{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.509 visninger | Oprettet:

chinchilla sand? {{forumTopicSubject}}

jeg bruger chinchilla sand til mine små ørkenrotter, og første gang jeg købte sand der var det sådan noget helt fint sand næsten som det der er i timeglas, men det sand jeg købte den her gang er helt groft og ligner næsten sten som er smuldret? hvorfor?
hvad giver du dine? og hvad er bedst? smiley
på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  chinchilla sand?
  • #1   27. aug 2012 Plejer ofte at bruge strand sand.

    Men ellers køber jeg det ved lux shoppen. Det er rigtig godt synes jeg.


  • #2   27. aug 2012 okay ?
    mine kigger bare på det nye sand som om de tænker "hva fa´n er det?"
    troede strand sand var for groft og beskidt eller noget?


  • #3   27. aug 2012 Stina J, altså nu kan man jo rense strandsand, satser da ikke på der er nogen som går på stranden og finder sand og så ind til dyrene med det.

    fx har jeg sten i mine hamster bure og de er jo blevet kogt så der ikke var nogen bakterier på.
    Så måske lidt overdrevet at skrive sådan.


  • #4   27. aug 2012 Stina J,
    Ja men du begrunder med at det er fordi det ikke er 100 % rent og jeg skriver at jeg tvivler på at der er nogen som bare henter sand og smider ind til dyrene, alle renser det vel først.
    Så hvorfor må man ikke bruge strandsand?



  • #5   27. aug 2012 Strandsand er sand, ikke alt muligt lort?
    Der findes flere typer for sand ja, men ikke sand der er lort, så forstår ikke hvor du vil hen med at man ikke kan bruge det fordi det er fyldt med alt muligt lort.
    Forklar mig hvad for noget lort det er man ikke kan koge væk?


  • #6   27. aug 2012 Jeg har altså i snart 4 år brugt strand sand til deguerne gør det også til ørkenrotterne.

    Og det kan jeg ikke se kan skade på nogen måde. Jeg sier det så der ikke er sten eller kapsler eller lign. i blandt. Kun sand.

    Så den med der kan være alt muligt lort i blandt. Det kan jeg nu ikke helt se....

    Og helt ærligt tænk dig lige om inden du formoder et eller andet... Jeg er jo ikke totalt idiot vel...

    Altså spørg i stedet for at drage konklusion hvis du er i tvivl.


  • #7   27. aug 2012 Jeg køber også chinchilla sand.. Men overvejer bare at hente en pose sand ved stranden er der mindst en gang i ugen da jeg bor lige ned til..
    Når vi skal koge det hvor lang tid tror du så ca det skal have Søs?


  • #8   27. aug 2012 Altså nu bruger jeg jo sten, men jeg koger vand og så dækker jeg sten/sand med det kogene vand og lader det stå lidt, skyller igennem og hælder så en til gang kogende vand over.

    Bruger os det trick mht kærestens akvarie grus.


  • #9   27. aug 2012 Det er også det jeg har gjort med de sten jeg har med vidste ligge om man kunne gøre det samme med sand smiley

  • #10   27. aug 2012 Gør vi med det sand til akvarierne, og der er der jo noget højere krav for at der ikke må være nogen rester af noget. smiley

  • #11   27. aug 2012 Så tror jeg vi vil til at gøre det.. Så vil vi da spare en del penge på det smiley

  • #12   27. aug 2012 Ja, mange pt har jeg fået så meget sand med fra folk når jeg har købt hamstere og meget forskelligt, er mest til det lidt grovere og har derfor overvejet at bruge det sand man køber til sandkasser, noget billigere i længden. smiley

Kommentér på:
chinchilla sand?

Annonce