley

Har i andre idéer ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivering og sjove ting i buret..
  • #2   29. okt 2012 En stor gren og så en ordentlig klump hø ovenpå, det plejer at være et hit hèr smiley

  • #4   29. okt 2012 Noget Hø, Grene, Bolde til aktivering smiley

  • #5   29. okt 2012 Mine 4 grise har etbur på 200*60. Det er 2 bure på 100*60 der er sat ved siden af hinanden.

    i mine møffer's bur, er der huse, hængekøjer, mursten, foderbolde, broer, mm. Du kan bruge fantasien og sætte tingene på en masse sjove måder smiley


  • #6   29. okt 2012 Mine marsvin kan ikke leve uden deres platforms-hus, som jeg selv har bygget. Det består af en plade med 4 ben. Meget nemt at lave.
    Jeg har syet en pude til, som enten bruges til en blød seng, eller som underlag til deres hyggeseng eller hyggeposer.
    De ligger både under den og oven på den, og så elsker de at hoppe op og ned, samt at spurte rundt ind og ud under den.
    Den er simpelthen uundværlig smiley

    Derudover bruger jeg tit mursten som "rumdelere". Man kan også bruge træplader eller andre ting, men murstenene syntes jeg har en god størrelse. Jeg ligger dem på den flade side, så de ligger helt fast. Marsvinene får lidt motion af at hoppe over dem, og de får samtidig slebet deres negle. De er også brede nok til at mine marsvin kan sidde på dem, og på den måde har de lidt bedre udsyn.

    Generelt indretter jeg mit bur med så mange ting som muligt. Hvis buret kan overskues fra ét sted bliver det hurtigt kedeligt, men hvis dyret ikke kan se det hele, er der hele tiden noget der lige skal undersøges = aktive dyr.
    Det er også en god ting at have mange forskellige ting, som man ofte skifter ud, for så bliver det ved at være spændende for dyret.


  • #7   29. okt 2012 Nårh ja... man kan jo også lave spændende ting med foderet. Jeg pakker tit mine dyrs mad ind i toiletruller eller avispapir lavet til "karameller".
    Nogle gange hænger jeg det også op i en snor, men det skal helst være mad der ikke kan dingle alt for meget, fx. en gulerod. Man kan også sætte maden fast i tremmerne, så dyrene skal strække sig for at nå det.

    Det er altid et hit, for det første fordi det tager længere tid at spise foderet. Dyrene skal også bruge deres hjerne, og det er også fantastisk sjovt at se på.
    En anden god ting er at det kan bruges til at stimulere dyrets naturlige adfærd. Hvis man tager toiletrullen som eksempel: Mine marsvin elsker at gnave, derfor får de maden ud ved at gnave i toiletrullen til de kan hive maden ud. Min kanin kan godt lide at flytte og kaste ting, så han triller rundt med toiletrullen eller kyler den rundt indtil maden kommer ud.



Kommentér på:
Aktivering og sjove ting i buret..

Annonce