{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.799 visninger | Oprettet:

Annoncer på guloggratis {{forumTopicSubject}}

Til alle jer som sælger kaniner eller andre dyr på gg så pas på, de lukker rigtige mange annoncer ned, hvis man har kaniner tilsalg. de mener at hvis man tager penge for kaniner, er det en erhvervsannonce. Hvis man ikke vil bare give sine dyr væk, må man betale et beløb hver månede. Det strider jo imod, hvad de selv og dyrenesbeskyttelse står for. Altid tag et min. beløb for de dyr du har tilsalg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg selv og andre har fået lukket vores annonce uden varsel. Fik klar besked at hvis jeg lavede en annonce med kaniner tilsalg igen, blev den lukket og jeg ville aldrig, kunne sætte en annonce på guloggratis, lige meget hvad jeg havde tilsalg. Det synes jeg virkelig er flot, hvem tror de at de er??????? så er der da heldigvis herinde og dba :):) Så hvis i vil være sikker på at beholde jeres annoncer på gg så gør som jeg. Se under Bording bort gives skovhytten. Hvad mener i om deres politik ? mvh marianne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Annoncer på guloggratis
  • #1   29. jun 2012 Mon ikke der er noget der er blevet misforstået, eller du måske har haft for mange salgsannoncer (for mange af samme dyreart kan tolkes som erhverv jf. deres regler)
    Jeg har solgt rigtig mange marsvin gennem gul&gratis og har aldrig oplevet at få slettet annoncer eller blevet kontaktet omkring lignende ting, så jeg finder det i hvert fald lidt mærkeligt.


  • #2   29. jun 2012 Altså nu plejer jeg os at sætte mine roborovski hamstere til salg på gul&gratis uden problemer, men ja prøv at tage en ordentlig snak med en administrator der inde og hør hvad grund de har?

  • #3   29. jun 2012 Jeg har altså heller ikke fået slettet mine

  • #4   29. jun 2012 Jeg havde en meeeeeeget lang snak med dem. Han lovede at der ville blive mange flere annoncer lukket, hvis man solgte dyr derinde. Jeg har normal ca 4-5-6 kuld unger tilsalg om året, hvis jeg kunne leve af, ja så betalte jeg glædeligt, hver mdr for min annonce :):) Han sagde utrykkeligt, at det var lige meget om man havde 2 hunner,1 han og fik 2 kuld om året, problemet var at jeg tog noget for mine unger. Kontakt dem selv, hør det fra selv. Majas kaniner er også lukket, hun 2 kuld franske vædder og 1 kuld alm vædder. Bare vent de er først lige startet, de har et helt hold af mennesker, som gennemgår alle annoncer.

  • #5   29. jun 2012 Jeg synes at du skal kontakte forbrugerstyrrelsen/forbrugerombudsmanden, da de som du selv skriver råder til at tage penge for dyr. Hvis jeg oplever lign. går jeg bestemt videre med sagen, og derefter vil jeg så slette min bruger og boykotte siden. Samt sprede rygtet om den ringe service/behandling.

  • #6   29. jun 2012 sålænge man ikke har et cvr-nummer er det privat... case closed:)

  • #7   29. jun 2012 Der er intet i reglerne der understøtter den praksis, så den går ikke smiley

  • #8   29. jun 2012 Enig med Susan. smiley

  • #9   29. jun 2012 I har fuldstændig ret, det er så forkert af dem, jeg ved ikke hvad de tænker på, vil de miste kunder eller hvad?????? han ville selvføldig sige det vidre, hvad jeg havde sagt, nemmelig at jeg ikke ville tegne en erhvervsannonce. Det er også derfor jeg skriver til jer herinde, for jeg er måløs over det der er sket. Hvordan kan man ellers sprede budskabet vidre? Jeg har skrevet til rigtig mange annoncer på guloggrastis, at de skal passe på. Skriv ikke at der er nogen tilsalg, eller sæt ikke pris på

  • #10   29. jun 2012 Jeg ville bare forlange at se hvor det stod i reglerne.
    Jeg har annoncer med priser, og jeg ændrer godt nok ikke på det, før jeg ser der står ordret i deres regler at man ikke må det - og det kommer der ikke til.


  • #11   29. jun 2012 det er sikkert direkte ulovligt, altså at lyve i annoncen om lade som om tingene er gratis indtil køber henvender sig for at FÅ en kanin... så hellere melde rent flag til G&G og sige til dem at de godt kan pakke sig...
    Men hvis vi er nødt til at ha beviser: Henvend dig til skat for at høre om du skulle registreres et sted nu G&G siger du HAR erhverv, så enten bliver du registreret (og det gør du IKKE når du har underskud og det er en hobby vil de IKKE ha dig) ved skat og kan trække en ton fra pga underskud i "forretningen" hvert år, eller også får du et skrifteligt bevis du lige kan sende til G&G som bevis på du IKKE har erhverv... win-win uanset hvad;)


  • #12   29. jun 2012 jeg har også priser på mine dyr derinde - naturligvis! Dyr skal ikke foræres væk smiley



  • #13   29. jun 2012 God ide med at få indsigt i deres regler smiley så kan man da se hvor f..... det står at man ikke må sælge kaniner på hobbyplan uden at skulle tegne erhvervsannoncer. Hvis det gav overskud at sælge kaniner, ja så var jeg i et meget varm land, i en hængekøje, med en drinks en den ene hånd og James i den anden :):)

  • #14   29. jun 2012 Hvis de virkelig lukker vores annoncer ned har jeg sørme tænkt mig at klage!
    Det synes jeg ikke de kan tillade sig, der bliver jo snakket så meget om dyr ikke skal foræres væk.


