{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.453 visninger | Oprettet:

Nu blev han ene hvad nu? {{forumTopicSubject}}

Teddy døde her til morge. Havde taget ham op og lå og varmede ham fordi han var forkølet, han døde mens han lå ved siden af mig..
Jeg har da et andet marsvin, Nemo, som, så kommer til at være alene nu, han vil sikkert opleve savn og ikka finde ud af hvor Teddy er henne.
Men hvad skal jeg gøre for Nemo, så han har det godt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu blev han ene hvad nu?
  • #1   21. nov 2011 Du kunne evt. finde en ny kammerat til Nemo?

  • #2   21. nov 2011 Ja jeg ved godt det med flokdyr. Men jeg regner ikke med at det bliver løsninge, for så når Nemo dør skal den nye have en ny ven og så kan jef fortsætte, min plan var at jeg ikke skulle have flere når de døde. smiley

  • #3   21. nov 2011 Trist at du har mistet din Teddy.

    Hvis du ikke vil finde Nemo en ven, hvad så med at finde et nyt hjem til ham hvor der er andre marsvin?

    Så har han det godt og du slipper for at skulle finde nye marsvin når én går bort.



  • #4   21. nov 2011 smiley tror i ikke han vil kunne få det godt resten af livet hos mig??

  • #5   21. nov 2011 Som ene-marsvin? Kort og godt, Nej.
    Slet ikke når han har været vant til at have en makker.

    Ved godt det lyder hårdt, men det er udelukkende for hans eget bedste.


  • #6   21. nov 2011 Ved godt at han måske ville have bedst af en makker, men samtidig er han ret dominerende. smiley og ved ikke om det ville blive godt.

  • #7   21. nov 2011 Du kunne også købe et ældre marsvin, som, fx et marsvin som nogle børn har mistet interessen for

  • #8   21. nov 2011 Umiddelbart vil det være bedst med en der er yngre end Nemo, så han ikke kommer op at slås med en ældre han.

  • #9   21. nov 2011 Kan godt være jeg bliver haglet ned over det her, men tager sgu chancen alligevel.

    ja, det er bedst med den kammerat til Nemo, men når du ikke vil have flere, er der en anden løsning. Hvis du sørger for at give dit marsvin masser, og jeg mener MASSER af opmærksomhed, som om du er med i dens flok, ser jeg ingen grund til at skille dig af med ham. smiley

    Har selv et marsvin der ikke er så glad for andre hanner.


  • #10   21. nov 2011 Et menneske vil Aldrig kunne gøre det ud for et andet marsvin. Aldrig.

    Du kan ikke som menneske give marsvinet det den får af et andet marsvin. Det nærvær og marsvinesprog der er marsvin imellem, det kan et menneske ikke give.

    Maria & Martin - Hvad så med at give ham en kastrat som makker??


  • #11   21. nov 2011 Har vi prøvet, fungerer ikke. men han har det fint fint, han kan så også se de andre fra buret.


  • #12   21. nov 2011 Men mener dog stadig ikke at det skader marsvinet...

  • #13   21. nov 2011 Du kunne finde en han-Mutte på han's alder, så de lever næsten lige længe? smiley
    -Rest In Peace!


  • #14   21. nov 2011 Tænkte lidt men i det han er dominerende er jeg ikke sikker på at det ville gå. smiley og han er ikke kastereret så en hun ville ikke gå. :s

  • #15   21. nov 2011 Louise: Kender dit problem. Tænkte måske at du kunne sætte hans bur ved siden af din degus bur? Så har han da lidt selskab, når du ikke lige er der smiley

  • #16   21. nov 2011 Ja bortset fra jeg ikke har deguer mere. Men ellers tænkte jeg at vores hund skulle have lov at være i nærheden af ham også når vi ikke er hjemme.

  • #17   21. nov 2011 Helt og holdent - marsvin er flokdyr. Når han gennem længere tid har været vant til at gå sammen med et andet marsvin så kan han komme til at mangle selskab i en sådan grad at han kan blive deprimeret, stoppe med at spise eller ligefrem dø af sorg - det ER set, og marsvin er byttedyr der skjuler lidelser længe før man som ejer opdager det.

