{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.808 visninger | Oprettet:

Marsvin og varmen {{forumTopicSubject}}

Min lejlighed bliver meget varm om sommeren og er umulig at køle ned, selvom alt står åbent. Så jeg er lidt bekymret for mine marsvin. Hvad kan jeg gøre, for at gøre det lidt lettere for dem, her i varmen. Jeg læste at nogen fryser vandflasker og ligger ned til dem. Men så skriver andre at man skal passe på med forfrysninger? Kan jeg ligge en frossen vandflaske ned med en sok omkring og i så fald hvor tyk en sok? Jeg giver dem agurk i løbet af dagen, så de får væske. De har også adgang til frisk vand, men har aldrig drukket særlig meget.
Hvad kan jeg ellers gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin og varmen
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #1   23. maj 2012 Jeg ville rulle et lille håndklæde rundt om, eller bygge en lille "kølekasse".
    Altså lave en kasse af træ og så ligge flasken derind. Så kan dyrene også nemmere ligge oven på den og op ad den


  • #2   23. maj 2012 Herhjemme lukker vi faktisk alle vinduer om dagen. Hvis ens hjem er isoleret så holder det også varmen ude. I øjeblikket er det varmere udenfor end indenfor
    Så luk vinduerne (hvis huset er ordentligt isoleret), skru ned for radiatoren og lad vinduerne stå åbne om natten. Det holder vores hjem køligt selvom det lyder lidt skørt at lukke vinduerne for at køle huset ned. smiley
    Når vi lufter ud så sørger vi for der er gennemtræk (ikke i det rum dyrene er i).

    Med hensyn til flaskerne så bør en skisok eller "hyggesok" være nok. Det vigtigste er at dyrene ikke er i direkte kontakt med noget frossent smiley


  • #3   23. maj 2012 Det var faktisk en rigtig god ide Simse! Tror jeg bygger sådan en kasse i weekenden! smiley

  • #4   23. maj 2012 Der har vi problemet med denne lejlighed. Væggene på ydersien er beklædt med noget metalagtigt, der suger varme om sommeren og kulde om vinteren. Så nej, den er ikke isoleret, så man kan lukke og holde på kulden, desværre. Jeg prøver med en skisok. smiley

    Ja, ideen med kassen er rigtig god smiley


  • #5   23. maj 2012 Ja, så kan jeg godt se det bliver et problem smiley

  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #6   23. maj 2012 Det trick hjælper desværre heller ikke hos jeg.
    Mit værelset på skolehjemme står dårlig i forhold til solen. Solen står lige ind ad vinduet om dagen og laver værelset til en ovn. smiley
    Jeg har vinduerne åbne døgnet rundt. (heldigvis har jeg ingen dyr her)


  • #7   23. maj 2012 Så køb en aircondition hehe smiley

  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #8   23. maj 2012 Har heldigvis under 1 måned tilbage på skolen, så det overlever jeg lige.

    Men det er da en god idé at have i sin lejlighed, hvor man har dyr. smiley


  • #9   23. maj 2012 Du kan sagten lægge en frossen flaske ned i buret når den er i en sok. Den skal bare ha mulighed for at gå væk fra flasken.

    Angående varme så tåler de det rimelige. I min stue blev der førhen i høj sommeren 32 grader uden de tog skade af det. Jeg har sommer solen på mine stue vinduer fra kl. 12 middag ca. og til kl. 22 om aftnen ofte om sommeren.
    De eneste dyr som ikke kunne tåle det var de drægtige, som udviklede drægtighedssyge. ( det var i starten jeg boede her)

    Efterfølgende købte jeg et mobilt klima anlæg hos haraldnyborg, tror det kostede 1700 kr. på tilbud, det er fra Wasco.

    Det kan køle bla. og det virker rigtig godt. Det køler ikke ned som et ægte air con, men det gør alligevel at temperaturen ikke føles som mere end omkring 22-24 grader.

    Og det gør faktisk rigtig meget. Jeg har haft mit i snart 5 år, og det køre troligt hver sommer når det er varmt.


  • #10   23. maj 2012 Tak for jeres svar.
    Jeg er desværre en fattig stud, så aircon bliver det ikke til, men jeg skal ud og købe en fane i dag. Det er dog mere for min skyld, den skal ikke blæse på dyrene, men der er flasker i fryseren, så vil jeg se, om de synes om det. Jeg er glad for at høre at de kan tåle en del. Så er jeg ikke så bekymret. Jeg ruller ned for vinduerne om eftermiddagen, når solen står på, så de får direkte sol på noget tidspunkt. De spiser og drikker, men ligger bare og flader hele dagen. På den anden side, så ligger vi jo også bare og flder, når vi har det varmt. smiley


  • #11   23. maj 2012 Jeg er også studerende, men så er det jo om at spare op således man kan få det købt man finder nødvendigt.

  • #12   23. maj 2012 Hahahaha, ja men nu ved du jo ikke om jeg allerede er ved at spare op til noget, der er nødvendigt.


Kommentér på:
Marsvin og varmen

Annonce