{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

4 spørgsmål |KANIN| {{forumTopicSubject}}

Har lige nogle spørgsmål omkring kaniner, som jeg håber i kan svarer på.

1) Min ene kanin Aya lugter... brændt? :s Og tjekkede hende lige og nogle af hendes knurhår ser lidt sjove ud. Men tror ikke jeg havde været i tvivl hvis de var brændte, og hvad skulle hun have brændt sig på? Men hvad kan det skyldes? Hun har næsten lige fået skiftet bur.

2) Igen, Aya hun slikker på mig, og nogle gange slikker hun på mig og gnider efterfølgende hagen mod det sted hun har slikket. Hvorfor? Er det ekstra dominerende hvis man først slikker, eller hvad? Eller er det bare tilfældigt hun lige gør det bagefter.

3) Billie har jo nogle unger der her på torsdag er de 4 uger. De er jo alle sammen begyndt at spise og drikke! Så - og det her er nok et lidt dumt spørgsmål - skal jeg sætte fodermængden op? Jeg tænker jo, at de ikke tygger så godt/ kan tage særlig store bider endnu, så Billie spiser det vel og så bliver hun vel for fed, hvilket hun ikke bør være jo.
Skal jeg lade fodermængden være som den er? Der er mad nok til Billie nemlig. smiley

4) Min helt tredje kanin, Malibu kan jeg simpelthen ikke få ud af sit bur! Også fordi det bur vi har er rigtig dårlig :s Super kvalitet, men ikke gennemtænkt. Det skal stå midt ude i det hele, og så er der løbegård under. Jeg kan ikke fange hende! Hun løber simpelthen fra mig hver evig eneste gang, og nu slap hun jo ud en dag og der kunne min mor heller ikke fange hende, selvom hun fik trængt hende ind i skuret. :s
- Jeg er simpelthen begyndt at tænke, at hun ikke fortjener at leve et liv med stres og jag hver gang hun skal ud af buret. Så overvejer at sælge hende (Her lidt senere på året dog! Det skal lige have tid) til et hjem med lidt mere erfarne kaninmennesker der måske kan vise hende, det slet ikke er så slemt at være ude. Hun er også svær at holde, og hvis jeg lægger hende på armen som man jo normalt gør, så bider hun bare i min arm. :s
Hvad synes i? Er det en god eller en dårlig ide at sælge hende til en mere erfaren ejer? Det er jo synd for hende at skulle leve et liv i fangeskab, uden at kunne komme på græs uden der er 30 - 45 minutters kamp om at få hende ud. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  4 spørgsmål |KANIN|
  • #1   21. feb 2012 1: Det lyder meget mærkeligt, kan du prøve at tage et billede af dens knurhår og ligge ind?
    2: Hun ''dominerer'' dig, der er duftkirtler under hagen på dem og hun markerer sig på dig for at sige til andre kaniner ''du er min''.
    3: Hvor meget får de?
    4: Kan du ikke sætte hende over i et bur, som man åbner fra siden af? Når du så skal tage hende ud, så læg et håndklæde over hende og hendes hoved og bær hende


  • #2   21. feb 2012 3 foder skal sættes op når de bliver født...

  • #3   21. feb 2012 Didde:
    Kan lige prøve at tage nogle billeder, jo.
    2) Ja, det ved jeg godt tak. Men tænkte nu på hvorfor hun starter med at slikke på mig nu?
    3) 2 gulerødder og så ved jeg ikke hvor meget tørfoder. Men det er ikke fordi hun får for meget eller for lidt tørfoder.
    4) Har kun de 3 bure kaninerne nu går i, og Billie har unger så hun skal ikke over i Malibu's bur, og der ville nok være samme problem med Aya hvis hun kom derover, men det åbnes fra siden af.


  • #4   21. feb 2012 Ville ikke anbefale at hun har fri adgang til mad, selvom ungerne se født.
    Tænk på hendes tilstand også, mål stadig hendes mængde op, men sæt hende langsomt op


  • #5   21. feb 2012 Maja L:

    4) Hun er problem kanin, ja. Men jeg har ikke erfaring nok med lige det! Hvis der var nogle der ville give hende en chance, og virkelig ville tage sig tid til hende, så ville jeg da hellere end gerne give hende den chance! Malibu er sød nok udover de 2 problemer.

    Og nu skal du ikke begynde at hakke ned på mig. Nej, jeg ser mig ikke erfaren, for Billie fik unger fordi jeg gerne ville se hvad hun kunne lave af spændende og søde unger da hun har sindet til det, og jeg har ret! Hun er en fantastisk mor, og hendes unger bliver sikkert lige så fantastiske. Jeg har sørget for alting først. Dem der ikke bliver solgt/afhentet inden alderen hvor de skal forlade Billie, tager Rachel imod, men de ser alle ud til at kunne blive afsat. Og ellers så har vi altså bure, bare ikke noget jeg ville sætte Malibu over i permanent.


  • #6   21. feb 2012 4. For mig lyder det ikke som en problemkanin, men en kanin der ikke er tryg ved dig. Den kræver ikke nødvendigvis erfaring, bare tålmodighed.

  • #7   21. feb 2012 mht. malibu smiley prøv hver gang du kommer forbi buret at give hende godbidder. lad hende komme hen til dig og lad hende undersøge dig smiley brug så meget tid på hende som muligt, uden selvf at glemme eller tilside sætte de andre små du har smiley

  • #8   21. feb 2012 og mht. moren med unger. så find ud af hvor mange gram fuldfoder de normalt skal have og så give det pr kanin der er i pågældene bur smiley fx min hermelin får 1/2 dl så fik hun unger ville jeg selvf sætte det 1/3 op og når ungerne begynder at spise selv ville jeg give 1/2 dl til dem hver smiley


  • #9   21. feb 2012 Lykkeline: Det er nok det, ja. Hun vil også smadder smadder gerne snakke med mig, og hun gnider duftkirtlen mod mig, og er nysgerrig osv. men jeg må ikke tage hende ud. smiley

  • #10   21. feb 2012 Marie E: Bliver det så ikke ret meget foder? smiley Altså, Billie er begyndt at blive småfed nu, og hun ville nok bare spise den ekstra foder. Tror nærmere bare jeg skal give flere gulerødder og peperfrugt? smiley
    Og ja, Malibu skal have mere tid end hun får nu smiley


  • #11   21. feb 2012 nej hun skal nok lade ungerne komme til smiley
    kaniner ved godt hvornår de er mætte de er ikke som de fleste andre dyr som hunde, katte og heste der spiser op når der er mad. (de fleste hvert fald) smiley bare sørg for at du har givet masser af hø (gerne 20 min inden du fodre) og så giv dem deres fuldkost.


Kommentér på:
4 spørgsmål |KANIN|

Annonce