{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanineksperter i Nordsjælland?
  • #2   27. mar 2012 Det er bare den (forbandede) rampe !
    Jeg har gjort alt jeg kan for at vænne hende til den og hun vil stadig ikke.

    Så er efterhånden desperat efter at få hende det lært. Hver etage er mindre end hendes gamle bur, men det smarte var jo der var 2 etager og synes det er synd hvis hun skal holdes så så 'lidt' plads. Købte det jo lige netop for at hun kunne blive gladere eller hvad man siger.


  • #3   27. mar 2012 Det er ikke alle kaniner, der kan lærer forskellige ting, og det må man altså acceptere

  • #4   27. mar 2012 Har du haft sat hende både nederst og øverst?

  • #5   27. mar 2012 Ja og har brugt over 1 time på bare at vente på hun tog et skridt.

    Jeg har heller ikke noget mod at acceptere det... Det er bare SYND for hende. Håbede at nogen der var bedre til at træne kaniner ville hjælpe os. Synes virkelig det er synd for kaniner med for lidt plads og købte buret med de bedste intensioner. Men hvis de resultet i endnu mindre plads føler jeg mig bare... OND


  • #6   27. mar 2012 Hvornår fik du det? Flyt hende til et nyt sted et par gange om dagen, fx midt på trappen, eller næsten øverst på trappen med hovedet opad og vent på, at hun går derop. Sådan så hun vænner sig til det :o)

  • #7   27. mar 2012 Jeg har haft det i en uge og hun har gået på rampen hver dag. Men kun fordi jeg 'tvinger' hende. Altså som sagt sætter hende et sted og venter på at hun går resten af vejen. Men jeg føler bare hun ikke forbedrer sig overhovedet. Hun er stadig stiv af skræk for at skulle gå op af rempen, og endnu værre ned.

    Tænker bare at det er mig der griber det forkert an.
    Og det med guffer... Der er intet hun vil spise hvis hun stresser


  • #8   27. mar 2012 Hvis hun ikke kan lide rampen, kan der være flere grunde.
    Den kan være for smal eller for stejl. Det er nok ikke nent at lave om på.
    Den kan være for glat. Sæt noget gulvtæppe eller tagpap på.
    Prøv evt. at sætte højere kant (rækværk) på.
    Hvis hun er bange for den, tror jeg ikke du får noget ud af at tvinge hende. Du skal have masser af tolmodighed, det skal nok komme før eller siden, helt af sig selv. Drop madskålen for en tid. Læg maden nederst på rampen første dag og 3 cm længere op næste dag osv.
    Tolmodighed og lokkemad er vigtige elementer, hvis man vil opnå noget hos mænd og dyr smiley


  • #9   28. mar 2012 Og Katrine, jeg vil købe dit bur, hvis du vælger at sælge det smiley

  • #10   28. mar 2012 Mischa J: Det er jeg glad for at høre men.... har ikke noget reservebur! det gamle bur blev købt sidste uge ! XD

    Henrik M: Tak, jeg vil prøve nogle af de ting, og helt sikkert det med maden så hun kan vænne sig til det, havde ikke overvejet den mulighed smiley


  • #11   28. mar 2012 Nej, men det har jeg.. smiley
    Så laver vi en byttehandel, med penge oveni også.

    Men håber hun lærer det!


Kommentér på:
Kanineksperter i Nordsjælland?

Annonce