    Derfor - enten bør han have en kammerat eller også bør han få et nyt hjem.

    Du kan jo evt. kastrere ham og give ham en dame??
    Ifølge din profil ser det ud til at han kun er 2 år gammel, så bør han sagtens uden problemer kunne tåle en kastration.
    Ved kastrat + jævnaldrende dame burde du have et makkerpar der kan leve i harmoni sammen i mange år endnu.

    Det er ikke fordi jeg mener, han vil have det skidt ved dig - men marsvin ER flokdyr, og et menneskes selskab kan aldrig gøre det ud for selskab af e artsfælle, og slet ikke for et marsvin der er vant til at gå sammen med et andet marsvin.




    Maria og Martin *NU MED MUTTEUNGER* T - det er så folk som dig jeg sommetider ville ønske, ville afholde sig fra at rådgive andre. "Mener ikke det skader marsvinet".... - nej, men nu er der så også stor forskel på om man har 1 marsvin der går alene i et hjem hvor der ikke er andre marsvin, eller man har 1 marsvin der går alene i et hjem hvor det kan se/høre/lugte/snakke med andre marsvin, bare ikke i samme bur. Derudover er det som skrevet længere oppe set at marsvin kan blive deprimeret og ligefrem dø af pludselig at gå alene - men nej, lad os da endelig generalisere og sige - det skader da ikke marsvinet...........................


  • #18   21. nov 2011 Jeg sagde jeg ikke ville mene det, jeg ved godt det er flokdyr og er bedst at de er med andre. Men det er en holdning, og jeg kan jo så sige at sådan nogle som dig ikke burde rådgive om marsvin, når du ikke kan se det fra andre sider.... og NU generaliserer du, nogle marsvin kan odt gå alene..! min mor havde et der blev 11år,... den gik alene..

  • #19   21. nov 2011 Maria og Martin *NU MED MUTTEUNGER* T - det er tilsyneladende som at slå i en dyne. Jeg kan sagtens se sagen fra flere sider - jeg har selv marsvin der går alene, forskellen på det scenarie og trådstartens, er blot at mine har mulighed for at se/høre/lugte/snakke med andre artsfæller. Det har et alenemarsvin i et hjem uden andre marsvin ikke, og det er ikke i dyrets tarv - uanset hvor godt man mener det ser ud til at have det.

  • #20   21. nov 2011 Von Fancy: Ja, jeg kan godt se det med dine og mit ene marsvin, der går alene. Men når man siger, at marsvin kan blive deprimerede af at gå alene, vil jeg gerne spørge hvordan et marsvin, der gik alene, kan blive 11år? Så kan det ikke være så slemt

  • #21   21. nov 2011 *Hvis den har nogle mennesker at snakke med

  • #22   21. nov 2011 Fordi marsvin er byttedyr der ikke viser at de ikke har det godt.
    At et marsvin bliver 11 år alene, er da en flot alder, men så stopper det flotte også der - at man ikke har fulgt marsvinets tarv i så mange år.
    Jeg har også set marsvin blive 10 år på brugsens kornfoder - skal vi så også til at sige det er det, marsvin bør leve af på trods af de af natur ikke er kornspisere? Det er ikke sagligt argument.
    Marsvinet kan også have levet fint alene - men ved du at det ikke ville have været langt gladere, eller have levet et par år længere, hvis det havde haft en artsfælle i buret?...........


    Selvfølgelig er der marsvin der ikke vil gå med andre, men man bør altid forsøge at se om man kan finde en gruppering der kan lykkes, da marsvinets natur ER flokdyr, om man vil det eller ej.


  • #23   21. nov 2011 Ja, jeg ved at de er flokdyr og helst skal gå med andre, og det er klart også bedst for marsvinet. Men hvis, som ts's, man har et marsvin der er aggressivt, kan man vel godt "nærme sig" dens krav.

    Det 11årige marsvin var aldrig sygt, kom tit til dyrlæge, så synes ikke at man kan sige, at den ikke havde det godt.