  • #15   29. jun 2012 jeg har altid lært det betyder uheld at give dyr væk gratis :o)

  • #16   29. jun 2012 Har I overvejet at prøve at skrive inde på deres forum og spørge hvad det er for noget?

  • #17   29. jun 2012 Har du fået en begrundelse for at du ikke kunne åbne en annonce ?

  • #18   29. jun 2012 Der stod på mine annoncer som offline, at jeg skulle kontakte en konsulent, hvilket jeg gjorde. Der fik jeg det svar som jeg skrev her

  • #19   29. jun 2012 Jeg har ikke oplevet noget i den dur. Endnu.

  • #20   29. jun 2012 HVOR mange dyr sælger du om året... sådan ca?

  • #21   29. jun 2012 pyha det er svært at svare på. I år startede jeg med at have 3 kuld i april. Lige nu har jeg 5 kuld der er klar den 17 juli. Så har jeg 7 franske vædder unger, hvor de fleste er afsat til børnehaver og venner. Jeg parre kun dem med et godt sind og ikke fordi de nu bor her. Jeg har næsten ikke tid til at ha mine egne kuld, da jeg får mange kaniner ind, som der skal bruges meget tid på. Så underviser jeg børn, hvordan dyr skal og gerne vil behandels. Jeg er i gang hele dagen med de kære kaniner, marsvin og 3 hunde. Men jeg eeeeelsker det smiley er det mange kuld i dine øjne ?

  • #22   29. jun 2012 Jeg har også annoncer der inde uden problemer og har haft det længe. Så tvivler nu på det er korrekt.

    Tror mere du har haft et eller andet i annoncen som man ikke må f.eks. hjemmeside adresse eller andet.

    Eller at der er fejl på deres side.


  • #23   29. jun 2012 Kan være det ikke gælder de annoncer der allerede er der, men kun dem, der bliver oprettet i dag og så fremefter.

  • #24   29. jun 2012 Nævnte ikke noget om indholdet i mine annoncer, kun at når jeg sælger kaniner, SKAL jeg betale for en erhvervsannonce. Jeg måtte godt skrive at alle var velkommen til at kikke forbi i SKOVHYTTEN det var heller ikke hvor mange annoncer jeg havde (3 stk) eller hvor mange kaniner jeg havde, det var han fuldstændig ligeglad med. Men at jeg tog penge for mine kaniner, det var der problemet var

  • #25   29. jun 2012 Nu har jeg prøvet at oprette en annonce, så ser vi om den får lov at blive stående.

  • #26   29. jun 2012 Ps jeg har haft annonce på gul&gratis de sidste par år, uden problemer og har haft det siden starten af dette år. Coton i randers er blevet ringet op og skal købe erhvervsannoncer. Maja fra majas kaniner har også brugt gul&gratis i lang tid. Hun har ikke ret mange kuld. Jeg spørger lige igen, hvad sker der lige, for dem mangler de penge eller hvad???????

  • #27   29. jun 2012 Jeg vil personligt se det før jeg tror det.

    Men sådan er jeg bare.


  • #28   29. jun 2012 Jeg tvivler dog på at guloggratis supporten ringer folk op. Så er du sikker på der ikke sider en eller anden og synes det er morsomt at tage pis på dig/jer ? det er sådan min tanke...

  • #29   29. jun 2012 Til sortfod de er måske lige startet med at kikke annoncerne igennem, derfor har du måske ikke hørt om nogen.Det var jo lige derfor jeg skrev herinde, for at gøre andre opmærksomme på hvad der er ved at sker, for nogen. Jeg siger jo ikke at det sker for alle, det må vi da ikke håbe. Du må vælge at tro på lige hvad du vil, men jeg går vidre med det her, for jeg vil ikke finde mig i det her

  • #30   29. jun 2012 jeg har nogle gange oprettet annoncer hvor jeg kmmer til at trykke på et eller andet forkert og så står der erhvervsannonce, men så retter jeg det bare og så er den gratis... men ok det er nok ½ år siden ejg sidst har oprettet en annonce så det kan jo være ændret siden... men i hvert fald skal du ikke betale for erhverv når du ikke er registreret som erhvervsdrivende hos skat.

  • #31   29. jun 2012 Nu har jeg siddet og luret derinde.. Og der er absolut ingen erhvervs annoncer under 'kaniner' i hele landet..

    Burde der ikke bare været én, der var hoppet i fælden og betalt, hvis G&G var igang med at kæmpe sig igennem alle os 'snydepelse' de ikke tjener penge på?


  • #32   29. jun 2012 Det kan jo ikke være telefonfis, når jeg selv ringer dem op og snakker med dem og alle mine annoncer er væk. Det er kun dem der kan gøre det

  • #33   29. jun 2012 Formentlig ved de godt hvem de er. De er G&G og bestemmer suverænt der inde.
    Men jeg har godt hørt, at der skulle være sket nogle underlige ting der inde, efter sidste opdatering. Annoncer kan også bliver slettet af censur grunde, hvis der er specifikke ord i. Også selvom der ikke er noget hold i sletningen, og helt genrelt reagerer support meget langsomt.

    Jeg ville nok skrive til deres supportsystem, med nogle spørgsmål, og henvisning til deres egne regler, samt citater fra den samtale du har haft pr. mail.
    Ikke til samme person som du tidligere har skrevet med, det skal være helt nyt og friskt....


