{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Løbegård eller bare stort bur? {{forumTopicSubject}}

Jeg høre meget om løbegårde, og at man har en løbegård, eller skal have købt en løbegård til sine kaniner?

Men hvad med deres bur? Skal det enlig ikke også have en rimelig størrelse, så kaninerne har luftrum og kan få lidt motion?
Kaninerne er da for det meste kun i løbegårdene når ejeren er lige i nærheden, ikke? Er det så ikke lige så godt at give dem en sele på og gå en tur i haven med dem, eller lade dem løbe frit i fx stuen?
Burde selve buret så ikke også være en rimelig størrelse, så kanineren kan få bevæget sig på de tidspunkter om dagen, hvor ejeren ikke er der?

Min personlige mening er faktisk, at en løbegård ikke er nødvendigt, da jeg faktisk har et flytbar ude-/græsningbur på 220*130*110cm til to kaniner. Hver dag kommer de ud og gå i snor i haven eller får lov til at løbefrit rundt på mit værelse 30-60 min.

Jeg vil meget gerne høre DIN mening/holdning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbegård eller bare stort bur?
  • #1   27. feb 2011 Nu har jeg Mejlskov bure, de er store og de har mulighed for at strække sig på to ben og løbe rundt i buret.
    Personligt ville jeg aldrig vælge et fx Trixie bur, da kaninen slet ingen udfoldelsesmuligheder har! Det er generelt med dyrehandler bure... Kaninen skal efter MIN mening minimum kunne strække sig på to ben.

    Jeg har en løbegård, men jeg bruger den mest om sommeren - der kan de spise græs og badutte, men ellers går jeg med dem i snor og hopper med dem. Når de hopper har de nemlig ingen mulighed for at stoppe op og græsse.

    Mine kaniner kommer ud hver dag - har 3.


  • #3   27. feb 2011 Til Zofia

    Ok, det er dejligt at høre at dine har plads, og fordi jeg lavede dette emne er fordi jeg se og hørt om kaniner der sidder i deres små bure hele tiden undtagen når ejeren har dem nede i løbegården i imellem 1 minut og en time. Og kaninen har jo behov for længere tid med mere plads smiley


  • #4   28. feb 2011 Nemlig smiley

Kommentér på:
Løbegård eller bare stort bur?

Annonce