{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor tisser hun på mig? (Marsvin)
  • #1   15. sep 2011 Okay smiley Ville bare lige spørge! Må vist anskaffe mig et specielt tissehåndklæde smiley

  • #2   15. sep 2011 Nogle marsvin tisser når de bliver utrygge, og nogle tisser fordi der pludselig sker en masse og de bliver afslappet når de bliver nusset med.

    Nogle marsvin tisser oftere end andre. Det må man bare vænne sig til, og så enten tage det som det kommer. Eller sørge for man sidder med håndklæder eller lign. så man ikke bliver tisset på.


  • #3   15. sep 2011 Okay smiley Bruger mit hjemmelavet ''tæppe'' men det er ikke helt stort nok så får nok lov til at sy et marsvine tæppe af min mor på hendes symaskine smiley TAK for hjælpen

  • #4   16. sep 2011 jeg har en som også skal tisse ofte, dog "har hun lært" at blive urolig først, så jeg kan sætte hende ned i buret, hvor hun så tisser af, så kommer hun tit op igen.
    Men min sidste han, gjorde det bare hvis han skulle, ingen advarsel eller noget (hvoraf jeg synes at jeg langt de fleste gange, med mine andre tidligere marsvin, har kunnet se/mærke det på dem, når de var trængende:)


  • #5   16. sep 2011 Okay smiley Det er også kun Mulle der viser at hun skal tisse. Hun begynder at sidde uroligt og bide lidt i mit tøj. Men hvordan lærer jeg Nulle det?

  • #6   16. sep 2011 Det er ikke noget man lærer marsvin.

    Marsvin er meget unikke personligheder hver især og man kan ikke træne dem til at give signal når de skal tisse.


  • #7   16. sep 2011 Jeg tror også at det er noget nær umuligt at lære dem, da det kræver at de skal blive opmærksomme på at de er trængende.
    Og at blive opmærksom på noget som er naturligt, og man derfor ikke tænker over, er noget nær umuligt at lære et dyr, vil jeg mene.

    Jeg har modsat lært dyrets signaler, for hvornår det skal tisse. alle mine marsvin skubber bagenden lidt bagud, og flader den ud, når de skal. Det har gjort at jeg tit har nået at få dyret ind i buret, inden det nåede at tisse på håndklædet. Men det kræver selvfølgelig at jeg har opmærksomheden på det ^^


  • #8   16. sep 2011 Okay smiley Tak for hjælpen

  • #9   23. jan 2014 mit marsvin Lily er begyndt at tisse oftere end før og hun drikker ikke mere end hun plejer kan det være fordi hun oftere får grøntsager. før kunne jeg kæle hende i omkring 2 timer uden hun tissede men nu går der kun et kvarter. kunne det evt. være min ny deodorant hun ikke kan lide?

  • #10   23. jan 2014 kirstin først og fremmest skal du have en ven til Lily, og derefter skal du passe på med at give vandholdige grøntsager, som agurk og salat smiley men husk at når du kæler med dit (snart mine) marsvin skal det ikke vare flere timer, men gerne et kvarter, så den kan få noget og drikke og spise ind imellem smiley

  • hanne J
    hanne J Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 92
    #11   26. jan 2014 jeg haar aldrig mine på skødet mere end 15 min , længere tid er lig med tisse-pletter herhjemme.

Kommentér på:
Hvorfor tisser hun på mig? (Marsvin)

Annonce