{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.248 visninger | Oprettet:

nej nej nej, dårlig oplevelse i petworld! {{forumTopicSubject}}

jeg havde være ved dyredokteren med min lille vuffer og som en lille trøst tog vi i petworld for at se om der var noget spændene. som jeg altid plejer gik jeg direkte hen til dyrene først, da jeg er en meget dyreglad person.
henne ved dyrene står der så en ung pige og er ved at rense bure, hun renser så burene ved dværghamstrene og jeg når kun lige at tænke "det der, det går galt," og inden jeg nåede at sige noget, så rigtig nok, det gik galt smiley
hun gjorde burene ren med en støvsuger IMENS dværghamstrene var deri smiley og jeg ved i længe har regnet den ud, men jeg siger det alligevel...
hun støvsugede en hamster op smiley
og stakles kræ, den sad fast i røret og der er åbenbart sådan et rør som ikke kan skilles af.. jeg løber så derhen og prøver at hjælpe, den lille piger aner jo ikke hvad hun skal gøre, så jeg siger hun skal løbe hen og hente sin chef så røret kan blive skåret op.....
hun finder chefen som tager røret og pigen med ud bag ved..
der går en halv time og jeg står og snakker med en anden pige om det der lige er sket, så kommer chefen, totalt ligeglad og uberørt at det hele, han siger så på en ubehøvlet måde om der er noget han kan hjælpe os med??
jeg spørger til hamsteren og pigen, hamsteren havde de fået ud og den lå ude bag ved og så ville de se om den kunne komme sig.. (hvorfor ikke få den aflivet med det samme??) smiley
jeg siger så at man ikke renser bur på den måde og man i det hele taget får dyrene ud først, store som små, da de jo kan blive bange.. han siger så at det gør de som regel også, så han vidste ikke lige hvorfor hun ikke havde gjort det..

ja jeg ville lige dele min super dårlige oplevelse i petworld med jer..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nej nej nej, dårlig oplevelse i petworld!
  • #1   31. aug 2012 Fuck stakkels dyr:'(

  • #2   31. aug 2012 ja meget smiley

  • #3   31. aug 2012 Hvis du var hurtig nok, til at tage et foto. Synes jeg du skal anmelde det

  • #4   31. aug 2012 klag til kæden! det ligner fandeme ikke noget.....

    ER de virkeligt nødt til at støvesuge mens dyrene er i så kan de påsætte sådan en her http://www.rkimiljo.dk/media/files/Katalog/Stovsuger_tilbehor/10223.126.jpg så de fleste dyr ikke vil blive suget op.


  • #6   31. aug 2012 nej fokuserede ikke på at tage et billede, nærmere på at hjælpe det stakels dyr.
    men jeg er ikke rigtig klage typen, ved ikke hvordan man gør sådan noget.
    og pigen var virkelig grædfærdig, havde så ondt af hende, for selvfølgelig gjorde hun det ikke med vilje.


  • #7   31. aug 2012 Jeg synes ikke du behøver skrive en klage mail, derimod bare skrive historien ind til dem i samme stil som hertil. det får du ofte mere ud af



  • #8   31. aug 2012 forøvrigt bør i ikke lade jeres galde gå ud over den stakkels pige.... det ender jo nok med chefen fyrer hende for at se godt ud igen...klaphat.... for at tage skylden på sig selv for dårlig eller manglende oplæring gør de sjældent... men det ER jo chefen/den der har oplært pigen i hvordan hun skulle gøre rent der har skylden for dette!

    Læg evt et link til denne tråd så de kan se der bliver snakket om det på nettet....


  • #10   31. aug 2012 respektløst at gøre rent sådan, de burde de have af vide, især at der skrives om det her så kan det være de kan tage sig sammen.

  • #11   31. aug 2012 Du godeste!! Sikke da en skrækkelig oplevelse... stakkels lille hamster!! smiley

    Havde jeg været i dine sko, må jeg nok tilstå, at sagen ikke var gået upåtalt hen. Jeg havde skrevet et brev til direktionen for butikskæden, forklaret situationen og høfligt spurgt, om det var den slags oplevelser, de ønskede at give deres kunder, og den måde, de ønskede at behandle deres dyr på... med en høflig henvisning til, at en sådan historie kunne have interesse for medierne, såfremt der ikke blev grebet ind. smiley


  • #12   31. aug 2012 enig... syntes dog det er vigtigt at få fastlagt ansvaret: butikschefen!

