{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
861 visninger | Oprettet:

Er lidt i tvivl? (Marsvin) {{forumTopicSubject}}

Hej lige nu fodre jeg med cavia crispy og fodre med grønt ved siden af. Og det skal lige siges jeg har en rigtig stor pose med det.
Men så fandt jeg det her http://www.lux-shoppen.dk/caviakorrel-2500g-p-974.html og synes at der var godt med c-vitamin i og det er vældig billigt.
Så står i en krise vil gøre det bedste for mine marsvin, hvad synes i jeg skal gøre??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er lidt i tvivl? (Marsvin)
  • #1   28. sep 2012 Jeg ville klart skifte over til Cavia Korell.
    Du kan brug det Crispy du har hjemme, men når det er brugt, ville jeg skifte over til det andet da det i mine øjne er meget bedre foder smiley


  • #2   28. sep 2012 Okay smiley så vil jeg gøre det hvis jeg fodre med cavia korrel behøves jeg så at fodre med grønt hverdag som jeg gør nu?? smiley

  • #3   28. sep 2012 Nej det behøver du sådan set ikke, da de er dækket ind vitaminmæssigt gennem tørfoderet så.
    Dyrene har selvfølgelig godt af varieret grønt, når man har mulighed for det smiley


  • #4   28. sep 2012 Jeg ville stadig give grønt hver dag. Jeg har hidtil fodret med Ovator (pillefoder af samme kvalitet som Cavia Korrell), men da det foder er blevet nærmest umuligt at få fat på, er jeg gået i gang med at skifte til Cavia Korrell, og uanset hvad giver jeg stadig mine marsvin grønt HVER dag. De justerer selv, så de ikke får for meget af det ene eller det andet - er de dækket ind af det grønne, spiser de bare mindre piller.

    Så min holdning er helt klart, at marsvin skal have friskt grønt hver dag og gerne flere forskellige slags grønt. Nu ved jeg godt, vi går vinteren i møde, og det gør alting lidt dyrere og sværere, fordi man så er nødt til at købe grønt, og udbuddet er relativt begrænset i vinterhalvåret, men ellers er der jo også MASSER af spændende grønt at finde i naturen. smiley


  • #5   28. sep 2012 Det grønt jeg give mine marsvin er som regel: Rød, gul og grønpeber også hvidkål, salat, gulerødder, persille og når vi har det babyleaves smiley

  • #6   28. sep 2012 Andre former for kål, f.eks. - rød-, rosen-, grøn-, savoykål er også fine foderemner og ofte får man forholdsvis meget for pengene smiley


    Ovator er heldigvis kun umuligt at få fat i hvis man har fat i nogle leverandøre der nok har fået fra den mølle der blev lukket - os der henter selv har ingen problemer (endnu i hvert fald - krydser for det fortsætter sådan) smiley


  • #7   28. sep 2012 Okay. Tror min plan er at de for loge lov til at tømme den pose jeg har også går jeg over til cavia korrel. Hvis i vil er det dette jeg fodre med http://www.landogfritid.dk/p/2387/versele-laga-marsvin-crispy-275-kg

  • #8   28. sep 2012 Cavia Korrell er 100 gange bedre end cavia crispy. Jeg synes også du skal skifte smiley

  • #9   28. sep 2012 NU? Eller efter de har tømt posen? smiley

  • #10   28. sep 2012 Det bestemmer du selv smiley
    Evt køb det nu, og så bland det halvt af hvert indtil der ikke er mere cavia crispy, så de bliver vant til Cavia Korrell i stedet for bare et brat skift når den anden sæk er tom.


  • #11   28. sep 2012 Jeg ville personligt foretrække en glidende overgang for at være sikker på ikke at lave uorden i mutternes maver.

Kommentér på:
Er lidt i tvivl? (Marsvin)

Annonce