{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit marsvin tisser på mig
  • #2   13. sep 2012 Hvis du synes det er klamt, så ha' et underlag eller to! smiley
    Og ja, hvis man skal så skal man! smiley

    Men sådan gør de jo, de ved jo ikke hvor de må og ikke må? smiley


  • #3   13. sep 2012 Mine hamstere tisser også efter noget tid..

  • #4   13. sep 2012 Nu er mine marsvin godt nok renlige (ved ikke hvordan det er sket) men hvis jeg har mine marsvin op i lang, bliver mine marsvin urolige og ''pejer'' hen mod buret, også ved jeg at det er ved at være tid. så hvis du sidder på værelser hvor de stadig kan se buret, kan du forsøge med det og se om de bliver urolige.
    Det handler meget om at læse sine dyr smiley


  • #5   13. sep 2012 Da jeg havde marsvin, havde jeg altid et håndklæde under numsen på marsvinene, når jeg havde dem oppe i længere tid smiley

  • #6   13. sep 2012 altså dyr tisser når de skal, især hvis de er unge. Ofte giver de nogle tegn inden, fx hiver i tøjet eller virker urolige og det er tegn til DIG om at de gerne vil tilbage i buret for de har faktisk ikke lyst til at tisse på dig... 1 time er også meget forlangt af et dyr som jo ikke er TRÆNET til at holde sin urin inde... og sidder du så ovenikøbet og fodrer med fx agurk eller andet vandholdigt grønt mens i hygger, ja så beder du selv om det;) sæt dem tilbage efter ½ kvarter (medmindre de sover, det kan jo ske de skvatter i søvn, de tisser ikke i søvne) og tag dem ud igen senere.

  • #7   13. sep 2012 Mine ter sig ligesom dine Lea, men jeg tror mere det er et spørgsmål om at jeg har haft marsvin sålænge at jeg kan tolke deres mindste signaler og IKKE fordi mine dyr er mere renlige end andre.... for ungerne sender også disse signaler.
    Det er unaturligt for dem at tisse på et andet levende væsen og de vil helst undgå det medmindre det bliver brugt som direkte advarsel (fx har jeg oplevet at blive strintet efter hvis jeg ville tage en op som ikke gad op*SS*)


  • #8   13. sep 2012 Hehe men jeg tror seriøst mine er ''trænet''. Har altid elsket at have dem på fleece men mine store hun (har haft emne om før) ville slet ikke pølle eller tisse fordi jeg plejer at have fleece på min seng smiley så blev nød til at skifte tilbage til spåner igen xD
    Også selvom de fik et toilet ville hun ikke ved ikke helt hvorfor måske fordi min lille pige dominerede den store væk hvis hun var på ''HENDES TOILET'' xD


  • #9   13. sep 2012 Og nu går det iøvrigt virklig godt med hende og det med at afføre smiley

  • #10   14. sep 2012 Mine marsvin siger også "til", når de trænger til at tisse. Jeg har endnu aldrig oplevet, at de har tisset på mig endnu. smiley

    Så jeg tror, du skal lære at aflæse dit marsvin og finde ud af, hvilken adfærd han/hun viser, lige før han/hun tisser. smiley


  • #11   14. sep 2012 Min han viser han skal tisse eller pølle ved at vende numsen mod mig og løfte den, så ved jeg at det er tegn til at han skal tisse og så løfter jeg ham hen i buret.
    Min pige viser det at bide lidt i mine fingre smiley


  • #12   14. sep 2012 de 3 jeg har nu giver også tegn, Gaia, den yngste endda så meget at hun heller ikke vil pølle på mig, hun går fra at ligge og halvsove til at blive MEGET urolig, og forsøge at kravle ned af stolen for at kommer hen til buret ^^

    mens min gamle han, Gandor, virkelig ingen tegn gav overhovedet. han skubbede bagenden bagud, og gjorde hvad han nu skulle. hehe, så lærte jeg meget hurtigt at fange dét lille signal. så når han bakkede lidt så skulle det gå stærkt! smiley

    men sidder altid med håndklæde også, tror ejg har en 10 gamle stykker, så kan jeg bare smide dem til vask hvis uheldet skulle være ude.


  • #13   14. sep 2012 Jeg har aldrig et håndklæde til mine mutter de har en lille hunde kurv jeg købte i aldi smiley og har aldrig oplevet de har tisset i den kun pøllede lidt

  • #14   14. sep 2012 Tusind tak for alle de svar...
    Mette min hanner gør lige som din gamle han, de bakker lige lidt inden de tisser.
    så jeg må vist bare være lidt hurtigere


Kommentér på:
Mit marsvin tisser på mig

Annonce