  • #13   31. aug 2012 louise H: ja det er rigtigt nok, men hvad skal de næsten gøre? fyre hende pigen? hun var jo knust smiley

  • #14   31. aug 2012 ej helt ærlig pigen, har sku da også en hjerne, man skal ikke have alting forklare..

    og det er selvfølgelig synd for dyret, men det er da lige til en tegne film, jeg synes det er iorden den får en chance for at komme sig.


  • #15   31. aug 2012 Jeg synes, der burde tages hånd om BÅDE pigen og butikschefen.

    Chefen har det overordnede ansvar, og hans holdning smitter naturligvis af på de ansatte. MEN den unge pige burde altså også kunne tænke selv. Der skal altså ikke mange små grå til at regne ud, at det er usmart at støvsuge et hamsterbur MED dyrene i...


  • #16   31. aug 2012 åh nei smiley
    Ud fra hvor du bor tror jeg måske det er den petworld jeg plejer at handle i.....men det har jeg næsten ikke lyst til længere, hvis det er deres syn på dyr smiley


  • #17   31. aug 2012 Jeg er for en gangs skyld enig med Susan!!! Klag til kæden og når du gør det, så læg vægt på, at CHEFERNE i butikken bør oplære medarbejderne ordentligt inden de lader dem arbejde med dyrene.

    Selvfølgelig burde tøsen have haft flere brikker at flytte med og have tænkt sig til, at man ikke støvsuger mens der er dyr i buret. Men det er chefernes ansvar at lære medarbejderne hvordan det skal gøres til at starte med.
    Og der er jeg så enig med Louise H. Måske der faktisk burde en IQ test til for at man kan få lov at arbejde i en dyrehandel/arbejde med levende dyr?


  • #18   31. aug 2012 jeg har klaget til kæden nu.
    og jeg troede egentlig man SKULLE være uddannet for at arbejde med dyr, men dette er åbenbart ikke tilfældet i sønderborg kan jeg se smiley


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #19   31. aug 2012 Jah det er sgu også pigens skyld uanset alder. Det er da logisk at man ikke støvsuger i et bur med smådyr i.

    Det ville jeg sagtens kunne fyre en person af!


  • #20   31. aug 2012 ok, jeg står der, 16 år og er lige kommet i lære og en af mine opgaver er at gøre rent ved dyrene. Jeg får besked på at chefen eller en af de andre ansatte jeg bare skal støvsuge pøller en gang om dagen og så muge to gange om ugen. Vover jeg at sige "jammen hvor er kasserne til at sætte dyrene over i, imens?" og hvis jeg vover det og får svaret "vi plejer bare at støvsuge mens dyrene er i, det kan man sagtens" vover jeg så at sætte mig op imod den udtalelse og nægte at gøre det sådan? I think not.... lærepladser i dyrehandlere hænger bestemt ikke på træerne! så det ER chefens skyld... det er ALTID chefens skyld, præsis som man fyrer træneren hvis folkboldholdet rykker ned... Der er en grund til chefen får mere i løn end os andre, han skal have rjek på ALT, ellers er han ikke sin løn værd...

  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #21   31. aug 2012 Jeg er 17 år, er i lære på en farm og satte straks spørgsmålstegn ved blandt andet sår og behandling. Nogle ting var vi ikke enige i, men fandt ud af en måde så vi begge blev tilfredse.
    Kan ikke se problemet? Specielt ikke når det omhandler et levende dyr? smiley

    Desuden er det meget nemmere at få en læreplads i en dyrehandel frem for en zoo eller forsøgsdyrsstald.


  • #22   31. aug 2012 Simse: der er den forskel at butikselev handler om at tjene penge først og fremmest. Hvis du har fået chefen til at forstå at han faktisk kan tjene flere penge på at behandle sår på en anden og mere effektiv måde (og nu aner jeg jo overhovedet ikke hvad det handlæer om, så det er kun et gæt) kan det jo være derfor du har helt med dig. En butikschef har som mål og tjene penge til forretningen og der betyder en sølle hamster INTET i regnskabet medmindre det rygtes så det går ud over kundetilstrømningen...

  • #23   31. aug 2012 Nej hvor synd!!!

  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #24   31. aug 2012 Nej, det var måden det blev gjort på. Jeg fik lov til at gøre det på min måde, og han fortsætter med sin egen måde.
    Det er mink, de får jo nemt sår og lige op til november er de værst.
    Men nu forstår jeg godt hvad du mener - jeg synes dog stadigvæk at man skal stille spørgsmålstegn eller sige fra, hvis der er noget man undres over eller ikke vil.