  • #24   21. nov 2011 Jeg læser stadig hvad i skriver. Og jeg kan godt følge det. Kan mærke på Nemo at han søger lidt efter Teddy, men ikke meget, tror godt han vidste at Teddy var syg.


  • #25   21. nov 2011 Maria - hvis nu vi putter dig i en isolationscelle, uden nogen menneskelig kontakt i 23 af døgnets 24 timer... du overlever jo nok, men vil du have det godt, sådan mentalt set?

    Det er sådan set lidt det samme. At fordi et marsvin ikke stiller skoene af at sidde alene, er bestemt ikke det samme som at den har det tiptop-iorden og er glad og lykkelig.
    Her er det dig, som generaliserer, og tolker frit.


  • #26   21. nov 2011 Maria og Martin *NU MED MUTTEUNGER* T - som jeg skrev, kan du sige om den også var glad... nej....

    TS har da aldrig skrevet noget om et aggressivt marsvin?
    Dominerende er ikke det samme som aggressivt.

    Jeg synes ikke man skal ud i hvis og hvis og hvis. I 99% af tilfældene hvor marsvin går alene er det enten fordi ejeren er fuldstændig ligeglad med dyrets tarv, eller fordi ejeren ikke gider tage sig tid til at finde den makker der passer til lige netop det dyr.



    For ikke at komme helt af sporet her, så se mit tidligere (lange) indlæg omkring mulighederne. Jeg mener især en kastration kunne komme på tale da det ville give den bedste mulighed for en lille harmonisk flok hvor der ville være mulighed for at få en jævnaldrende hun som selskab til ham. Derved ville der heller ikke være risiko for to der slås og ikke kan enes.


  • #27   21. nov 2011 Sweet LO: nej, men hvis det ikke har det godt mentalt set, klarer den det heller ikke over gennemsnitsalderen.



  • #28   21. nov 2011 Von fancy: ja, hun kan godt prøve med en kastration, så må hun jo se om det virker. Problemet ved det er så, at det er vanskeligt at operere et marsvin.

    Det jeg bare ville frem til med det 11årige marsvin var bare, at hvis den ikke havde det godt(Mentalt) var den heller ikke blevet så gammel. Så den må have haft det godt.

    p.s :Jeg mener stadig det er bedste med en ven til Nemo



  • #29   21. nov 2011 Von fancy: ja, hun kan godt prøve med en kastration, så må hun jo se om det virker. Problemet ved det er så, at det er vanskeligt at operere et marsvin.

    Det jeg bare ville frem til med det 11årige marsvin var bare, at hvis den ikke havde det godt(Mentalt) var den heller ikke blevet så gammel. Så den må have haft det godt.

    p.s :Jeg mener stadig det er bedste med en ven til Nemo


  • #30   21. nov 2011 Maria og Martin *NU MED MUTTEUNGER* T - For et 2 årigt marsvin, burde en kastration nu ikke være noget problem hvis man får det gjort ved en marsvinekyndig dyrlæge.

    Hvordan kan du sige at hvis marsvinet ikke havde det godt, var den ikke blevet 11 år? - kan du bakke det op med fakta, eller er det bare en hjemmestrikket teori?

    Det er sørgeligt man skal ud i at diskutere om et 11 årigt marsvin har været trist eller ej. Det burde være indlysende at et marsvin ikke burde leve alene uden artsfæller i 11 år. Ikke en diskution værdigt, blot fakta.


  • #31   21. nov 2011 Nej, siger bare, at den nok ikke var blevet så gammel, hvis den havde det sååå skidt. Det ville mennesker heller ikke kunne. Siger ikke at alle marsvin vil have det godt, men mener heller ikke at du ville kunne vurdere det, men det kan jeg heller ikke. Kom bare med et eksempel på at det odt kunne lade sig gøre. Marsvinet kom ved en "marsvindyrlæge", og hun vidste den var alene. Hun sagde den havde det rigtig godt, selvom de normalt havde brug for en ven.

