{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "nybegynder" - kanin
  • #1   26. dec 2011 Det mest nødvendige er jo nok buret xD Du skal huske at buret skal have en passende størrelse til den race kanin som skal bo der. Jo større kanin jo mere plads kræver den smiley

    Derudover skal du jo have madskål, drikkeflaske, evt. hønet (så undgår du at kaninen tisser i sit hø), og så skal du selvfølgelig også have en hule til kaninen (hvis kaninen skal stå udenfor, er det ikke et problem da udendørsbure allerede har ''indbygget hus'' så at sige :p). Det er også vigtigt at have en transportkasse til kaninen i tilfælde af at den skal til dyrlægen eller hvis du har tænkt dig at udstille den, springe med den, skal have den med på ferie osv.

    Med hensyn til foder, så vil jeg råde dig til at fodre med kaninpiller, så du undgår at kaninen vælger fra. Derudover skal kaninen jo have noget grønt, og så er det meget vigtigt at du har masser af hø, for den skal have adgang til hø 24/7 smiley

    Derudover er en kaninsele og en løbegård også 2 rigtig gode ting at have, så kaninen kan komme ud og få lidt motion og se noget forskelligt. Syntes desværre man ser rigtig mange kaniner herinde som er for tykke, og det er efter min mening synd.

    Det var lige hvad jeg kunne komme på i skrivende stund, som var det mest nødvendige.
    Held og lykke med kaninen smiley


  • #2   26. dec 2011 Er rimelig enig med Sabrine.

    Jeg vil dog også nævne nogle af de fælder man som 1 gangs kaninejer kan falde i.

    1) Køb aldrig, aldrig produkter som salt+sliksten/mineralsten og hvad de ellers hedder. Det er kun skadeligt, og kan give kaninen nyreproblemer. det er kun lavet til dyrehandlerens fortjeneste.

    2) Drop også diverse gnaverslik som gnaverstænger og drops. Specielt drops skal man være OBS på da de indeholder mælk, og det er meget skadeligt. Det kan kaninmaver ikke optage.

    3) Køb ordentlig foder. Hvis du ca. går efter det nedenstående kan det ikke gå helt galt:
    - mindst 18 % fordøjelige fibre
    - mindst 12 % ufordøjelige fibre
    - 12-16 % råprotein (16-18% for kæmperacer)
    - 1-4 % råfedt
    - 0,6-1% calcium

    Det var lige det jeg kunne komme i tanke om :o)


Kommentér på:
"nybegynder" - kanin

Annonce