{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.676 visninger | Oprettet:

Kat jagtede min kanin :O!? {{forumTopicSubject}}

Hej GG.

I går var Sofus i løbegård som normalt.
Løbegården er sikret men åbenbart ikke nok.

Jeg sad inde i stuen og så høre jeg en lyd og den lyd kommer tit når Sofus skubber til taget af løbegården men den her lyd var meget højere.
Min far kan se noget sort det løber hend over græsset i fuld fart og en kat der løber efter, og vi skynder od self ud.

Sofus er sygt hurtig og det er altså helt vildt. Jeg har aldrig set noget dyr løbe så hurtigt før som Sofus kan.

Vi har en kæmpe stor have og Sofus løber aldrig ud af haven så vi ved at han er der. Han ligger så fladt ned på græsset på vores sti om til forhaven og så da jeg tager ham op er han meget våd og så tænker jeg bare årh nej bate ikke katten har bidt ham men han har så tisset af skræk da han lugter lidt ;b

Vi kan så se at katten har revet løbegården i stykker for at få fadt i Sofus. Og sufus et meget bange for katte. Vi har tideligere oplevet at da en meget venlig kat som med 100% ikke gør vores elskede kaniner noget så har Sofus stampet fordi han var så bange for den kat. Men den kat gjorde ham ingen ting katten vendte bare om igen og kig. Men den her lede røde kat der ligner garfield på en prik er altså den ledeste kat jeg nogen sinde har mødt!!
Den er også engang sprunget på mig og bidt mig fordi jeg gik forbi den og var på vej ind til mig selv så hoppede den lige på mig og sad fast på bidt ben med tænderne i mig!?

Der er ikke sket noget med Sofus men han er bare blevet bange og han lagde sig og sov oven på mig kort tid efter at jeg havde taget ham men ind for at tjekke ham for skader smiley

Men, hvorfor gjorde den det? Altså den rev buret i stykker for at få fadt på Sofus, det gør en kat da ikke :-O`?
Eller hvad?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat jagtede min kanin :O!?
  • #2   7. aug 2012 Vi skrammer også altid kattene væk fordi min far ikke gidder have at de skidder i vores have.
    Men den her kat kan IKKE skrammes den står bare at glor på en selv om man kommer løbene over mod den og siger "lyde" som skrammer alle de andre katte væk.


  • #3   7. aug 2012 Dette har jeg også oplevet før, der skyndte jeg mig at tage kaninen og hente hunden så den kunne jage katten væk. Efter det er den aldrig kommet igen

  • #5   7. aug 2012 Jeg tror ikke at katten har en ejer.
    Den har gået rundt om kring mit hus de sidste 4 år tror jeg, eller mere.

    Jeg sidder så jeg kan kigge lige ud til dem men denne gang var den for hurtig.


  • #6   7. aug 2012 Mon så ikke bare at den bor i nærheden? Vi har også tit de samme katte rendende her i flere år, og de bor lige i nærheden.

  • #7   7. aug 2012 Vi har spurgt men der er ingen der ejer den i nærheden.

  • #8   7. aug 2012 Som sagt, katte er rovdyr, og kaniner er byttedyr. Det er kattens natur. smiley

  • #9   7. aug 2012 Vi har også nogle en gang imellem, dog meget sjællent.

    Vi bruger vand, så holder de sig væk.

    Faktisk kan vi herude melde dem, da de skal holdes på deres egen grund


  • #10   7. aug 2012 Man kan sætte sedler op, eller slå op i lokalavisen, at man har en kat rendende (med beskrivelse af katten, evt. billede), og hvis den ikke holdes væk fra matriklen, vil den blive indfanget og aflivet eller afleveret på et internat.
    Jeg kan ikke huske om man har 3 dage eller 5 dage til at reagerer og få bragt orden på ens dyr.

    Men hvis I laver sådan en notits i avisen eller hænger det op i nabolaget, så er I fuldt ud berettiget til at afskaffe katten, efter x antal dage.