  • #25   31. aug 2012 Det er godt du har sendt en klage til kæden. Jeg er relativt sikker på at Jan vil tage sig af sagen. Jeg har selv arbejdet i en PW, og Jan er en flink fyr. smiley

  • #26   31. aug 2012 Øhh, Jan er i øvrigt "ejer" af kæden xD

  • #27   31. aug 2012 camilla j: det lyder super godt, håber ihvertfald på at høre fra nogen smiley

  • #28   31. aug 2012 så svarede ejeren..
    han skrev følgende:

    Hej Malene

    Tak for din prompte mail.

    Det som du beskriver er naturligvis ikke i orden. Dyrene skal ikke være i burene under rengøring. Netop for at undgå stres og situationer som du beskriver. Dyrene skal fjernes/isoleres under rengøring - specielt med en støvsuger.

    Det hændte er totalt uakceptabelt.

    Medarbejderen var/er berørt og ulykkelig over situationen, som skyldes tankeløshed og uagtsom tilgang til rengøringen. Dette er en klar overtrædelse af vores interne retningslinjer, og akcepteres ikke. Der vil blive holdt de nødvendige samtaler med de involverede personer.

    Det hændte kendetegner ikke normalt den tilgang vi har til dyrene. På foranledning af din skrivelse, har vi overfor alle ansatte indskærpet omgang med støvsuger og deslige, når de rengør burene. Dette må ikke gentage sig.

    Vi beklager og undskylder din dårlige oplevelse under dit besøg i vores butik i Sønderborg.

    Med venlig hilsen

    Jan Sørensen
    Petworld


  • #29   31. aug 2012 han skriver da "de" om dem der får problemer nu, det er da altid noget det ikke kun (forhåbentligt) kommer til at gå ud over pigen.... syntes det er en fin mail du der har fået og det ligner ikke en standardmailskabelon de bare har liggende... (så ville stavefejl normalt være rettet*S* han kan ikke stave til "uaccepttabelt"*SS*). Jeg hader når man får sådan et standardsvar hvor man kan se de ikke engang har læst ens mail, de har bare skimmet den og så sendt et skabelonsvar... Jeg har selv siddet et sted hvor jeg skulle modtage klager og sende standard sludder for en sladder svar, hold op jeg hadede det job...

  • #30   31. aug 2012 jeg synes det er "betrykkende" at du har fået et svar så hurtigt, det havde jeg ikke troet.

  • #31   1. sep 2012 Det er et super svar smiley
    Forhåbentligt, når han skriver alle ansatte, så mener han i hele kæden.


  • #32   1. sep 2012 blev også selv lidt chokket over så hurtigt et svar smiley

  • #33   1. sep 2012 Jan plejer at tage sine regler meget alvorligt, og da for første gang snakkede med ham og nogen ideer til butikken, tog han mig meget alvorlig på trods af at jeg "kun var en 15 årig nyansat ungarbejder" (: Han er virkelig en god fyr, som gerne vil sit arbejde.

  • #34   1. sep 2012 den butikschef burde have MEGET røde ører, for det er helt og holdent hans ansvar at informere om hvordan der gøres rent i burerne, og ærlig talt syntes jeg ikke han har gjort sit arbejde hvis man kan ansætte en medarbejder der kan finde på at støvsuge i et bur med hamstrer så er vedkommende på ingen måde kompetent til det job, man skal da være ualmindelig tankeløs og have manglende realitetssans for at tænke : JEG STØVSUGER SGU LIGE IMENS DE ER I BURET ...... især når dyrerne er mindre end røret....

    hold kæft det må være små meget unge underbetalte piger de bruger der ... og det lige der de fleste butikker gør fejlen, de vil betale så billigt at de får hvad der betales for....
    sorry men det er sådan det er, ellers burde chefen i den butik bestemt også skiftes ud med den ansættelses intuation han har haft her eller nærmere manglende.....



  • #35   5. sep 2012 Sikke en kedelig oplevelse, og stakkels hamster smiley Jeg synes, du handlede rigtigt - både ved at hjælpe og senere sende klage mail smiley

  • #36   25. sep 2012 er det i hjørring:)

  • #37   25. sep 2012 nope, i sønderborg.
    sker der da også sådanne ting i hjørring?? smiley


  • #38   25. sep 2012 nej men jeg troede bare ikke at der var dyr i petworld i hjørrng:)

  • #39   25. sep 2012 nårh smiley

Kommentér på:
nej nej nej, dårlig oplevelse i petworld!

Annonce