{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

lange tænder {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi har desværre i sidste måned opdaget at min smukke babys tænder ikke har det alt for godt. Han har desværre tænder der ikke sliber sig selv, doktor dyr klippede dem dog, og Kiwi både spiser og drikker og når de er ved at genere ham kører vi en tur til doktor dyr igen.

Mit spørgsmål ligger på om nogle af jer har erfaringer. Kiwi vil ikke spise græne eller gulerødder, kan jeg give ham noget som kan hjælpe, og hvor længe er det fair at køre ham til dyre doktoren?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lange tænder
  • #2   23. jul 2012 Ja undskyld det er en kanin.

    Han får grene med blade ret ofte, han elsker bladene men gider ikke grænen

    Gulerødder gider han ikke, om de så er revet, heldigvis tager han det dårligt pænt hos dyrlægen, hun siger det mest sandsynlige er tandfejl i linien og selvfølgelig er avler kontaktet første gang problemet er opdaget.

    Broccoli havde jeg faktisk ikke tænkt, Dèt må vi prøve i aften.


  • #3   23. jul 2012 Dyrlægen bør slibe tænderne ned, ikke klippe dem. At få klippet tænder er smertefuldt og stressende for kaninen.

    Hvor gammel var han da i opdagede tandfejlen?


  • #4   23. jul 2012 Det er første gang opdaget for ca 3,5 måneder siden, da dyrelægen klippede dem første gang sagde hun at hvis det var efter et slag, burde det ikke være nødvendigt at klippe dem mere.

    Desværre er de blevet klippet 2-3 gange siden.

    Han er fra Juni sidste år


  • #5   23. jul 2012 Det er ikke rigtigt, er de slået skæve skal de slibes flere gange end bare 1. Genetisk tandfejl viser sig oftest allerede når ungen er helt lille, så det undrer mig lidt at det først er opdaget for 3,5 mdr. siden smiley

  • #6   23. jul 2012 Jeg vil sådan håbe at de "bare" er slået skæve, nu er det kun ca en uge siden vi var afsted sidst, og jeg synes de er ved at være lange igen, det er muligt jeg bare er hysterisk, men jeg synes ikke jeg har lyst til at undvære min engel

Kommentér på:
lange tænder

Annonce