{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

Opdate (Marsvin) {{forumTopicSubject}}

Så har alle 28 Marvin fået behandling mod selnik. Føj en dyr omgang, men det fortjener de små mutter altså.

Som i nok ved fik jeg jo 12 halv skallede, skællene marsvin fra kbh som var i forfærdelig stand. De blev behandlet mod svamp og ikke længe efter fik jeg nogle smukke dyr fra lolland og få dage efter var hele pivtøjet smittet med selnik..

øv øv.. så alle har fået bad, klippet negle, ordnet tænder og så et smut til dyrlægen for at hente medicin og hjem og give dem det.. PUUUUHAAA det kan de ikke lide. det må da også smage grimt..

Haha min mor fik det i munden og 2 sek efter var hendes tunge "lammet" kunne ikke lade være at grine da tunge og savl væltede ud af hende GG

Men ville da lige opdatere om de små grise smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdate (Marsvin)
  • #1   20. jun 2012 du nævner ikke om du skal gi dem igen, derfor jeg nævner det, de skal ha to gange med 10-12 dages mellemrum hvis det er ivomec man bruger. God bedring med de små svin.

  • #2   21. jun 2012 jamen det er det jeg giver dem =o) min dyrlæge sagde så at jeg skulle give 2 dråber om dagen i 3 dage.

  • #3   21. jun 2012 det er ikke korrekt behandling sorry to say... de skal have 2 dråber (pr kg marsvin, de skal vejes hver og en) nu og 2 igen om 10-12 dage. forklaring: sellnickmiden lægger æg under huden, ivomec dræber kun de udklækkede mider, ikke dem i æggene... deres cyklus er omkring 10 dage fra æg til klækket, derfor risikerer du at nogle af miderne overlever fordi de er blevet lagt som æg i går og først klækker om 10 dage når alt medicinen ER ude af kroppen igen. Derfor skal du behandle igen om 10-12 dage. Når de er klækket men endnu ikke er blevet voksne og har lagt æg selv.

  • #4   21. jun 2012 okay tak susan.. Jeg prøver lige at undersøge det nærmere for hvis dyrlægen har lavet fejl så skal der da gøres noget!!

  • #5   21. jun 2012 det står også på netdyredoktor (link fjernet)


Kommentér på:
Opdate (Marsvin)

Annonce