{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.786 visninger | Oprettet:

> Simse <
> Simse < Hjælpe-administrator

Tilmeldt:
10. apr 2010
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130

Godbidder til kaniner {{forumTopicSubject}}

Jeg kan se at folk stadig giver kaniner godbidder, som indeholder yoghurt, hvilket de <b>ikke</b> kan tåle!

Der er også en herinde, som selv laver dem og derefter sælger dem - til alle kaninejere: <b>Lad nu være med at købe det til jeres kaniner!</b>
Jeg skrev til annoncen, at kaniner ikke kan tåle yoghurt, men annoncøren valgte at slette den kommentar - Ja, hvad gøre man ikke for at tjene penge?

Sørg for, at de godbidder I køber, ikke indeholder sukker, mejeriprodukter / mælkeprodukter, nødder og for meget calcium (kalk) - de ting ser man ofte i kanin godbidder, og det har deres indre organer bestemt ikke godt af.

Jeg ved ikke, hvordan det står til med gnavere og mejeriprodukter? Men jeg kunne forstille mig at marsvin heller ikke har godt af det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godbidder til kaniner
  • #1   3. mar 2012 Super opråb!

    Har godt set den annonce.. Håber folk læser denne tråd, og holder sig fra alt det..

    Giv dem hellere noget grønt - det har de bedre af! smiley


  • #2   3. mar 2012 Hvis man vil give godbidder, er Vitakrafts Best For Kids et super alternativ! smiley

  • #3   6. mar 2012 Smider lige et citat skrevet i dag af min kære dyrlæge Jørgen:


    "Jeg fik lige indleveret resterne af et "kaninbo" (ejeren var flyttet hjemmefra).

    Blandt mange specialprodukter fandt jeg nogle "Milch Drops", der fortjener en yderligere omtale.

    Deklaration: Sukker, mælk og mælkeprodukter 30 %, olie og fedt, honning 4 % , cerealier (melprodukter).

    Indholdsstoffer: Råfedt 25 %, Råprotein 5 %, Aske 3,5 %, Træstof 1,5 % - Resten er formentlig kulhydrater.

    Når man nu tænker på, at kaninen naturligt er planteæder (fedtfattige, træstofrige planter), kan jeg ikke tage nok afstand fra sådan et produkt, som ganske vist "kun er beregnet som et mellemmåltid" - men formentlig bruges af ejere, der i forvejen overfodrer deres kaniner med kraftfoder.

    Jeg kender ikke prisen på det, men det sælges i 75 g poser. Lad os sige, at sådan en pose koster 15 kr, så er det 200 kr/kg.

    ARRGHH ! Jeg græmmes !!

    Jørgen"


  • #4   21. mar 2013 Ved godt det er en gammel tråd, men faldt lige over den, og tak for at du skrev de ikke kunne tåle nødder! Vidste godt de andre ting, men vidste godt nok ikke at de ikke kunne tåle nødder, tak for opråbet! Det hjælper, selv ind i år 2103! smiley

Kommentér på:
Godbidder til kaniner

Annonce