{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Hvad kan jeg lave?:-) {{forumTopicSubject}}

Nu står jeg i den situration at min superdejlige dværgvædder dreng Simba trænger til forkælelse og jeg derfor gerne vil have en knaldgod opskrift på godbidder til kanin?:-) Så hvis i lige gider skrive/linke jeres bedste opskrift på godbidder ville det være super smiley God weekend!

Rosalina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan jeg lave?:-)
  • #2   20. okt 2012 Mange tak!:D det skal da prøves:-p

  • #4   21. okt 2012 Du skal bruge:
    1 stykke brød(kan både være rugbrød, toast eller hvad der nu end er)
    1 æble
    1 gulerod
    En halv pære
    Lidt persille
    Havregryn - put i til det hænger sammen. Hvis "dejen" kan hænge sammen uden havregrynene, så put lidt vand i, da det er vigtigt at havregrynene kommer i.

    Smulder brødet fint i en skål, så det er små krummer der er i. Riv æblet, guleroden og pæren og put det i. Hak persillen fint og put det i. Put derefter havregryn og evt. vand til dejen hænger sammen og kan formes.
    Form det til små flade "flager", eller du kan forme det til små kugler, store kugler eller hvad du nu vil. En god ide kan være at finde nogle grene og sætte dej omkring grenene. Så er det ligesom de populære(dyre) foderpinde man kan købe i butikkerne. Også kan grenene spises bagefter.
    Put det du har lavet i ovnen på 175 grader. Det er forskelligt hvor lang tid det skal have i ovnen, alt efter hvordan du har formet. Så hold øje med det, og husk at det ikke bliver sprødt i ovnen, men når det ligger og "tørrer" i omkring en time efter du har taget det ud.

    Min kanin eeelsker det!:-) Håber du kan bruge opskriften. Jeg har selv lavet den, så bær over hvis der er fejl i teksten smiley Og du kan bare putte det frugt og grønt i din kanin kan lide.


  • #5   21. okt 2012 Disse hjemmebagte godbidder og gnaverstænger indeholder kun madvare, som dyrene kan tåle.
    Det indeholder derfor ikke brød, sukker, mejeriprodukter og lignende, da det ikke er specielt godt for vores kaniner og gnavere.

    Opskrift 1.
    Disse godbidder indeholder: æble, persille og havregryn.
    De kan gives til alle slags gnavere og kaniner.

    Du skal bruge:
    - 1 æble
    - 12-20 frisk persille, med stænglerene
    - 1-2 dl. havregryn

    Start med at skær æblet ud i 4 både og fjern kernehuset, da dette er giftigt for vores dyr.
    Riv æblet med et rivejern, jeg brugte den anden mindste "funktion", så det minder om grød. Hæld derefter det meste af saften fra.
    Pluk persillen og hak det så meget du kan, og bland det derefter sammen med det revet æble.
    Tag 1 dl. af havregrynen og smulder det lidt med hånden, bland det sammen med det andet, hvilket er nememste at gøre med hænderne.
    Øg mængden af havregryn, hvis du føler det er nødvendigt.

    Form godbidderne efter lyst og lad dem tørre på 100-125 grader i ca. 40 - 180 min. (alt efter tykkelse)
    Jeg fik 10 halvstore godbidder og en gnaverstang ud af denne portion.

    Vores dyr tog godt imod godbidderne, som I kan se på billederne nedenunder. To af vores chinchillaer kan normalt ikke lide æble, men de var vilde med godbidderne.

    Man kan selvfølgelig vælge at bruge pære i stedet for æble, og en anden form for urt i stedet for persille.

    Se billeder på min hjemmeside: http://simsesdyr.weebly.com/opskrifter-til-godbidder.html


  • #6   21. okt 2012 Virkelig mange tak!;-) Go' idé med grenene smiley Tror jeg vil gå amok i køkkenet idag og prøve det hele smiley

Kommentér på:
Hvad kan jeg lave?:-)

Annonce