  • #34   29. jun 2012 Du skrev selv: . Coton i randers er blevet ringet op og skal købe erhvervsannoncer.

    Det indikerer at Gul og gratis har ringet Coton op og ikke den anden vej rundt. Og jeg tvivler seriøst op at gul og gratis support ringer bruger op for at sælge erhvers annoncer.

    Men som jeg sagde jeg tror ikke på det før jeg har set det. Og i såfald så er det jo godt der er dba i stedet for


  • #35   29. jun 2012 så tager det egentligt ikke så tungt. Det meste jeg sælger er alligevel via min hjemmeside eller lign. ikke via dba eller gul og gratis.

  • #36   29. jun 2012 Jeg har nu skrevet og spurgt dem, om det er korrekt, at hvis man opretter annoncer med dyr til salg, at man så betragtes som erhverv, og skal betale for det.

  • #37   29. jun 2012 Hej susan jeg fik afvide, som jeg skrev tidligere, at hvis jeg skrev i min annonce at jeg havde kaniner tilsalg, ville den blive slettet igen. At jeg aldrig ville kunne sætte en annonce i g&g lige meget hvad jeg havde tilsalg. Det er da en advarsel der kan forståes. Han sagde også at der var rigtig mange de skulle ha fat i

  • #38   29. jun 2012 .... lyder da umiddelbart til at de teknisk set så bør skifte navn, for så kan de vil putte alting ind under 'erhverv', og så er der jo ikke meget gratis over det gule...

  • #39   29. jun 2012 Giv det nu lidt tid, så må vi jo se om andre oplever det samme

  • #40   29. jun 2012 Fandt denne linie i deres bruger vilkår:

    Alle annoncer der efter vores skøn, har erhvervsmæssig karakter optages kun mod betaling.


  • #41   29. jun 2012 Til sortfod kan se at du sælger foder og laver hjemmeside for andre. Det er lige sådanne annoncer de ser som erhvervsannoncer

  • #42   29. jun 2012 Har du spurgt inde på deres eget forum, om andre har oplevet noget lignende?

  • #43   29. jun 2012 "Alle annoncer der efter vores skøn, har erhvervsmæssig karakter optages kun mod betaling. "....ok jammen har du trykket ok til betingelserne så har du faktisk accepteret denne og kan INTET gøre hvis de mener du driver erhverv... andet end at forsøge at overbevise dem om du ikke driver erhverv. Men nægter de at fatte det er der intet at gøre.

  • #44   29. jun 2012 Til pia nej ikke endnu, ville lige høre herinde først, men gør noget ved det imorgen. Synes faktisk ikke at det er særlig rart, at nogen stiller spørgsmålstegn ved det jeg prøver at fortælle herinde. Jeg er 44 år jeg ved altså godt hvordan man laver annoncer, hvad jeg fået fortalt over telefonen. Jeg er bare gal over g&g måde at køre annoncer på. Ps coton har skrevet til mig, at hun var blevet ringet op, at hun skulle tegne erhvervsannonce, det er alt hvad jeg ved, om den sag sortfod

  • #45   29. jun 2012 Min foder annonce har lagt der det seneste år. Og angående jeg laver hjemmesider så er det ikke i gul og gratis.

    Men som jeg har sagt jeg har aldrig oplevet det. Og skulle jeg opleve det tager jeg det egentligt ikke så tungt der er andre steder at indrykke annoncer hvis det er.



  • #46   30. jun 2012 en af mine veninders ex arbejdede faktisk for gul og gratis netop med at sidde og ringe deres erhvervsannoncører op for at overtale dem til at tegne endnu et abonnement, kan være det er sådan en der sidder og er lidt arbejdsløs? syns du skulle skrive til en administrator... selvom de har dækket sig ind i reglerne gir man sig ikke uden kamp;)

  • #47   30. jun 2012 De har ikke ringet til mig, jeg ringede til dem, da alle min annoncer var lukket

  • #48   30. jun 2012 ok, misforstod et eller andet indlæg i tråden så... men i hvert fald har de dækket sig ind i deres regler så du kan kun prøve at overtale dem, du kan ikke rigtigt tvinge dem...

  • #49   30. jun 2012 Tak gitte endelig en som har læst hvad jeg har skrevet i aften og lytter efter smiley

  • #50   30. jun 2012 Hvis du har haft mange annocer ser de dig sikkert som erhverv, og derfor må DU (Og ikke alle) sælge kaniner medmindre du betaler erhvervsannoncer

  • #51   30. jun 2012 To annoncer af gangen, som bliver fornyet lige inden de udløber, er det mange?????

  • #52   30. jun 2012 gitte h - hvorfor er det så vigtigt hvad folk tror eller ikke tror på?

    Jeg har også svært ved at tro på at det skulle foregå, ud fra at have brugt gul&gratis i mange år og jeg generelt set ikke kan se hvorfor/hvordan det skulle foregå, når det ikke er noget nyt de pludselig har indført i reglerne for stedet. Ud fra Mariannes fortælling,lyder det helt forrykt, så det er da klart at ikke alle bare er overbevist om at det er sådan det foregår. Det betyder jo ikke folk mener at det er løgn hvad hun siger, det er der heller ikke nogen der har skrevet.
    Lad være med at overtolke tingene.

    Er det vitterlig noget der foregår og noget der skal foregå i fremtiden, jamen så må brugerne jo tage den derfra. Men baseret på enkelttilfælde som det indtil videre lyder på, tror jeg man skal slå koldt vand i blodet og liiiige høre om det vitterlig er sådan de mener det, og hvordan og hvorledes.