    Det ville jeg personligt gøre, hvis katten ligefrem gik til angreb på mig. Det er uforsvarligt at have sådan et dyr rendende ude, og man kan ikke vide, om det evt. er noget sygdom der får den til at gå til angreb på mennesker.


  • #11   7. aug 2012 Vi lukker vores 2 hunde ud i haven hvis vi ser en kat, og ejer er selv skyld i hvis der sker noget for der er ikke lovligt at lade sine katte rende frit der hvor jeg bor:)

  • #12   7. aug 2012 Lisa:
    I må ikke bare lade jeres hunde gå til angreb på en tilfældig kat. Og selvom katten ikke må løbe løs, skal der rettes henvendelse til ejeren, før der må gøres noget ved det...


  • #13   7. aug 2012 Jeg har så selv en kat.. - Vores kat Sidney er (beroligende) god til at afmærke territorium.. De andre katte kan tydeligt lugte det, og hvis de alligevel kommer ind på grunden så bliver de totalt nedstirret af Sindey og ellers tager hun en spurt efter dem.. Hos min far har jeg en dansk/Svensk Gårdhund der ELSKER at gå spor, skræmme dyr osv. Så jeg går til tider rundt forskellige steder søger kattespor og lader min hund gø ad dem og så er han tilfreds.. smiley

  • #14   7. aug 2012 Ja selvom katte er "rovdyr" så er det altså lidt overdrevet at stå at bruge tid på at ride løbegården i stykker, og vi havde også Leo ude men han blev ikke gjordt noget som helst.
    Men den kat er stadig lidt af en sæling da den angriber alt hvad den kan komme i nærheden. Som skrevet i selve forumet sprang den jo også på mig såe han er jo i det hele tager en meget voldelig kat og den den bed mig var det altså virkelig hårdt og jeg gik jo bare forbi?!


  • #15   7. aug 2012 Første gang Sidney så en anden kat på sit Territorium var hun helt stiv i korppen smiley

    Men nu må INGEN være i hendes have.. Og der bliver afmærket overalt! På vores hus tag, Naboens tag, Planter, Træer, Sten, Græs, døre, Ben, Spande.. Ja alt!

    Selv solsortene bliver tage med indefor i huset.. - vores hus er åbenbart blevet et Torturkammer for Fugle.. - Tro mig, der er ingen fugle tilbage i haven smiley


  • #16   7. aug 2012 Mia - Har oplevet noget lignende da jeg gik tur med min hund.. Der var en kat der hoppede op mod mig, men min hund nåede lige at springe imellem, og stod ellers imellem jeg og katten.. Hvis det ikke var for den, ja sååeh.. smiley

  • #17   7. aug 2012 Har ingen hund som kan beskytte mig mod meget farlige katte men jeg tror jeg tager min hest men hjem, og håber på at den kan springe på kattene i stedet smiley

  • #18   7. aug 2012 Haha Mia smiley Tror hesten er ret ligeglad med om du bliver angrebet smiley

  • #19   7. aug 2012 Hvis katten bed dig, så har du vel din stivkrampe vac. i orden? Så der ikke sker dig noget? smiley

  • #20   7. aug 2012 Nannas'Niner&Mutter: Ja det har jeg smiley Og det er efter hånden en del tid siden og jeg fejler intet. smiley

  • #21   7. aug 2012 Det var godt! smiley

  • #22   7. aug 2012 Pia, det gør vi heller ikke som sådan, men vores havedør er åben+ vi har hegn i haven så vi kan da bestemt ikke gøre for om vores hunde en dag for fat i en kat, så vi ser det som ejers problem, da det er vores have og vores hunde skal have lov til at være ude i den smiley

  • #24   7. aug 2012 Flower: Ja det ville det nok smiley

  • #25   7. aug 2012 Synd man ikke kan give tommel ned til indlæg...

  • #26   7. aug 2012 Hvad skal det sige?

