{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.389 visninger | Oprettet:

Hvorfor blivert hun ikke tam :( {{forumTopicSubject}}

Jeg fik for en måneds tid siden en dejlig hun guldhamster. Hun kommer fra et super opdræt og er blevet taget i hænder hver dag.
MEN hun vil bare ikke blive tam, og virker heller ikke interesseret i at blive det. Hun bider i tremmer, og virker lidt frustreret. Jeg gør præcis det samme som med min dværg han, og han er utrolig sød og tam. Jeg er kommet til at skulle have hende hurtigt ind i buret igen, hvis hun pludselig hopper op på mig for at hoppe ned på den kommode buret står på. Men det er også sket med min han, og der er ingenting.. Når jeg stikker en godbid ind, vil hun gerne have den. Men har jeg flad hånd, vil hun næsten ikke engang snuse til den, fordi fingrene er forrest ved hende. Jeg har ikke holdt hende endnu, for det kan hun slet ikke have med at gøre, så bliver hun panisk.
Hvad dælen gør jeg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor blivert hun ikke tam :(
  • #1   30. sep 2012 Nu kan jeg kun tale ud fra vores kanin, det har taget over 1,5år før hun blev tam:)

  • #2   30. sep 2012 Sådan er min dværghamster Trille også.. Hun er slet ikke bange for mig og vil rigtig gerne ud af buret og når hun selv får lov at kravle op i min kærestes hånd (hun vil ikke i min) også ud på et tæppe så vil hun gerne nusses men når hun er i hendes bur bliver hun panisk når man sætter en hånd ind til hende uden mad..

  • #4   1. okt 2012 hvor lang tid har du haft den, jeg brugte 1 år på at gøre min dværghamster tam, du skal tænke på at alle dyr har hver deres sind.
    det tager ikke bare fra dag til dag.
    ved nogle tager det lang lang lang tid og andre ingen tid, sådan er det bare.
    Tålmodighed og godbidder.


  • #5   1. okt 2012 At gøre et dyr tamt betyder jo sådan set at man knytter et bånd til den smiley

  • #6   1. okt 2012 Det er ret normalt hamstere bider i tremmer, også selvom de har en masse gnave-ting, det kan løses ved at købe et bur uden tremmer..

    Det er langt de færreste hamstere der gider sidde stille og "putte" de vil ud og se verden


  • #7   1. okt 2012 Min unge fra samme kuld har masser af krudt i bagdelen, men jeg kan sagtens tage hende op i hånden efter jeg har aet hende med en finger eller to.

    Det gælder blot om at gøre det uden at tøve. smiley

    Blyfri havde en periode på ca. to uger i sin kønsmodning, hvor vi ikke kunne stikke hånden i buret uden hun bed efter os, men nu kravler hun selv ud til os, og det er Mecca (søsteren til din) også begyndt at gøre. Hun har heldigvis ikke været gennem den trælse periode.

    Men nej, de sidder ikke stille! Mine hamstere vil alt andet end at sidde stille.


  • #8   2. okt 2012 Det går allerede fremad smiley Jeg har faktisk bare trodset at jeg var nervøs for at hun blev bange ved berøring. Kunne ae hende i går, og hun spiser gerne af hånden, men jeg skal dog gøre det ret tit, ellers glemmer hun at hånden ikke er farlig. Tænker også at hun jo bare er en unge og derfor er lidt livlig og har meget energi, og at jeg bare skal fortsætte..

    Har lige bestilt et bur uden tremmer, håber ikke hun bliver for skræmt af at hånden kommer fra oven,

    Hehe ja, de vil ikke sidde stille, vil min dværg heller ikke smiley


  • #9   3. okt 2012 De vænner sig til det smiley Ellers så stik hånden ved ved siden af den, og så før den hen imod hamsteren smiley

    Det gør jeg ved min roborowski.. Hun er dog ikke så håndvandt (mere) da hun mest bare er et kigge-på-dyr, så er ikke så meget i hænder, men hun bider ikke smiley


Kommentér på:
Hvorfor blivert hun ikke tam :(

Annonce