{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.790 visninger | Oprettet:

Dyrehandel med for små dyr (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Heej GG

Da jeg var i en dyrehandel den anden dag i Ribe, var jeg inde og kigge hos deres marsvin, hvor jeg så:
Marsvine unger der hverken vejede 300 g eller var 4 uger, de gik rundt sammen med kaniner . Og har engang købt et hun marsvin derinde hvor de sagde at hun var 6 uger, og da jeg kom hjem og vejede hende, vejede hun kun 242 g .
Og kunne godt tænke mig at gøre noget ved det, men ved ikke helt hvorn .
Skal jeg bare ringe til dyrenes beskyttelse eller hvordan ?

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrehandel med for små dyr (marsvin)
  • #1   21. aug 2011 Tror ikke db gør ret meget ved det, og det eneste du selv kan gøre er at lade være med at handle der..
    Og medlidenhedskøb duer ikke, så bliver de bekræftet i at de kan sælge dyrene og fortsætter..


  • #2   21. aug 2011 og foreslå andre at købe deres dyr og foder andre steder... dårlig omtale = mindre omsætning = chance for at de overvejer hvad de gør galt...

  • #3   21. aug 2011 Okay, men jeg har heller ikke købt dyr der af medlidenhed . Men kender bare ikke nogen der br i nærheden, så kan ikke rigtig skabe dårlig omtale desværre . Men de har nok kun været 1 uge, og vejet omkring 100 g .

  • #4   21. aug 2011 Lige for at prøve en anden indgangsvinkel...
    Er der nogen der har startet en fornuftig dialog med dem ?
    Måske er de ikke så velvidende og erfarne på området...
    Det er på ingen måder en undskyldning, men måske ville de hilse en et par erfarne ord velkomne.
    Send dem en mail hvis ikke man har lyst til konfrontationen og gør dem klar over at erfarne øjne våger over dem. Nogen gange får de "købmænd" jo bare lov til at passe sig selv... så måske kan en venlig ment løftet pegefinger få dem på rette spor.
    Hilsen
    Frederik


  • #5   21. aug 2011 Den dyrhandel der tales om, kan jeg sige har ALTID været sådan i 30 år han har haft det. og det er trist, men som de andre siger det, jeg støtter ham helleri ikke. det fortjener de ikke. stakkels dyr


  • #6   21. aug 2011 Sender dem en mail mandag eller tirsdag så . Men der stod et skildt om at de fik marsvinene af udstilingsdyr eller så noget ? Synes jeg os bare lyder underligt .

  • #7   21. aug 2011 Continuous:
    Ved du godt hvem jeg snakker om ?


  • #8   21. aug 2011 Ja ha ha ....
    Desværre er der kommet alt for mange købmænd ind i den branche os ...

    Er spændt på at hører forløbet ...

    Frederik


  • #9   22. aug 2011 Danmark er rigtig dårlig med deres lovgivning omkring dyr. Så der er ingen regler om hvor store eller små marsvin bør være ved salg smiley

    Men du kan gøre en ting Denice. Find ud af hvilken opdrætter dyrhandleren får sine dyr fra. Er personen medlem af DMK (Dansk Marsvine Klub,- det kan jeg undersøge for dig) kan der nemlig gøres noget for det er forbudt som reg. avler i DMK at sælge unger under 1 mdr og/eller 300 gram. Og så kan opdrætteren få en advarsel eller karantæne fra klubben fordi det er et stort brud på dyrevelfærd.


Kommentér på:
Dyrehandel med for små dyr (marsvin)

Annonce