  • #27   7. aug 2012 Pia er det til mit indlæg? For jeg kan ikke se hvorfor VI skal holde VORES hunde indendørs for ANDRES katte kan gå rundt i VORES have smiley

  • #28   7. aug 2012 Mine hunde har nu også jaget katte ud af haven. Det synes jeg er OK.
    Mia prøv med en vandpistol mod katten. Så kan det være, at den ikke har lyst at komme igen for en tid.


  • #29   7. aug 2012 Aase:
    At hunden jagter katte, har jeg heller ikke et problem med. Det må anses for værende naturligt.
    Det er den der med "hvis der sker noget, er det ejerens skyld", der er direkte klamt efter min mening...
    Men der er jo nogen der direkte synes det er morsomt, at se deres hunde flå katte...


  • #30   8. aug 2012 Har det samme problem.
    og jeg syntes fandme det er træls, jeg ikke kan have min kanin, ude i haven. Alene (under opyn) Fordi nogen i området har kat.
    Det skal JEG lide under. Jeg kan ikke have mine kaniner ude i min egen have. Fordi nogen en km, væk, har lyt til at ha en kat..


  • #31   8. aug 2012 Pia

    Det er da helt og addeles ejers ejen skyld og vi ser da ikke noget sjovt i at vores hund vil fange en kat, jeg er faktisk rigtig bange for de en dag vil, men kun pga. katten.

    Så jeg synes det er virkelig mærkeligt synes det er klamt jeg skriver det er ejers egen skyld, fordi kattene SKAL være indekatte her, og hvis kattene kommer ind i vores have så kan vi ikke gøre for at vores hunde vil jage den det er nu naturligt for en hund, så ja vi ser det som ejers egen skyld hvis der sker noget for vi kan ikke gøre for at deres katte kommer ind på vores ejendom


  • #32   9. aug 2012 Sigrid, jeg ved intet om katte, men jeg kan ikke gøre for reglerne, og vi sender ikke vores hunde efter kattene, men hvis de ser/hører en kat i vores have jagter de den og sådan er det.

    Hvis folk absolut vil have kat her så må de altså holdes inde sådan er reglerne. Så jeg kan ikke se hvorfor du skal skrive det indlæg til mig, jeg kan ikke gøre for reglerne og vi sender ikke vores hunde efter en kat i vores have, men hundene løber skam selv, og vi har snakket med de ejere vi kender.

    Så vi er stadig af den holdning at det må være kattens ejers skyld !


  • #33   9. aug 2012 Sigrid - man kan så udemærket holde katte inde eller bygge en løbegård til dem. Man har faktisk pligt til at holde sine dyr på egen matrikel.
    Og så er geden glatbarberet på det område.


  • #35   10. aug 2012 Katte har, ligesom hunde, INTET at gøre med at rende frit rundt. Det er skide irriterende (mildt sagt) for andre folk at have dem rendende på deres grund.
    Og så er det heller ikke lovligt, altså de skal holdes på egen matrikel.
    Det er ganske uansvarligt at lade sit dyr rende frit rundt, og den der mentalitet med at det er "synd" for katten at den ikke får lov til at løbe frit omkring er simpelthen så langt ude efter min mening. Hvorfor har en kat mere behov for at rende frit omkring end fx en hund har?
    Hvis ens kat skal ud må den luftes i snor som en hund (og ja det kan sagtens lade sig gøre), eller man må bygge en løbegård til den eller lignende smiley

    Jeg har 3 katte. En huskat og to burmesere. De kommer ALDRIG til at rende frit rundt. Det kan man simpelthen ikke være bekendt overfor naboerne, og som sådan heller ikke for katten. Der kan ske SÅ meget med den når den render frit. Så vær ansvarlig og hold katten inde smiley

    Så klag til dem der har katten der angreb/var efter din kanin, og informer dem om loven og be dem holde katten på EGEN matrikel smiley


