{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre
  • #1   7. feb 2011 Altså går de sammen så der er 2 hunner ét bur og 2 hanner i et andet bur?

    For hvis de alle 4 går sammen er det da klart at du får unger!


  • #2   7. feb 2011 Hmm... I mangel på plads og bedre muligheder kan du snakke med din lokale dyrehandler om at bytte dem til foder eller andet udstyr.
    Slangefoder er også en mulighed selvom rigtig mange synes det er synd og man får nærmest ingen penge for dem... Siger det ikke for at gøre dig ked af det eller bare ond, men ellers er der kun."meningsløs" og dyr aflivning tilbage så vidt jeg ved.
    Har selv været udsat for at måtte sælge 7 hamster unger (for mange år siden) fordi jeg ikke havde plads til flere bure og ungerne var begyndt at slås voldsomt.
    Dyrehandleren havde heller ikke plads nemlig.


  • #3   7. feb 2011 hov.... "til slabgefoder" smuttede lige ud af min sætning, men det var slangefoder jeg var nødt til.at sælge dem til.
    .. og jeg gider ikke hagles ned med at det er synd. I min verden er det mere synd hvis dyrene skader hinanden med døden til følge, frem for HAPS og 5-10 sekunder efter er der slut.


  • #4   7. feb 2011 Hvis ikke man vil have flere unger så er første skridt da at skille hanner og hunner ad. Det er logik for burhøns.

  • #5   8. feb 2011 øhh han sikker hanner og hunner - det er da temmeligt logisk???

  • #6   8. feb 2011 Du starter med at skille hanner og hunner ad..

    Hvis man ikke kan komme af med unger, skal man heller ikke producere flere..

    Køb et bur mere, så der er plads til alle..

    Du kan evt. spørge den lokale dyrehandler om de vil købe dyret.. Det er de færreste der bruger deguer som slangefoder..

    Ellers giv dem væk gratis..


  • #7   8. feb 2011 Jeg ved godt det er logisk at flytte demfra hinanden men de har gået sammen HELE livet. Og jeg mente hvad skal aeg gøre med ungerne

  • #8   8. feb 2011 Jamen skiller du dem ikke ad er du jo 100% selv ude om at du står med an masse unger du ikke kan komme af med. Ærlig talt, ingen medlidenhed og du fortjener egentlig heller ikke særlig meget hjælp så.

  • #9   8. feb 2011 Team Totterne< Nu med 2 totter .

    forstår dig bestemt ikke - det er jo heller ikke just dyrevælfærd at lade hunnne få unger konstant. Synes ærligtalt du for dyrenes skyld burde få dem skilt. Det er synd for ungerne når du ikke kan finde ordenlige hjem til dem, og det er synd for hunnerne at de skal skamavles på


  • #10   8. feb 2011 Man avler ikke bare for at avle hvilket du jo så gør. Der er ingen formål med at avle for dig. Du skal bare af med afkommet fordi du ikke gider skille dem ad.

    Det er sgu synd for dyrene. Se og få skildt dem ad. De er jo ikke fødemaskiner


  • #11   8. feb 2011 Team Totterne - skal vi tolke det som at vi med korte mellemrum ender med at skulle svare på det samme spørgsmål fra dig: "hvad skal jeg gøre med ungerne?"

    Ja allerførst sikrer man sig at man ikke kommer i samme situation igen - og når du ikke er villig til det, men hellere vil lade dine hunner gå som fødemaskiner, så kan du seriøst ikke forvente at folk gider være dig behjælpelig med råd og vejledning - ikke når du ganske tydeligt ikke VIL lytte hvad der er mest optimalt at gøre i din situation.

    Næh, jeg synes du skal gå ind til dine forældre, give dem buret, og sige til dem at du ikke er moden nok til at stå med ansvar for dyr før du er fyldt 35, og at de skal nøjes med at lade dig samle på frimærker.


  • #12   8. feb 2011 kan også se på dine statusopdateringer at en af dine deguer fik unger 01.08 og igen 25.09 - det er altså decideret synd at bruge den som fødemaskine på den måde

  • #13   8. feb 2011 Jeg har ikke sagt jeg ikke vil skille dem ad blot at de har gået sammen HELE livet. Mig og min mor snakkede også om idag at vi ville dele buret op.
    Det skal så også siges at den 25/9 blev der født en unge af min yngste hun. Og den anden var min gamle hun der fødte dem. Jeg HAR også sørget for at de bliver skilt ad. Og jo jeg er moden nok til at have dyr. De bliver skilt ad imorgen .


Kommentér på:
ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre

Annonce