{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

sammensætning af rotter {{forumTopicSubject}}

Jeg har lavet det her indlæg på et andet forum, men nu poster jeg det lige her også, så jeg forhåbentlig kan nå at få nolge gode svar inden sammensætningen. smiley

Nu har vi fået hentet vores to nye totter hjem fra deres karantæne hjem og vi planlægger at lukke dem sammen med de to "gamle" imorgen.

Igår eftermiddags blev de to "flokke" placeret i hver deres bur med 20 cm. mellemrum så de kunne lugte og se hinanden lidt an. Idag har de gået i hinandens bur hele dagen og de bliver byttet rundt igen i aften, så de igen bliver udsat for at rende rundt i hinandens dufte.

Vi vil lade dem møde hinanden på neutral grund, på gulvet i vores spisestue, hvor der ikke er nogle ledinger at gnave i i rottehøjde og der kan lukkes af, så de ikke kan stikke helt af. Men bør de have nogle gemmesteder som fx. nogle tæpper eller andet, så de kan søge lidt tilflugt hvis det hele bliver for meget? Og er der noget specielt vi skal overveje/huske/tænke på? Vi har læst nogle af de gode tråde om sammensætning af totter på tamrotten, men der kommer jo alligevel lidt ekstra spørgsmål..

Jeg synes jo at de to "gamle" er de sødeste og rareste totter i verden og kunne aldrig forestille mig andet end at de bare var søde og rare ved de to små, men idag da de kom ind i de andres bur blev den gamle alpha tot helt strittende i pelsen og virkede lidt oppe på tæerne.. Det er vildt så meget større en rotte ser ud når alle hårene står vinkelret ud fra kroppen!! Nå, men hans adfærd har gjort mig lidt mere bekymret for sammensætningen. Han har dog ikke virket særligt interesseret i de små når de har tonset rundt og leget i buret lige ved sidan af, man når jeg nu ikke har nogen erfaring med sammensætninger, så ved jeg ikke hvor bekymret man skal blive over sådan en gang strittende pels..

Hvor længe bør man lade dem gå på neutral grund før de kan komme ind i buret sammen? Og kan vi, hvis alt går ok på neutral grund, godt lade dem være sammen i buret uden opsyn den første nat? Det er et Tom rottebur og de er 4 ialt, så der burde være god plads til dem. Og vi sørger selvfølgelig for at der er rigeligt med hængekøjer, så der er plads til at man kan sove alene hvis det er det man vil..

Hmm.. Det blev vist lidt langt..
Men vil jo helst gerne ha' styr på så meget som muligt inden vi kaster os selv og totterne ud i det..

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
sammensætning af rotter

Annonce