  • #32   21. nov 2011 Maria og Martin *NU MED MUTTEUNGER* T - jeg har ikke til sinds at fortsætte med at diskutere det pågældende marsvin, det er heller ikke det tråden er til for. Jeg kan godt fornemme du går mere og mere i forsvarsposition over situationen. Jeg har sagt om det hvad jeg ville - jf. de sidste 3 linjer i mit forrige indlæg.

  • #33   21. nov 2011 Von Fancy: Nej, synes bare ikke man kan tillade sig at vurdere et marsvin man ikke har set. Men det er også ligemeget. Du har ret i, at det ikke er det forumet skulle handle om, så ja diskussionen om det marsvin stopper her..

  • #34   21. nov 2011 Det er ikke spor vanskeligt at operer et marsvin.

    Det hvor det er tricky er narkosen. Men det er en udenmærke chance for marsvinet klare sig fint igennem hvis det ellers er raskt og har god kondition osv.

    Marsvin er flokdyr og bør til hver en tid have mindst 1 ven. Og det bør som von Fancy siger være logisk at marsvin ikke bør leve hverken 1 år eller 11 år uden en arts fælle.


  • #35   21. nov 2011 I min verden er vanrøgt at have marsvin helt alene uden andre marsvin overhovedet. Jeg har lige fået en unge retur fordi dens makker døde. Den gik alene en uge og ejer kunne se, at den blev mere og mere depreimeret. Den tabte sig og sad bare og hang i et hjørne. Nu er han kommet reut og går pt alene indtil jeg er sikker på at han er rask, men han kan hører de andre marsvin og de "snakker" meget sammen. Så jeg glæder mig til at kunne sætte ham sammen med de andre igen. jeg er sikker på at han liver endnu mere op. Så få en ny ven eller fin et nyt hjem. Tænk på dyret og ikke dig selv smiley

  • #37   21. nov 2011 En kastrat ville ikke være specielt god plan at låne, da kastrater ikke ændrer adfærd. Derfor vil en kastrat være det samme som hvis man lånte en almindelig han, og når TS's han er dominerende, vil nok ingen af delene kunne fungere.

  • #38   21. nov 2011 er det ikke noget med at hvis de ikke har prøvet at avle før de er et hvis antal år så bliver de sterile?

  • #39   21. nov 2011 Nej det er vist efterhånden blevet en myte..

  • #40   21. nov 2011 okay.. så skal han kastereres, hvis han skal gå sammen med en hund?

  • #41   21. nov 2011 Jeg går ud fra du mener "hun" ? smiley
    Men ja, hvis du ikke ønsker unger, eller hvis de skal kunne gå sammen hele tiden, så ja så skal han kastreres. Det bør han dog også kunne klare udemærket når han ikke er ældre end 2 år, bare det er en marsvinekyndig dyrlæge smiley


  • #42   21. nov 2011 ja mente selvfølgelig en hun.. er lidt konfus.. :S ja jeg har ikke mulighed for at lade dem gå hver for sig hvertfald.

  • #43   21. nov 2011 Von Fancy: Hvordan ville du eller lade dem gå hver for sig? og skulle det kun være når hun er brunstig, hvis ja hvor længe er de så brunstige, og hvordan ved man det?

  • #44   21. nov 2011 Du kan ikke vide hvornår hun er i brunst. Så hvis du vil ha hunnen og hannen til at gå sammen. Så skal du kasterer hanner.

  • #45   21. nov 2011 De kommer i brunst hver 16.-18. dag men ved nogle kan det være svært at se hvornår de er i brunst, så det er ikke en holdbar løsning blot at lukke dem fra hinanden i det tidsrum.
    Jeg ville kastrere hannen og give ham en kone bagefter. smiley


  • #46   21. nov 2011 Okay. smiley

  • #47   22. nov 2011 Kender din situation, både med kaniner, marsvin og andre dyr.

    Prøv at kigge herinde:
    (link fjernet)
    Måske du finder et sødt jævnaldrende marsvin.


  • #48   22. nov 2011 Har kigget der.. Tak smiley kunne se der var en hun.. smiley

Kommentér på:
Nu blev han ene hvad nu?

Annonce