{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Hankanin og bamse. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har lige et lille spørgsmål, eller hvad man skal kalde det.
Min kære kanin Nikki er født i maj mån. i år og er nok ved at blive kønsmoden.
Nikki har siden den flyttet ind hos mig haft en bamse i sit bur, som han har været rigtig glad for.
Men nu er Nikki begyndt at humpe bamsen, og jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad løsning på problemet skal være.
Jeg syntes problemet er træls fordi jeg bor i lejlighed, og kan hører det larmer i hele huset når han er ved at overfuse bamsen.
Er løsningen at fjerne bamsen helt og han så måske holder op?
eller skal han have lov til at beholde bamsen?
Jeg syntes jo personligt det er lidt synd at fjerne hans "legekammerat".

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hankanin og bamse.
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #1   7. nov 2011 Je synes at du skal lade ham parre bamsen, da han tydeligvis har brug for det, hvis du forstår hvad jeg mener. Ellers synes jeg du skal få ham kastreret så mister han lysten til at gøre det smiley

• #2   7. nov 2011 Jeg indrømmer at jeg ikke ved så meget om hankaniner og humpen, da min egen aldrig gør det.

Men jeg tænker bare om ikke han bliver frustreret af det?

Hmm... der må kaninkendere på banen...

• #3   7. nov 2011 Tænkte også at han måske bare skulle have lov at have bamsen når jeg ikke var hjemme, så jeg ikke skal høre på det, det lyder nemlig meget spøjst! Men er helt med på hvad du mener Simse! (-:
    Tænker du om han bliver frustreret over at jeg fjerne bamsen eller hvad Maria? For det har jeg nemlig også tænkt!

• #4   7. nov 2011 Jeg ved det faktisk ikke.

Jeg tror, hvis det var min kanin, at jeg hellere ville kastrere, da han jo virkelig må ha gang i hormonerne. Men på den anden side, er han vel også kun lige blevet kønsmoden, så det kan være det bare er en periode, han gør det i. Og i så fald ville jeg nok se tiden an smiley

• #5   7. nov 2011 Han bliver frustreret, og det er ikke naturligt at han kan blive ved med og parre bamsen uden den "går væk når den er drægtig" hvis du forstår, kaniner er ikke et af de dyr der dyrker sex for sjov, som fx mennesker, aber og delfiner, og det kan resultere i en meget frustreret og måske endda agrresiv

• #6   7. nov 2011 Kæledyr skal altså ikke have den slags "lolitadukker", og du bør straks fjerne den. Det er højest sandsynligt ikke en fase, og du må overveje kastration, selvom det ikke er nogen garanti for at det hjælper.
    Hvis dens dominans bliver værre, ville jeg personligt aflive ham. Jeg tror ikke på at stærkt hormonforstyrede hanner får en godt liv og jeg bliver låst fast med en kanin, jeg hverken kan være bekendt at sælge eller avle på.
    Til næste gang du vil købe en hankanin, så sørg for at se faderen og hvordan hans adfærd er, og drop ungerne hvis han begynder at lægge op til noget.
    Som tommelfingerregel skal hankaninen tænke på mad når den skal fodres, og ikke på damer. ¨Hvis det andet er tilfældet er den hormonforstyret.

• #7   7. nov 2011 Tak for jeres svar.
    Men Julie L, syntes det lyder lidt voldsomt at aflive den og hvad du nu siger.
    Personligt har jeg hørt mange der har haft gode erfaringer med en bamse, og har også læst hos nogle gode opdrætter at den er udmærket løsning som legetøj osv.
    Han er jo på ingen måder overhovedet agressiv og han bliver heller ikke sur når jeg fjerner den. Jeg forstår ikke hvorfor du ikke vil være sådan en kanin bekendt, den har jo aldrig gjort mig eller nogle andre fortræd? Han er virkelig en god kanin, og begge hans forældre er gode kaninener.
    Og tænker bestemt også på mad når han bliver fodret, han kommer løbende med det samme han kan hører posen rasler, så jeg ved ikke.
    Måske gør han det for at dominere, også skal bamsen jo bare væk.. syntes det bliver gjorte til et lidt meget stort problem.

• #8   7. nov 2011 Han gør det heller ikke helt tiden, det kan måske være en eller to gange om dagen, selvom det selvfølelig også er meget.

• #9   7. nov 2011 Jeg kender jo heller ikke til hvordan han ellers er. Men der er naturligvis ingen grund til at aflive ham hvis det fungere. Men jeg ville alligevel fjerne bamsen, og give ham noget andet legetøj, evt. en bold med godbider i smiley

Kommentér på:
Hankanin og bamse.

Annonce