{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  marsvine bad
  • #1   30. aug 2011 Ja man kan, men det behøver kun være hvis der er brug for det.

    (link fjernet)


  • #2   30. aug 2011 ja det kan man godt, men gør det kun hvis de begynder at lugte for meget eller er beskidte...(eller når det er meget varmt)

    brug evt KW medicin shampoo, kan købes i dyrhandel.

    sørg for at tørre dem godt og grundig inden de kommer tilbage i buret, så de ikke bliver kolde og syge


  • Thea L
    Thea L Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 11
    #3   3. sep 2011 Det allerbedste vil være at du vasker det så lidt som muligt, marsvin kan nemlig selv holde sig rene.
    Har du skinny så ødelægger du "beskyttelsen" i huden og den få nemmere rifter.
    Du kan bruge en meget mild sæbe uden noget parfume og alt det der, eller en shampoo specielt beregnet til marsvin (Det bedste).

    Men husk at marsvinet skal være godt tørt og varmt før du sætter det tilbage, og ALDRIG føntør det, det er simpelthen for varmt for dem (;


  • #4   3. sep 2011 Thea L - arh den må du længere ud på landet med. Bruger man en god mild shampoo (hunde- eller katteshampoo er udemærket, der findes stort set ingen direkte til marsvin) og tørrer marsvinet godt, og evt. smører marsvinet ind i et tyndt lag creme eller olie efter badet, kan man nu sagtens bade det efter behov uden at ødelægge noget som helst beskyttelse i huden.

    Man kan også sagtens føntørre marsvin (ikke skinnyer, det er unødvendigt). Man skal blot sørge for, naturligvis, ikke at stege marsvinet, men holde føntørren på den afstand det er nødvendigt.


  • #5   4. sep 2011 Thea L:
    Hvor har du dog det vrøvl fra ?

    Der findes en shampoo til gnaver, fra KW, Som hedder KW gnaver shampoo, men den skal man holde sig fra, da den ikke er sund for marsvinets hud.
    Så som Von Fancy siger, så brug en Mild hunde-katte shampoo, dem laver KW os .

    Jeg bader selv mine hver 3 måned ca, og de bliver altså føntørret, men på afstand, så det er ikke bliver for varmt på deres hud, har godt nok ikke selv en skinny.
    Men langhåret, så jeg synes det er iorden at jeg vasker hver 3 måned.


Kommentér på:
marsvine bad

Annonce