{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.730 visninger | Oprettet:

Blodmider {{forumTopicSubject}}

For under en måned siden købte jeg en skøn jaculus jaculus (hestespringer) pige til min dreng. Få dage efter blev hun drægtig og smed hannen ud af reden. Selvom det ikke var planen, så glædede jeg mig en smule alligevel.

Men så brød helvede løs! Igår opdagede jeg at hendes akvarie var INVADERET af blodmider, som hun tydeligvis havde slæbt med fra dyrhandleren (også bekræftet af lægen).

Hun blev straks indlagt på dyrhospitalet med hendes mage, og dyrlægen måtte kæmpe for at holde hende i live natten over.

Hun havde heldigvis smidt ungerne for at rede sit eget liv... men sådan gik det ikke... hun døde desværre idag eftermiddag, og jeg er så knust over, at jeg ikke opdagede blodmiderne i tide.

Blodmider er små enten sorte eller røde biller. De gemmer sig i bundlag, tilbehør, sprækker osv. om dagen, og springer på dyrene om natten, derfor opdages de tit først efter det er for sent.

Har snakket med dyrlægen, og hun har givet et råd til, hvordan man evt. kan tjekke for blodmider.

Læg et hvidt klæde/tæppe/stof oven på dit bur. Hvis nogle af miderne er sprunget på tæppet næste morgen, skal du straks gå igang med en behandling.

Ellers skal du bare igang med at undersøge buret.

Ser du en enkelt, er der meget stor chance for, at der er flere - de har bare gemt sig.

Få hurtigt alle dyr behandlet med frontline, spray evt. lidt på dine hænder og smør dem sammen, så det meste alkohol forsvinder, og smør det derefter godt på dyret, hvis det er små dyr. Du kan også tage en vatpind og dyppe i deres nakke.

Jeg føler mig så dum, og er så knust over, at jeg ikke opdagede dem, da hun sikkert kunne have været i live idag smiley

Hvil i fred, Harli
du vil blive savnet smiley

så husk endelig at få undersøgt jeres dyr for blodmider, så i kan nå at redde dem, hvis der skulle være noget...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blodmider
Kommentér på:
Blodmider

Annonce