{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Marsvin vs kanin {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg overvejer om jeg skal have mig et par marsvin eller en kanin. Jeg dog ikke beslutte mig smiley

Jeg bor i lejlighed og kaninen har mulighed for at frikanin. Umiddelbart ville jeg jo gerne have et dyr, der ville gide at ligge på sofaen og putte. Tænker et også handler om hvor tamme de er smiley

Hvad ville i anbefale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin vs kanin
  • #1   28. maj 2019 Hej Mie.
    Helt klart en kanin.
    Du skriver den kan blive frikanin, og det er da noget af det bedste man kan byde en kanin ( lige efter udendørs frikanin:) selvfølgelig)
    De er ret nemme at gøre renlige og mange af dem elsker at nusse når det passer dem.
    Et marsvin skider hvor den er så er det sagt.
    Og den kan jo heller ikke bare lige komme hoppende op i sofaen når den vil snakke.


  • tris
    tris Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 29
    #2   28. maj 2019 Der er ikke noget bedre end en tam frikanin .. men hvor meget du er hjemme, synes jeg du også skal have med i dine overvejelser.
    Med to marsvin, behøver du ikke at få dårlig samvittighed , hvis du er hjemmefra flere timer ad gangen. De underholder sig selv og kan alligevel gøres ret tamme, ved hjælp af mad og stille snak.
    Rigtigt at marsvin er utætte .. men med et godt stort håndklæde under dem, kan de nemt nusses og forkæles med små stykker grønt.


  • #3   28. maj 2019 Det afhænger nok af hvor meget hygge/nussen du ønsker og på hvilket plan.

    Marsvin der er vant til håndtering, er jo geniale at have på skødet og de ligger og flader ud og siger deres skønne lyde. Det er virkelig hyggedyr.

    Kaninen er nok mere sin egen. Den vil nusse når den ønsker det og det vil nok ikke være på dit skød, men mere ved siden af dig.
    Der er måske også lidt mere arbejde i at kaninsikre et hjem (og evt. sørge for neutralisering) i forhold til at marsvin kan gå i bur, så måske en for/imod-liste kan hjælpe dig smiley

    Jeg har haft begge slags - senest en frikanin. Næste gang bliver det marsvin. Jeg synes man er lidt mere afhængig af frikanin og denne er evt. også mere svær at få passet hvis man skal hjemmefra i noget tid.


  • #4   28. maj 2019 Det nok også det der tiltaler mig mest ved marsvin. Det er man virker mindre afhængige smiley
    Må prøve at lave en for og imod liste smiley


  • #5   28. maj 2019 en ulempe ved frikanin i lejlighed er, at du risikerer at den laver massive ødelæggelser på sådan noget som dørkarme og paneler.
    Kender en, der endte med en pæn stor efterregning da hun fraflyttede.


  • #6   28. maj 2019 En kanin smiley

  • Isabel _
    Isabel _ Tilmeldt:
    jul 2019

    Følgere: 37 Emner: 15 Svar: 16
    #7   17. jul 2019 Hel klart marsvin de er super nemme at gøre tamme behøver ikke meget plads og kan faktisk lære at bruge tisse bakke, det gør mine marsvin så slipper jeg for at have tis og loft rundt omkring i mit hjem. Marsvin er både underholdende at se på når de løber og leger men kan også være hygge dyr man kan kæle med i flere timer, de spiser ikke nær så meget som en kanin så du slipper for en udgift som hos kaniner vil være større end hos marsvin. Har selv to marsvin og kan klart anbefalede dem:)

Kommentér på:
Marsvin vs kanin

Annonce