{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.090 visninger | Oprettet:

Kanin alene eller flere? {{forumTopicSubject}}

Jeg får for første gang en kanin.
Jeg får ham fordi tidligere ejer er blev overfølsom. Og han skal have nyt hjem. Så han går alene nu.
Han skal mere eller mindre være frikanin herhjemme. Dele en stue/hus med mine 4 marsvin, så de lukkes ud lidt på skift.
Skal jeg finde ham en makker? Eller kan jeg tillade han går alene? Og hvordan kan evt sammenføring finde sted?
Hvad skal jeg være opmærksom på ved frikanin(er) her i hjemmet?
Personlige erfaringer/meninger er velkommen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin alene eller flere?
  • #1   7. sep 2020 Mit klare standpunkt er ALT over 3½ måned i rum for sig selv - så undgår vi utidige slagsmål og uønskede drægtigheder.

  • #2   7. sep 2020 Skal den havde en ven, så husk at sætte dig ind i, hvad der kræves for at de kan gå sammen. Man skal blandt andet Sætte en del af deres naturlige drifter ud af spil, ved at de begge neutraliseres.

    Se her på siden, hvad der kan ske ved flere kaniner sammen, der ikke er neutraliseret.
    https://bricksite.com/kochskaniner/flere-kaniner-i-sammen-bur


  • #3   7. sep 2020 Jeg synes helt klart at du skal give ham en ven. Når jeg ser mine to kaniner sammen, kan jeg slet ikke forestille mig at en af dem skulle være alene. Så får du heller ikke lige så dårlig samvittighed hvis du ikke er hjemme med ham.
    At have kaniner sammen kræver at de begge er neutraliseret, at de har meget plads (plus hver deres hus), og at de bliver sammenført på et neutralt område. Det nemmeste vil helt klart være at sammenføre ham med en hun. Dyrenes Beskyttelse har ofte neutraliserede hunkaniner klar til adoption smiley
    Læs mere her for at få mere viden om at have kaniner sammen: https://frikanin.dk/kaniner-sammen


  • #4   7. sep 2020 Kaniner er kolonidyr, og ikke flokdyr. De vil som regel gerne IKKE dele med en anden kanin smiley

  • Polina
    Polina Tilmeldt:
    apr 2018

    Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 18
    #5   27. sep 2020 Hvis den skal have en ven er det vigtigt at begge kaniner er neutraliseret og bondet rigtigt. Der skal gå omkring 8 uger efter neutraliseringen før at hormonerne er ude af kroppen, og man kan begynde at bonde.

  • #6   28. sep 2020 Måske skulle man også læse lidt om kønshormonerne indflydelse på stofskifte ? Og hvad der sker på den front, når man fjerner kaninernes kønsorganger ?


Kommentér på:
Kanin alene eller flere?

Annonce