  • #53   30. jun 2012 altså marianne t, jeg håber ikke du henregner mig som om jeg ikke tror på hvad du skriver? jeg tror da på dine annoncer er lukket og at du ikke er erhverv. Men læser du deres regler så HAR de dækket sig ind. Og ja hvis du kontinierligt har to anoncer kørende konstant med kaninunger så kan jeg godt forstå de mener det er erhverv, de ved jo ikike hvor mange du sælger. Kan du ikke smide et link her til en af dine annoncer, måske vi kan få øje på om der er noget i ORDlyden som er et problem. Selvom jeg tror menst det er hvis du har dem kørende konstant de mener det er erhverv... og MENER de det ER erhverv så kan du intet gøre ifølge de regler du selv har skrevet under på... og sådan er det... og det er IKKE fordi vi ikke tror på dig, men regler er regler.

  • #54   30. jun 2012 Det er desværre ikke kun mine annoncer som de har lukket, så ja vi er flere end kun jeg. Jeg har skrevet længere oppe hvormange kuld jeg har haft, indtil nu.Jeg satte en annonce i marts mdr. at nu var der kommet unger, senere var der billeder af dem, da de var blevet lidt ældre. Nu er de solgt for ca en mdr siden. Nu er der 4 nye kuld og nye skønne billeder. Jeg kan jo ikke give dig et link, når annoncerne er lukket. Men jeg har lavet en hvor jeg beskriver hvad der sker i SKOVHYTTEN og at jeg modtager kaniner. for så sælger jeg ikke nogen og det har de godkendt. Kik under jylland, Bording, skovhytten

  • #55   30. jun 2012 Marianne T:
    Når jeg selv skriver og spørger, kommer det sig af lignende erfaringer andet sted fra, hvor udmeldingerne er så forskellige, at det slet ikke er til at gennemskue hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.
    Man kunne godt mistænke dem for, at det er det samme der sker her. Der er måske nogle ansatte der ser tingene på en måde, mens andre ansatte ser tingene på en anden måde, og de svar man får, afhænger af hvem man får snakket med.

    Men i sidste ende er det jo ris til egen røv at de laver sådan et nummer.


  • #56   30. jun 2012 Jeg lagde en annonce op på G&G inden jeg gik i seng og den ligger der altså stadigvæk.
    Så de har åbenbart ikke "skønnet" mig til at drive erhverv.


  • #57   30. jun 2012 Det samme med de 2 annoncer jeg indrykkede igår.

  • #58   30. jun 2012 Det kommer jo an på hvor mange kaniner du har i annoncerne af gangen smiley

  • #59   30. jun 2012 Det vil være rigtig dejligt hvis alle, ville læse hvad jeg har skrevet ang. mine annoncer og problemet. Inden der bliver skrevet og spurgt om det masse, gang på gang. På g&g er det 5 billeder man må sætte ind, så det gi sig selv, hvor mange man her tilsalg af gangen smiley

  • #60   30. jun 2012 derudover kan man godt ha 5 billeder af samme dyr i samme annonce.

    Men hvad enten det er 5 forskellige dyr eller 5 billeder af samme dyr så bør der ikke være nogen forskel der.


  • #61   30. jun 2012 jeg tror måske det er fordi dine annoncer kører hele tiden, de kan jo ikke se det stadig er samme kaniner der bare er blevet ældere. Det kommer i stedet til at se ud som om du konstant har kaniner til salg.

  • #62   30. jun 2012 Jeg vil også tro at der er tale om hvor mange annoncer man opretter og hvor mange dyr man har til salg. Jeg har haft en annonce på G&G i en længere periode med de omplaceringskaniner vi har fået ind, og den blev ikke slettet.
    Men syntes da kun det er fint, at de holder lidt øje med folk som sælger dyr derinde. Puppyfactories og lign. Men det skal da helst ikke gå ud over en annonce for sit ene kuld kaninunger.


  • #63   6. jul 2012 Mine annoncer er aldrig blevet slettet derinde smiley

  • #64   6. jul 2012 Jeg fik skrevet, og tilbagemeldinge var, at man stadig kan oprette annoncer på dyr, uden man skal betale for det (pånær hund og kat. Der er et gebyr på 10,- og så koster det vist også 10,- for at komme i avisen, dyr underordnet).

    Jeg tror tidligere kommentarer om mængden af annoncer, er en rigtig antagelse.


  • #65   6. jul 2012 Skal man betale for hunde og katte pludselig?! Og ikke for heste eller hvad?
    Lige pludselig er guloggratis ikke så gratis mere ..


  • #66   6. jul 2012 Der referes jo heller ikke til annoncer, men til at tingene er meget billige eller helt gratis.
    Nu hører heste nok nærmere under husdyr end kæledyr.
    Ved hunde og katte er det normalt man tager en del mere for dyrene, end man ser hos mindre dyr, så jeg kan egentlig ikke se problemet i at man skal smide 10 kr hvis man vil have 1000+ for dyret.


  • #67   6. jul 2012 der er jo også muligheden at hun nærmest fremstår som et internat... og det er jo erhverv...?

  • #68   6. jul 2012 Pia N nej det kan jeg godt se smiley
    Men tror ikke vores hunde og katte kommer til at blive annonceret på guloggratis mere.
    Jeg ser da mine heste som kæledyr smiley Og dem taget man da meget mere end 1000 kr. for. Men det er jo guloggratis' valg.