  • #36   10. aug 2012 det er irellevant om den går efter kainer og andet, det er naturlige byttedyr for en stor kat. Men den skal fandeme da ikke angribe DIG? du får dine forældre til at ringe til politiet og anmelde der løber en stor kat rundt og har bidt deres barn og skræmmer generelt ungerne plus den forsøger at bryde ind til burdyrene i nabolaget... sådan en møjkat skal sgu bare indfanges.
    Den er farlig på samme måde som dyr i zoo er farligere end vilde dyr: den er IKKE bange for mennesker og samtidigt er den så vild at den ikke kan lide mennesker... kan den finde på at ryge i flæsket på en teen så er det jo frygteligt at tænke på hvad der kan ske hvis der går en vuggestue forbi en dag... den slags katte skal IKKE løbe løs, meld det!

    Jeg har selv en stor kat og gud nåde og trøste andre katte der kommer ind i haven men hun ryger altså ikke i hovedet på hverken børn eller andre dyr....


  • #37   10. aug 2012 Jeg for nok problemer med at klage til den der har katten når ikke jeg aner hvem der ejer katten. Men ellers tak for hjælpen alle sammen smiley

  • #38   11. aug 2012 Mapenzi : Min kat render sku' da frit'?! vi spurgte alle husene omrking os og alle svarede - Det er helt fint! Vi elsker dyr.. Når vi spurgte om det var ok vores kat gik løs. Hvis en hund gik løse ville den kunne slå små børn ihjel gøre sotr skade på voksne osv. En kat kan give skræmmer, måske en stivkrampe vaccination, og et par bidemærker..

  • #39   11. aug 2012 vores kat render frit, jeg har bedt naboen pudse hunden på den hvis den generer dem... jeg vil tro min kat vejer 2-3 kg mere end deres hund*LOL*

  • #40   12. aug 2012 *LOL* Susan smiley

  • #41   12. aug 2012 Mad-mutten: Meget muligt den ikke kan slå nogen ihjel, men den skider i folks haver og pisser på ting (hvis den ikke er neutraliseret).. Risikere også at rende ind til folk.. Ja generne for naboerne er mange. Men bare dejligt, dine naboer ikke er generet.

    Men derudover er loven en helt anden. Katten skal holdes på egen matrikel.


  • #42   13. aug 2012 Men er det ikke også uforsvarligt ikke at neutralisere ens kat?

  • #43   13. aug 2012 jo hvis man lukker den ud så er det uforsvarligt... har man en stor fertil hankat kan ingen andre katte i nabolaget gå i fred og vil blive angrebet medmindre de er en hunkat i løbetid... alle andre bliver flået. Forskellige uheldbredelige sygdomme (som man heller ikke kan vaccinere imod!) bliver spredt via spyt og andre kropsvæsker og smitter vis bid eller parring, er ens kat neutraliseret er risikoen for en spreder sygdommene jo ikke stor da den hverken slås eller parrer sig, men har man en fertil kat som er syg (og den kan sagtens være symptomfri længe) render den sådan set rundt og udskriver dyrlægeregninger og aflivninger til alle kattene i nabolaget...

  • #44   13. aug 2012 Ligepræcis Susan smiley

  • #45   13. aug 2012 Det har jeg aldrig sagt at det ikke er smiley Det er ligeså uansvarligt, som at lade katten rende frit omkring smiley

  • #46   13. aug 2012 jeg bor i en lille by men vej hovedvejen.. - vores kat holder ig alligevel kun i haven når hun er ude, så jeg kan ikke se problemet i det smiley

  • #47   14. aug 2012 Ligepræcis! Jeg er også lykkelig for at min kat kan efterleve sin natur, og jage fugle og mus.. Være ude når hun har lyst og ligge og sole sig smiley

  • #48   14. aug 2012 Min kat er ude hele dagen og kommer ind om aftenen smiley

Kommentér på:
Kat jagtede min kanin :O!?

Annonce