{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.266 visninger | Oprettet:

Børn lukker mine kaniner ud! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har min en kæmpe indhegning (over 30 km2) hvor der gik 6 kaniner. Jeg havde lige sat dem derud, givet dem et hus hver, madskål osv. Så en time efter er jeg er ude i stalden (Løbegården er 50 meter fra stalden) Ser jeg kaninerne løbe ude derude. Jeg tænker så at det er meget mystisk og går ud til løbegården og ser at lågen står åben. Tænker at det nok bare er hunden. Jeg fanger så med lethed kaninerne og propper dem i løbegården igen. Men jeg kan kun finde 5, men tænker at den nok dukker op i morgen da den den har masser af skjulesteder.
Jeg sætter så en snor rundt om lågen og binder en sløjfe, så man SKAL få den om før man kan åbne lågen.
Dagen efter ser jeg kaninerne ude IGEN, og gør så det samme som da det sidst skete. Kan bare ikke finde den sidste kanin igen, og tænker at den nok er... ja... Jeg sætter så en hængelås på lågen og hænger nøglen ved siden af låsen på et søm, for at vide det ikke er hunden smiley
Da jeg så kommer ud næste dag igen er lågen åben IGEN! og nøglen og låsen lægger nede på jorden. Jeg tænker så at det kun kan være nogle børn der render rundt..! Jeg sidder så ude i løbegården bag et træ og vil holde øje med om der kommer nogle. Har et videokamera med, som jeg sidder og optager med. Jeg får så en film hvor en af kaninerne hopper ud, det har dog intet med børnene / lågen at gøre.
Synes det er RET så irreterende at de lukker dem ud! Hvad kan jeg gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn lukker mine kaniner ud!
  • #2   22. jul 2012 Ville gøre det du allerede har gjort, sidde på lur efter de små møg unger rent ud sagt,og når de så kommer, så lære dem lidt om hvad der er dit og mit smiley over hvor lang en periode strækker det sig over?

    Ser ellers fedt ud med videoen smiley


  • #3   22. jul 2012 sætter hængelås på og tager nøglen med?

  • #4   22. jul 2012 Ja det tænker jeg også.. Så undgår du da de problemer..

  • #5   22. jul 2012 Ved naboen hvem det er?

  • #6   22. jul 2012 Som jeg ser det, har du et par muligheder:
    1. Lav indhegningen højere, så man ikke bare lige kan gå over nettet.
    2. Sæt net over, så man ikke kan samle dyrene op (kan kombineres med 1).
    3. Lad være med at lukke dine kaniner der ud, eller luk dem kun ud, hvis der er en der ude hele tiden.

    Overvej desuden at skrive "PRIVAT OMRÅDE - KANINERNE MÅ IKKE HÅNDTERES" på et skilt, og hæng det ved lågen...

    Dem der kommer og gør det, hvad enten det er børn eller voksne, skal ikke kunne forstå, at der er forskel på dit og mit, og hvis de ønsker at håndtere kaninerne, må de pænt komme og spørge om lov.


  • #7   22. jul 2012 Åh, kender det med børn! Det er så irriterende! Vores naboer har to plejebørn, som render ind i vores have som om de boede der, de giver alt muligt til kaninerne, og er bange for de giver dem noget de ikke kan tåle! Vi siger det til dem hele tiden, men de kommer stadig, hader sådan nogle unger der ikke kan holde fingrene væk! Ja, de er små børn, men det burde de lære med alderen!

  • #8   22. jul 2012 Du kan som Pia skriver, sætte net over buret? smiley

  • #9   22. jul 2012 børn er børn og mange børn er opdraget til de IKKE skal høre på fremmede, de skal høre hvad forældre siger og hvad læren siger, men en fremmede kunne jo ligeså godt være en børnelokker._= du er nødt til at gå gennem forældrene ved den slags børn.

  • #10   22. jul 2012 Kan godt være jeg er mere hård, men jeg ville melde det til politiet.

  • #11   22. jul 2012 Jeg ville nok finde de børn og invitere dem med ind i haven (sammen med deres forældre) og holde et venligt foredrag om, at de skal holde sig fra kaninerne og haven. Jeg har et hegn på 180 cm om hele min have (fordi jeg havde en stor hund engäng). Havelågen har næsten samme højde, og indvendig har jeg en lukkeanordning, som ikke lige kan lukkes op udefra af børn. Det er jeg ret glad for, nu hvor jeg har 12 kaniner i haven.
    På et tidspunkt havde jeg 70 cm "blødt" hegn omkring min 100 m2 løbegård. Der var også nogle af kaninerne, der plankede den. Nu har jeg 90 cm rundt om løbegården, og de prøver ikke på at komme ud overhovedet.
    Du skulle prøve at hoppe med den lille kanin, når den er gammel nok. Der er nok potentiale i den.


  • #12   22. jul 2012 Sætte hænge låsen på igen, tag nøglen med, sæt dig på lur og når de så kommer for at finde nøglen, giver du dem en skideballe, og fortæller du ringer til politiet næste gang, så tror jeg de stopper smiley

  • #13   22. jul 2012 Ja, du må jo sige nået til dem når de kommer! Jeg er enig med Jens N og I Mis mascotas I;)

  • #14   22. jul 2012 Det med politiet kommer sq an på hvor store de er.
    Det kan også hurtigt udvikle sig til noget grimt, med grimme misforståelser.

