{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Marsvin spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hvilken str bur syntes i to marsvin skal have?
hviken køn gør bedst sammen?
havd er det bedste fodre?
havd må de få af grønt og frugt?
havd er vigtig i en marsvins kost?
hvordan kan indretningen af deres bur være?
hvilken grader skal de stå i?
Da jeg er ny inde for marsvine området søger jeg hjælp og efarninger, Jeg vil grene have marsvin, men vil først vide en masse om dem, så det får det så fantakisk så muligt hos mig.
Håber nogen vil hjælpe (: - i må grene skrive mere om marsvin ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin spørgsmål
  • #1   23. mar 2011 100*50 eller større.
    Kommer an på dyrene. Jeg har gode erfaringer med begge dele, men hvis man bare vil have nogen der går gnidningsløst sammen er 2 hunner ofte lettest.
    Et ordentligt foder med c-vitamin, ikke diverse blandinger eller supermarkedsfoder. Et godt ensartet pellets foder som f.eks. Ovator, allermølle, cavia pro eller lignende.
    Et godt tørfoder med c-vitamin, hø, varieret grønt
    Det kan være alt fra grene, sten at kravle på, hængekøjer, huse mv.
    Stuetemperatur. Min. 10 graders varme og skal de stå køligt skal de vænnes til det fra sommer til det bliver køligt, ikke noget med bare at gå fra stuetemperatur til 10 grader.


  • #2   23. mar 2011 Vil så sige, at cavia korrell er et bedre foder end allermølle. Jeg ville ikke anbefale allermølle, jeg har får dårlig erfaring med det, mine dyr tabte sig, da jeg fodrede med det.

  • #3   23. mar 2011 mener det er mindst 120cm buret skal være, når det er to marsvin. Nogle andre må lige svare på det smiley
    Det er godt at sætte en ældre han sammen med en ung han. To søskende kommer let op at slås senere hen, har jeg erfaret. En ældre dame og en ung hun kan også gå. De skal jo finde ud af, hvem der bestemmer smiley
    Marsvin piller med c vitamin er bedst. Dem de ikke kan sortere i. Ovator piller er godt. Jeg bruger noget der hedder Cavia Pro, som også er piller. Det er mine marsvin vildt glade for smiley Men hold dig fra det blandede foder, man køber ved dyrehandleren, det er fyldt med alt muligt unødvendigt, der slet ikke er godt for dem.
    De må ikke få iceberg salat. Men kinakål, gulerødder, peber frugter (helst den røde, da der er mest c-vitatmin i). Så er der grøntsager og frugter som persille, æbler, banan, rødbeder. Det må de kun få i små mængder smiley
    Vigtig del af kosten er kalk og c-vitamin. Meget af det er i foderet, vandet og grøntsagerne. Men man kan købe c-vitamin pulver til at drysse over grøntsager, og kalk brus tabeletter til vandet smiley Hø er også meget vigtigt for marsvinet smiley
    Indretning? Vær kreativ! Mine marsvins bure er lidt kedelige pt. Men de skal altid have et hus, som de kan gemme sig i, da de er et flugt dyr. Så det er vigtigt. Men har hørt, at hængekøjer er ret populært til dem. Du kan også købe træ-lejetøj, som vipper og trapper. Eller ligge æblegrene ind til dem, som de også kan gnave i smiley Jeg havde engang en gren, hvor jeg spiddede æbler på, så de skulle strække sig efter det. Så de aktiveres smiley
    Held og lykke med marsvinene! Det er virkelig verdens bedste kæledyr, synes jeg. Hvilken race har/skal du have? smiley



  • #4   23. mar 2011 Ved ikke hvilken race jeg skal have..

  • #5   23. mar 2011 Johanne F - der er ingen regler for hvad buret SKAL være, det er et holdningsspørgsmål.
    Mht at sætte dyr sammen, så er det nu ved hunner ikke så vigtigt med aldersforskel, der kan jævnaldrende dyr i rigtig mange tilfælde sagtens gå sammen.
    Iceberg salat må de nu godt få, det indeholder bare ikke så meget ud over vand så det giver ikke så meget til dem, men det er en udemærket godbid. Jeg ved altså ikke helt hvor du henter din viden, for der er ikke noget med at rødbeder må kun gives i små mængder!?
    Hvis man fodrer med et ordentligt tørfoder skal man holde sig fra c-vitaminpulver, kalktabletter og lignende, det er totalt unødvendigt og kun til brug ved sygdom eller lignende.


  • #6   26. mar 2011 Hmm... Jeg studsede nu mere over det med æblerne. Jeg har læst, de kun må få æbler i begrænsede mængder, da de kan få læbe-svamp.

Kommentér på:
Marsvin spørgsmål

Annonce