  • #69   6. jul 2012 Selvom du ser dine heste som kæledyr, så bliver de stadig kategoriseret som husdyr langt de fleste steder.
    Man kan også have et par grise som kæledyr, men de er stadig husdyr smiley

    Er der egentlig ikke også krav om CHR der hvor man har heste?


  • #70   6. jul 2012 Ja det har du ret i smiley

    Ved ikke hvad CHR er? Ja undskyld, men er kun 13 smiley


  • #71   6. jul 2012 Rachel: Jeg ved heller ikke hvad CHR er, og jeg er 22.. Jeg arbejder inden for økonomi, hvor man har rigtig meget med love at gøre det er et af de aller vigtigste ting når man arbejde med økonomi at man kender til love om salg og køb, og jeg er aldrig stødt på noget der hedder CHR..

  • #72   6. jul 2012 Nå, ok smiley
    Pia N kan du ikke forklare hvad CHR er? smiley


  • #73   6. jul 2012 (link fjernet) <- CHR

  • #74   6. jul 2012 Mor til Katja: Tak så ved vi det, kunne også være man fik brug for det i forbindelse med arbejdet, hvis jeg en gang skal arbejde med noget nyt smiley

  • #75   6. jul 2012 Okay smiley Nej det tror jeg ikke der er krav på ved heste smiley Men er ikke sikker.

  • #76   7. jul 2012 Mine annoncer er der forsat også uden problemer.. Så tror ikke der var så meget i det her...

  • #78   9. jul 2012 Ej, håber ikke jeg bliver set som erhverv med mine ørkenrotter smiley

  • #79   9. jul 2012 Det handler ikke om at folk ikke tror på det Marianne skriver, men at hun (og du) så er nogle af de få uheldige der har været udsat for det.

    Som mange her i tråden skriver, inkl. jeg selv, annoncerer stadig lystigt på gul&gratis og har gjort det i adskillige år, uden problemer af den slags.

    Så det handler ikke om at folk ikke tror på Marianne, men det lyder bare underligt at hun og du åbenbart er udsat for de problemer, når så utrolig mange andre ikke er.
    Måske I bare er uheldige at ramme i nogle emsige supportere derinde, eller at de bare tager de få de ser og vurderer til at være imod reglerne. Det er tilsyneladende jo ikke noget generelt problem (endnu?).


  • #81   9. jul 2012 Det er det jeg skriver... Det lyder så usandsynligt, så at I ikke kan se hvorfor folk stiller spørgsmålstegn ved det, kan jeg ikke forstå smiley

    Jeg tror stadig I er ramt blandt nogle uheldige hvor gul&gratis enten lige har snuppet dem de har fundet (stikprøve!?) eller af en emsig person derinde. Det ser jo ikke ud til det er hverken alle (og hvorfor skulle det være alle med kaniner, giver ingen mening) eller størstedelen.
    Det betyder ikke jeg sætter spørgsmålstegn ved hvorvidt det er sandt at I har fået det af vide, jeg sætter bare spørgsmålstegn ved om det egentlig i bund og grund er sandt eller ej - især som tingene ser ud.


  • #82   12. jul 2012 Hej igen jeg har haft en annonce på g&g et stykke tid nu, uden at skrive at jeg har unger tilsalg. Annoncen blev ikke slettet. Nu har jeg sat pris på og at jeg har unger tilsalg. Så nu får vi ser hvor længe min annonce får lov til at blive. Jeg er blevet kontaktet af flere som har oplevet det samme på g&g men vil desværre ikke deltage i debatten her.g&g har fået en hel del henvendelse fra utilfredse "kunder" ang lukning af deres annoncer, når store avler, med mange annoncer stadig får lov til at annoncere derinde. Håber at høre fra andre der har oplevet det samme, eller jeres mening ang de store avler, som får lov til at fortsætte, uden at tegne erhvervsannoncer. Mvh marianne

  • #83   12. jul 2012 Hvad skal der til for man er stor avler i dine øjne ? Bare af ren og skær nysgerrighed så man ved hvad du mener med stor avlere

  • #85   13. jul 2012 Jamen så skriv dog til support med referencer til de annoncer der sættes op af den type brugere, og spørg hvornår G&G mener at der er tale om kommercielt salg, og hvornår det er hobby.

  • #87   13. jul 2012 Og ved I med sikkerhed at de ikke er oprettet som erhvervsannoncer?

  • #88   13. jul 2012 jeg synes det er svært at se på g&g hvad der er erhverv og hvad der ikke er.... eller er det bare mig som er blind?


  • #89   13. jul 2012 Enig med Sweet Leaf

  • #91   13. jul 2012 Hvordan kan man se det?

  • #94   13. jul 2012 takker - er nok bare aldrig stødt på dem under de kategorier, hvor jeg ellers kigger normalt.

  • #95   13. jul 2012 Nu kan man jo altså også sige der skal en rimelig indtjening til for at være erhverv. Og fordi man har annoncer med dyr for i alt f.eks 1000 kr. så er det jo ikke ensbetydende med man rent faktisk får solgt alle dyrene til den pris man har opgivet.

    Og dertil kommer så udgifterne. De færreste formår faktisk at få avl med dyr som marsvin, kaniner osv. til at give overskud.


  • #96   13. jul 2012 det er jo ligegyldigt, hvis en side deklamerer at de endegyldigt vurderer hvornår der er tale om erhverv.
    Hestenettet gør det samme... for et par år siden fik jeg beskeden at jeg ikke måtte sætte mine marsvinekuld til salg derinde, uden at være registreret som erhverv... og SÅ mange kuld/unger har jeg sgu aldrig til salg. Men igen, så var det endegyldigt deres vurdering, og så er der ikke så meget at rafle om.


