{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig mave
  • #2   10. okt 2012 Jeg ville give fibreplex også, eller zoolac.

  • #3   10. okt 2012 Giv xoolac/fiberplex
    Fjern foderet
    Giv kun hø


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #4   10. okt 2012 Finder ud af HVORFOR den har dårlig mave.

  • #5   10. okt 2012 Jeg er enig med Simse. Derudover skal der selvfølgelig gøre noget ved problemet. Det er vigtigt, at kaniner får tilført en masse fibre i kosten. Derfor skal de altid have frit adgang til hø, eftersom hø er deres hovedfoder og kaninfoder er tilskud!
    Jeg ville kun sætte hø og vand på menuen hos min kanin, hvis en af dem skulle få diarré, men det sker meget sjældent, da de spiser store mængder hø dagligt. Hvis det var slemt, kunne jeg godt finde på at supplere med noget Zoolac/Fibreplex - helst Fibreplex, da det er fremstillet specielt til kaniner og gnavere. Begge præparater er med til at stabilisere tarmfloraen.


  • #6   10. okt 2012 jeg har selv haft en kanin med dårlig mave og den fik kun hø og vand man den hvade stadigvæk dårlig mave selv om den kun fik det og måtte til dyrlæge og fik af hvide det var vitamin mangle

  • #7   10. okt 2012 fordi den får alt for meget grønsager og andre graver ting som man kan købe,og for lidt hø og halm til og spise for hæ
    hø holder kaniners maver i orden


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #8   10. okt 2012 Grønt ødelægger ikke balancen i mave-tarmsystemet, med mindre man bare giver den en bunke af noget den aldrig har fået før. Det kræver jo tilvænning, og så er der enkle ting som flere kaniner ikke kan tåle, fx iceberg salat.

    Men diarre er oftest på grund af skadelige baktiere i tarmene, og for at stabilisere den kan man prøve at give meget lidt kaninpiller (med mindre de får oxbow), og så masser af hø, halm og havregryn.
    Hjælper det ikke bør man tage til dyrlægen.

    Men hvordan ser afføringen egentlig ud? Det kan jo være blindtarmsafføringen.


Kommentér på:
Dårlig mave

Annonce