    Men at gå ud og hive fat i dem, og f.eks. sige at man vil vide hvem de er og hvem deres forældre er, så man kan få en snak med dem, kan sikkert hjælpe. Det kræver bare at man får fat i ungerne mens de har gang i det...

    Men nu står Regitze til selv at være 13, så det skal nok være hendes forældre der tager hånd om problemet.


  • Kathyl
    Kathyl Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 30
    #15   22. jul 2012 Jens: Man skal ikke slå på nogen som helst. Ja, det er pisse irriterende og overhovedet ikke i orden, men hvis man begynder på sådan noget slå-pis, så er man ikke en skid bedre selv.
    Jeg ville nok tage fat i forældrene (hvis i ved hvem det er) og hvis det stadig forsætter, så ville jeg kontakte politiet. Det er ikke i orden!


  • #16   22. jul 2012 Jeg syntes det lyder mærkeligt at de endda også kravler over hegnet, bare for at slippe kaninerne løst...
    Du burde måske overveje om det ikke er en på din egen alder, som af en eller anden grund har set sig sur på dig?

    Jens: Jeg er enig med Kathyl, man skal ikke slå... Der er så mange andre måder at løse det på, end vold..


  • #17   22. jul 2012 Tak for rådene, holder lige lidt mere øje. Og hvis det sker igen får det som i skriver en skideballe, skæld ud.
    - Bor langt ude på landet, men bor ved siden af en rideskole hvor der kommer mange børn forbi hver dag. Så tænker det er en af dem..


  • #18   22. jul 2012 Så kan du jo overveje at hive fat i rideskolen, og sige til dem at I oplever problemer, og om man på rideskolen ikke kan informere om, at man ikke må gå ind til rideskolens naboer, og håndtere dyrene.

  • #19   22. jul 2012 det snydes jeg også Pia
    har sæl 6 kaniner


  • #20   22. jul 2012 Syntes din kommentar Jens N, om du "bare havde slået børnene"
    øhh??????? er det sådan du ville håndtere tingene...


  • #21   22. jul 2012 Okay det lyder ret irreterende at børnene lukker dine kaniner ud.
    Jeg syntes at børn burde have respekt for andres dyr! det er jo ikke dem der sidder og stortuder hvis de ikke kommer tilbage efter en måned! Ps. det kan måske være dine naboer, tag chancen og gå hen og bank på hoveddøren og sig: Mine Kaniner har været blevet lukket ud på det seneste af nogle børn, Vil de være sød at spørge dine børn om det er dem og hvis det er dem vil jeg gerne have en forklaring på hvorfor de skulle lukke mine kaniner ud og hvorfor de betræder en andens ejendom(kun hvis du har naboer selvfølgelig):) Håber du finder de skyldige og tager en ordentlig snak med dem smiley ps. hvis det er fordi de selv gerne vil have kanin men ikke ved noget om det så tag chancen og lær dem om kaninen smiley

    -Cstorm Fantastic


  • #22   22. jul 2012 Maj:
    Prøv at checke Jens' alder... Det forklare muligvis den valgmulighed.


  • #24   22. jul 2012 Irriterende ..
    Havde sat hegn over gården og en hængelås på lågen, meget irriterende det skal være sådan men det blir man desværre nød til.
    Og hvis du opdager børnene så tag fat i dem og snak med dem.
    Jeg selv oplevet det, dog med heste hvor nogle børn rendte under hegnet og rendte rundt med hestene og ellers stod de på den anden side af hegnet og kastede sten efter dem, jeg opdagede dem i det efter at have hørt fra andre hvad der skete og fik så fat i dem og sagde det ikke vare legetøj og at de skulle lade dem være og hvis jeg så dem igen så ville jeg kontakte deres forældre.


  • #25   22. jul 2012 hvis nogen kaster sten min hest eller rør min kanin så bliver jeg sur

  • #26   22. jul 2012 Lidt enig med Isobell. Hvis det er små børn, tror jeg ikke de kan komme over hegnet, måske de 11-12 år? Men ihvertfald, få fat på dem, og fortæl hvad der er dit, og mit!

  • #27   22. jul 2012 Isobel*

  • #28   23. jul 2012 Jens, hvad ville du sige til, hvis fremmede kom og slog dig.
    Det kan jo politianmeldes og man kan få en stor bøde.
    Og helt principiel, så slår man ikke børn, dyr eller nogle andre.
    Man når da ikke langt med en opdragelse med bank.

    Regitze, hvornår har de sidst været lukket ud?


  • #29   23. jul 2012 Potedask: jeg har heller ikke sagt det er små børn, tror det er på den alder du også siger.
    Aase: det er ikke sket flere gange end det jeg har skrevet. Hvis det er sker igen, så tager mine forældre en skak med rideskolen. Tror dog ikke det kan ske igen, nu hvor de går helt frit.


Kommentér på:
Børn lukker mine kaniner ud!

Annonce