  • #97   13. jul 2012 jovist.

    Men indtil nu har vi jo egentligt ikke fundet ud af hvad der er hoved og hale i det her.

    Nogle har åbenbart været uheldige. Mens nogle af os andre ingen problemer har.
    Det er jo det eneste vi er kommet frem til.


  • #98   13. jul 2012 det kan jo stadig godt være at en/flere g&g'er vurderer forskelligt ang. erhvervsannoncering... siden der ikke er kommet noget helt klart på bordet om hvornår man betragtes som erhvervsannoncør.

  • #99   13. jul 2012 Er der nogen der har skrevet til dem og spurgt, om de vil godtage, at man ikke har erhverv, hvis man kan dokumentere, at man ikke har erhverv?

  • #100   13. jul 2012 Ja, det virker som om g&g ikke er helt enig med sig selv, eller sådan noget..

  • #101   14. jul 2012 Til sortfod har lige et spørgsmål vedr. privateannoncer og erhvervsannoncer. Jeg faldt lige over en af dine annoncer, på g&g. har jeg ret i at når der står et F i annoncen, at du så ses som forhandler?????? at du har tegnet en erhvervsannonce???????

  • #102   14. jul 2012 hvorfor alle de spørgsmålstegn ?

  • #103   14. jul 2012 Hvor står der et f i hendes annoncer?

  • #104   14. jul 2012 Til stald Malega grunden til alle de spørgsmålstegn, er at jeg lider af ADHA i min ene finger:) Det er fordi det er et spørgsmål, som jeg håber at jeg kan få et fornuftig svar på, da jeg ikke har set et F før i en annonce, eller ikke lagt mærke til det. For det er jo dyrene jeg kikker på:) overhovedet ikke andet

  • #105   14. jul 2012 tror du ikke bare det er en stavefejl...


  • #107   14. jul 2012 gå ind på g&g se under ovator, se under dyr og tilbehør, andre kæledyr,der er hendes annonce, med et F i parentes

  • #108   14. jul 2012 Nå okay, undrede mig bare over hvorfor der skulle så mange til smiley

    Må jeg spørgs hvad ADHA er ? smiley


  • #109   14. jul 2012 ok tak for oplysningen maja:)

  • #111   14. jul 2012 Håber hun læser dette og vil måske svare. Det var jo også det jeg fik afvide fra g&g at der var et hold af mennesker, til netop at lukke for gratis annoncer. At man skulle tegne erhvervsannoncer fremover, hvis man ville sælge kanniner. Han fortalte også at de lige var startet, at mange ville blive ramt.

  • #112   14. jul 2012 hun sælger ovator, klart hun er erhverv....

  • #114   14. jul 2012 Jeg synes bare ved at læse hendes tidligere indlæg (d 29 juni) der tyder det ikke på at hun har tegnet erhvervsannonce. Men jeg er da sikker på, at der er flere der vil støde på samme problem. Det er lidt trist, håber virkelig at det bare er en storm i et glas vand.

  • #115   15. jul 2012 Hun har ikke bedt om at blive erhverv..
    Det har gul&gratis gjort - så ja I har ret smiley


  • #117   15. jul 2012 Nej, de har bare ændret hendes konto til erhverv tilsyneladende og gjort så hun hverken kan oprette eller slette annoncer.

    Rimelig skodservice faktisk..


  • #118   15. jul 2012 korrekt som fancy skriver.

    Men de blivere klogere det kan jeg godt sige dem.

    Og fordi man sælger ovator foder til marsvin det gør altså ikke en til erhverv


  • #120   15. jul 2012 så skulle jeg jo også være erhvev hvis jeg køber avls dyr og sælger dem igen en gang...

    Ej vel.. Men har krævet en forklaring. Og sagt jeg kan dokumentere fra skat at jeg ikke er andet end privat.

    Og at hvis det var den måde det skulle køre på så kunne jeg godt nøjes med den blå avis til at sælge på.

    det er alligevel det færreste jeg får solgt via gul og gratis any way.


  • #122   15. jul 2012 Så får de i såfald besked om at slette min konto hos dem så let er det.

  • #123   15. jul 2012 Hvis der står i deres betingelser at de kan vurdere om en annonce er erhverv eller ej, så er deres røv dækket ind.
    G&G er en privat side, der kan sætte lige de regler op de vil, hvad enten man har papir fra SKAT eller ej.


  • #124   15. jul 2012 muligt. Men som sagt så får de besked på at slette min bruger og de annoncer jeg nu pt. ikke kan få lov til at slette selv.

  • #125   15. jul 2012 Hvis man kontinuerligt køber noget hjem og sælger det videre til en højere pris end man har givet for det, så er det erhverv.
    Ellers ville sådan noget som LUX-shoppen jo heller ikke være erhverv, for de køber jo også bare ting hjem for at sælge det videre smiley


  • #126   15. jul 2012 nu køber jeg f.eks ikke ovator hjem med salg for øje. Og det jeg sælger de 25 kg. sække for er det som det vi giver i tyskland plus det benzin vi bruger på at hente dem ( en gammel bil med trailer bagefter bruger en del benzin) så dem tjenes der intet på. Det løber faktisk kun lige rundt.

    Og de få kg. vi sælger løse er ikke ligefrem fordi vi bliver rige af det.

