{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.460 visninger | Oprettet:

andre med fritgående kaniner??? {{forumTopicSubject}}

jeg vil høre om der er andre end mig som har fritgående kaniner og hvilke erfaring I her med det?

min kanin whinston går frit i huset hele tiden. har har ikke noget bur men en kattebakke på toiettet som han bruger til toilet. Han er selvfølgelig 100%renlig. han bider ikke i noget (andet end ledninger hvis de ikke er gemt væk). Han sover i min fodende sammen med mine hunde. Når jeg er alene hjemme ligger han sammen med mine 4 hunde i deres kurv.
Han mad og vandskål står også sammen med hundenes ude i køkkenet. Når vejret er til det har han selvfølgelig mulighed or at gå ud i haven men han foretrække dog at være sammen med os.
Han er så sød når der kommer gæster så kommer han han og hilser på dem. Og når man kommer hjem kommer han løbene alt hvad han kan over til en for at sige goddag.
Om aftenen ligger han i sofaen samme med mig og hundene og nusser eller også leger han med hundene (ved at lagte dem eller løbe ind under dem).
Han kan komme når man kalder og snorre rundt når man siger det, og så kan samle det op man peger på og give en i hånden..
Desuden hopper han tit op af en fordi han vil lftes op og nusses (selv om han er en 5 kg tung basse)

Som I nok kan høre er han VIRKELIG en dejlig kanin - jeg synes virkelig det er en helt anden oplevelse man får af kanin når den ikke sidder det meste af tiden i et bur. jeg synes virkelig kaninens personlighed kommer fren... Hvilke erfaringer har I med fritgående kaniner..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  andre med fritgående kaniner???
  • #1   30. sep 2011 Hold op hvor er ham Winston herrenuttet at se på! *GG* De ører der!

    Men jeg har prøvet at ha' fritgående kanin, det fungerede slet slet ikke.
    - I starten gik det ok med vores hunde, specielt den ene hund og kaninen hyggede rigtig godt.

    Men så begyndte han at humpe hunden, og det gav optakt til slåskampe.
    - Han begyndte at gnave og ødelægge alting, tissede og sked overalt osv. osv. og generelt fungerede det af h til.

    Så han fik et nyt hjem hvor han skulle være udendørskanin.

    Overvejer at få kanin igen nu, men så blir det ikke "fritgående" kaniner som sådan, selvfølgelig skal de ud og løbe osv. men de fritgående dyr der er i huset er 4 hunde og 2 katte og det er riiiigeligt til mig.

    Selvom jeg synes det er sejt når andre kan ha' kanin på samme måde som du kan - det ville da være den bedste måde!


  • #2   30. sep 2011 Min kanin, hun er i bur om natten. Men fra om morgenen og til aftenen så er hun ude i hele huset. Også når jeg er i skole. Så er hendes bur åbent så hun kan hoppe derind når hun skal pølle eller tisse.

    Jeg har også en kat. Kaninen og katten har de fint sammen. Katten sidder ofte på en stol og iagttager kaninen. Og når katten så går hen og sidder ved kaninen så nyder kaninen at spurte hen til katten, hvorefter at spurgte væk igen med en masse badutspring. Og katten elsker også at drille kaninen lidt ved at puffe til kaninen med poten (katten har altid kløerne inde) og så løber katten hurtigt væk. Det ser ret sjovt ud.

    Dog er min kanin ikke dens mest selvskabelige. Alle er bange for den undtagen mig, min far, og min storebror da kaninen har det med at løbe efter en, angribe en og bide i ens tæer. Også selvom man bare sidder stille. Derfor bliver jeg nogengange nødt til at sætte kaninen ind i buret hvis gæsterne er meget bange for den. smiley


  • #3   30. sep 2011 ja det er bare så dejligt når det fungerer - det var pæanene da jeg fik ham at han skulle gå frit men var lidt spændt påå da jeg først fik ham da han var omkring 9 måneder og altid havde gået i bur indtil da men det fungere bare så godt - har haft to andre kaniner som jeg også havde til at gå frit og det fungerer bare så godt :o)

  • #4   1. okt 2011 Da jeg havde Oliver gik han også frit. Han havde et hjørne som var hans og ikke blev forstyrret når han var der.
    Hans eftermiddagslur tog han under badekarret på toilettet *g*.

    Han gik tit med ud i køkkenet og sad på bagben og tiggede, tog badut fræseture fra den ene ende af lejligheden til den anden, lå og fedede den i lænestolen. Når han ville nusse kom han hen og duttede til mine fødder og så lagde jeg mig ned til ham på gulvet og så skulle han slikke min næse og groome mine øjenlåg *g*.
    Han var en ener smiley


  • #5   1. okt 2011 Vores gamle kanin var fritgående, hun havde et bur der aldrig blev lukket- hun brugte det som wc og sov i en skuffe i kommoden smiley Hun var så herlig, kom når man kaldte, og var nysgerrig som bare pokker smiley Når man sad og lavede et eller andet ville hun helst helt op i femøren på en, for lige at understrege at HUN altså skulle have opmærksomhed også ggg.. Jeg savner hende hver dag. Nu har vi tre kaniner der går ude i haven hele dagen, og den ene løber gerne ind i huset for at hygge på min datters værelse smiley Jeg går ikke ind for at holde dem i bur, synes sku det er lidt synd.

  • #6   14. nov 2011 Vores gamle kaniner var fritgående smiley 24 timer i døgnet. om vinteren var de på terrassen der var fyldt med hø og halm :-), men de kunne godt gå ud i sneen. de havde en mad og vand skål stående i et hjørne af haven el. terrassen... de rendte rundt i vores have med vores broholmer han smiley uden problemer de delte plads under have trampolinen om sommeren. og de gik også nogen gange en tur ind til naboerne eller ud på gang stierne.

    det var dog ikke meningen de skulle blive fritgående, men i deres første bur (et helt skur for dem selv, m. flise bund) der gravede de bare fliserne op, altså løftede dem?! og i have buret/burende gravede de sig ud, bed sig ud, klatrede i træer for at komme ud eller gik ind i deres nye skur til udendørs gården og løftede fliserne og så var de ude :-).
    Den ene døde 1½ før den anden en sommer. den sidste blev syg og den ville vi tage til dyrelæge, men når den skulle det havde den gravet sig ned.
    men en dag var den bare væk, den havde gravet sig ned i haven og sovet ind, vi har aldrig fundet kaninen. men ½ inden den forsvandt gravede den et huld og gik ned i og vi så den ikke siden.


  • #7   14. nov 2011 Sjovt at læse om Winston, som nu bor ved mig smiley
    Han er stadig fritgående og en dejlig basse! smiley


Kommentér på:
andre med fritgående kaniner???

Annonce