    Men det er for så vidt også fløjentede ligegyldigt. Hvis det er min ovator annonce der gør jeg skal være erhvev så kan jeg da nøjes med at indrykke med på dba.dk i stedet.

    Det er da ikke det, som det skal komme an på.


  • #127   16. jul 2012 Nu har jeg så haft fat i gul og gratis.

    "Problemet" er at de vil sælge erhvervs annoncer. De har åbenbart nu besluttet at det er forfærdteligt at der er erhvers annoncøre som betaler for erhvervs annoncer som sælger samme "produkt" som os med dyr. Det vil sige der er dyrehandlere som har erhvers annoncer på GG som også sælger f.eks marsvin. de betaler erhvers annoncer mens jeg ikke gør fordi jeg er privat.

    Det mener de så ikke er iorden overfor erhvers annoncørene.

    Og derfor. Hende jeg snakkede med herinde hentede min bruger statestik ind med hvor mange annoncer jeg har haft over en periode ( hvor længe snakkede hun ikke om) og ud fra det mente hun jeg havde mere end bare et par marsvin. Hvortil jeg svarede jeg havde 50 kæle marsvin, hvad end hun kunne forstå det eller ej så er de altså kæledyr.

    Og det jo heller ikke er fordi jeg har 50 annoncer af gangen. Jeg tror det højeste nogensinde har været 10 annoncer men i snit har jeg kun 5 af gangen.

    Jeg forklarede hende at det da ikke kunne passe at jeg som ikke kan leve af at sælge marsvin skal side stilles med en dyrehandel.

    Hvor til hun sagde hun måtte spørge chefen om hun kunne ændre min konto retur igen.
    De har så diskuteret det, og de kom frem til jeg måtte havde 3-4 annoncer af gangen. Og så længe der ikke var for mange erhvers annoncøre som solgte det samme som mig.

    Jeg har sagt til hende at det er dårligt service og det ikke kan være meningen fordi de er blevet penge grisk pludselig.
    Og sagt at hvis min konto igen bliver til enhver så næste gang de høre fra mig bliver for at få slettet min konto.

    Og så tager jeg den derfra.


  • #128   16. jul 2012 Så bør de jo sådan set lave siden om til kun at være for erhvervsannoncørere og ikke for private, hvis de mener det er synd for erhvervsnannoncørerne at de skal betale og vi private ikke skal.

  • #129   16. jul 2012 ja men det handler vel bare om de skal krasse penge ind for erhvers annoncer og der er for lidt der køber dem

  • #130   16. jul 2012 Ja, men det er jo totalt idiotisk at det så skal gå ud over private. Det er jo ikke vores skyld at de har valgt, at erhvervsannoncørere skal betale.
    Så kunne de lave det om til at ALLE private skal betale også. Men så kan de jo se hvor mange brugere der kommer ud af det....
    Men det er da helt tåbeligt, at der er NOGEN private der skal betale, bare fordi de sælger det samme som erhvervsannoncørerne.

    Jeg overvejer stadig om man skal lave en debat om det inde på deres forum.


  • #131   16. jul 2012 helt enig helt enig

  • #133   16. jul 2012 helt enig det er det.

  • #134   16. jul 2012 Beklager meget at du nu også er ramt sortfod. Nu kunne jeg jo godt, være fristet til at sige som dig (det vil jeg personligt se før jeg tror på det. Men sådan er jeg.) men sådan er jeg ikke, for jeg tror som udgangspunkt,at det folk skriver er sandt. Det føles faktisk ikke rart, at voksne mennesker herinde, stiller spørgsmålstegn ved det jeg har skrevet. Jeg går ud fra at det er både, voksne og fornuftige mennesker, som skriver herinde.Det er jo fedt hvis vi kan hjælpe hinanden, med mange ting ang. vores dyr og erfaringer. Det er selvføldig surt for dem, som må erfarer, på den hårde måde, at jeg talte sand da jeg skrev mit indlæg. Jeg støtter 100% op på at vi skal starte en debat på g&g se om vi får noget ud af det. Jeg fik også afvide, at mit salg af kaniner, så de på lige plan med butikkerne. Hvilket jeg gjorde ham opmærksom på, at de levede ikke af at sælge dyr, men tilbehør, udstyr, mad til dem/os der har dyr. Det er da utroligt at man bliver sammenlignet, med de store forretninger.

  • #136   16. jul 2012 et eller andet sted tror jeg de er pænt ligeglade med om folk laver en debat ud af det (fuldstændigt lissom herinde). Det eneste der er effektivt, er 'mangel' på brugere... altså at de opdager at folk holder op med at oprette annoncer derinde.

  • #137   16. jul 2012 Hvis I starter noget på G&G så send gerne et link! Vil gerne støtte op om det smiley

  • #138   16. jul 2012 Det er nok en af dem der har været udsat for det, der skal oprette emnet på G&Gs forum, hvis det er.

  • #139   16. jul 2012 Alle kan/må/burde starte en debat, hvis man ved at man eller andre er blevet uretfærdigt behandlet. Det var jo det jeg gjorde herinde:):)

  • #140   16. jul 2012 Jeg har overvejet at starte noget der inde, og spørge ind til det.

    Sweet Leaf:
    Tror desværre ikke det hjælper, hvis annoncer der alligevel ikke skal betales for, holder op med at blive oprettet der inde. Det skal være dem de hiver penge hjem på, der skal stoppe med at annoncerer der inde.


  • #141   16. jul 2012 pt. kan jeg ikke oprette noget da jeg forsat venter på klovnerne får lavet min bruger omtil privat igen. (og hvis ikke det er sket imorgen så rykker jeg igen)

    Jeg kan hverken skrive i forummet, slette mine annoncer, redigere dem eller andet.


  • #142   17. jul 2012 Så skulle der gerne være kommet et oplæg der ind, inde i dyreforummet. Det er alligevel det mest aktive...

  • #143   17. jul 2012 Super smiley

  • #144   17. jul 2012 Hej så er det måske derfor min bruger er lukket ned da jeg havde mus Ørkenrotter og hamster tilsalg da vi pludselig havde alt for mange af dem det var min datter på 8 der solgte dem men pludselig havde jeg ingen bruger mere på guloggratis

  • #145   17. jul 2012 Har set oplægget - Er bare lidt i tvivl om jeg tør deltage med 9 kanin-annoncer pt..

  • #146   17. jul 2012 dem kan du da bare sælge i dba i stedet*SS*


  • #147   17. jul 2012 De lukker ikke dine annoncer bare fordi du deltager i en debat.

  • #148   17. jul 2012 De fanger dig nok alligevel før eller siden jeg havde kun 3 annoncer da de opdagede mig. Det afhænger ikke af antal annoncer pt. men hele din historik på din bruger fra den blev oprettet og til nu.

    Og om der er mange erhvers annoncøre der sælger samme produkt som du


  • #149   17. jul 2012 well.... hvis de opgraderer folk bare 'sådan', så vil der jo lynhurtigt være mange erhvervsannoncer der sælger det samme.....

  • #150   24. jul 2012 Nu har de afvist min annonce med at jeg venter kaninunger "pga. censur" :s

  • #151   24. jul 2012 Kan ikke sende et link eller give et søgeord? Kan ikke finde det smiley

  • #153   24. jul 2012 Jeg var inde og kigge under erhvervsannoncer, og bortset fra en enkelt butik, der sælger både skinny marsvin og kaniner (og et par andre dyr) samtidig med de reklamere for deres butik, så er resten af annoncerne fra ganske almindelige private, som det lader til er blevet opgraderet til erhvervsannoncører, udelukkende fordi de tilfældigvis sælger det samme som den der ene butik.

    Dvs. jeg vil tro, at de folk i den her tråd, som har været udsat for at blive opgraderet til erhverv, er folk der sælger enten skinny marsvin, eller også løvehoved, dværgvædder eller hermelin kaniner. Har jeg ret?
    For det er nemlig de marsvin og kanin racer, som den her ene butik reklamere med, at de sælger i deres butik. Og det er så åbenbart dem, det er synd for.


  • #155   24. jul 2012 Majaskaniner: Medmindre du bor i Fredericia og har et have- og dyrecenter, så er det IKKE dig jeg omtaler smiley

  • #158   24. jul 2012 Lige nu er der i hvert fald en derinde, som har annoncer for skinny marsvin, de nævnte kanin racer og pindsvin.
    Og samtlige de private der er blevet "opgraderet" til erhversannoncører, er sjovt nok private, der sælger akkurat de samme dyreracer som den her butik gør.
    Der er ingen private med andre marsvineracer eller kaninracer, der er blevet opgraderet, det er udelukkede folk, der sælger de samme dyr som det her "have- og dyrecenter" i Fredericia.

    Så spørgsmålet er, om ikke hele misæren er startet med, at det her "have- og dyrecenter" har brokket sig over, at de skulle betale for erhvervsannoncer, når private, der sælger de samme dyr som dem ikke skulle. Og først efter Gul&Gratis så er begyndt at opgradere private, har de gået med til at ville betale for at have deres annoncer derinde.


  • #159   24. jul 2012 Jeg kigger under dyr og tilbehør - erhvervsannoncer.
    Jeg kigger ikke kun under kaniner, nej, eftersom der er andre end bare kaninopdrættere der er blevet "opgraderet". Derfor måtte der jo være en dybere grund end at Gul&Gratis mente, det kun var kaninopdrættere, der var erhvervsdrivende.


  • #162   24. jul 2012 Nej, det er netop ikke alle. Der er KUN dem, der sælger samme typer dyr som lige netop den der butik i Fredericia. Og det er det, jeg finder mistænksomt.
    Og derfor jeg tænker, om det er dem der har følt det var urimeligt, at de skulle betale for erhvervsannoncer, når deres private "konkurrenter" ikke skulle.


  • #163   24. jul 2012 jeg blev jo stjerne tosset da de lavede mig til erhvev. Og det lykkedes mig også at blive lavet retur til privat. Selvom det tog noget tid.

    Jeg henstilles dog til max at have 3-4 annoncer af gangen og kun så længe der ikke er for mange erhvervs annoncøre som sælger det samme.

    Men de har fået besked på at lave de mig til erhverv igen, så kan de lige så godt slette min bruger med det samme.

    Så nu må vi se hvor længe den her ordning funker.


  • #164   24. jul 2012 Og det er jo så sandsynligvis fordi du sælger skinnyer og det gør den der butik i Fredericia også.

  • #165   24. jul 2012 Nja jeg ved ikke om det holder... Der er RIGTIG mange i perioder der sælger skinnyer, og et yderst fåtal (2?) der - i hvert fald, indtil videre - er blevet ramt.

  • #166   24. jul 2012 Jeg har blandingskaniner, og jeg er stadig blevet opgraderet, eller de siger jeg skal..

  • #167   24. jul 2012 Ok, så aner jeg ikke hvorfor....

  • #168   18. okt 2012 min er heller ikke væk smiley

Kommentér på:
Annoncer på guloggratis

Annonce