{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.095 visninger | Oprettet:

HJÆLP MINE HAN MARSVIN SLÅS !!! {{forumTopicSubject}}

Har to han marsvin, som er begyndt at slås, de bliver ved med at skære tænder. det er den lille der ligger op hvergang, den store han er ligeglad, og er blevet bange for den lille. De er ikke fra samme kuld, og den lille kom til da den store var et halvt år, og den lille var 5 uger, og der var heller ingen problemer, andet end at den store prøvede at parre sig med ham, men det gik heldigvis hurtigt over, og de plejer at være gode venner. Den lille er lige nu omkring 6 Mdr ca.

Håber at der er nogen som kan hjælpe, ved ikke hva jeg skal gøre ved det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP MINE HAN MARSVIN SLÅS !!!
  • #1   25. jan 2011 Mine begyndte også at slås, det blev så voldsomt at jeg måtte skille dem ad.
    De er nu begge kastreret, og har fået en dame hver at gå sammen med. Det var den løsning, der fungerede for mig.

    Se tiden an, og se om de blot skal ordne rangorden, eller om de vitterligt er ude på at skade hinanden.


  • #2   25. jan 2011 Det næste øjeblik kan de godt ligge ved siden af hinanden, og det øjeblik slås de .

  • #3   25. jan 2011 men de er os 2 forskellige marsvin, den store er en rigtig kælepot, og den lille er en balllademager .

  • #4   25. jan 2011 Så længe det bare bliver ved trusler, ville jeg fortsætte med at lade dem gå sammen

  • #5   25. jan 2011 jamen den lille, tager tilløb, og så springer han bare op på den store, og i sidste uge, så jeg at den store havde et sår på øret, som så evt. kunne komme fordi de slås .

    tror i evt det kunne hjælpe hvis jeg købte et hus mere, så de har et hvert, lige nu har de et stort til deling, og den lille har os mange gange smidt den store ud derfra, ligeså snart den store går ind i huset kan man høre den lille klappe med tænderne, og så ryger den store ud derfra. og nærmer sig ikke huset .


  • #6   25. jan 2011 Det er da værd at forsøge, men tror næppe det løse alle problemer mellem dem

  • #7   25. jan 2011 ja, for desværre ikke plads til 2 bure, ellers må jeg dele det op.

  • #8   25. jan 2011 Enig. Det er naturligt at hanner vil slås om rangordenen, den "lille" er nok blevet teenager og vil gerne op og bestemme.
    Se tiden an og hold øje. Lad dem selv se om de kan finde ud af at enes selv om der sikkert vil komme noget tid med slås mv. men så længe det ikke bliver til at der kommer slemme bidsår, så lad dem se om de kan finde ud af det.

    Bliver det for slemt, må de skilles ad. Men det er den risiko man altid løber ved to hanner. Hvis de ender med at skulle skilles ad, skal man jo stadig huske at de ER flokdyr og så må man finde på noget så de stadig kan få selskab.


  • #9   25. jan 2011 lige pt, er der ikke noget, men den store har os bestemt meget, og har os taget den lille's mad, hvis han selv havde spist sit eget frugt og grønt, så måske lidt hævn . men skal ned og købe et hus mere imorgen, og så håber jeg at det blir lidt bedre .

  • #10   25. jan 2011 lige nu har de et rimelig stort bur, med masser af løbeplads + de os har en løbegård, så de bare kan gå ind og ud af buret, så der er masser plads de kan løbe på, og har os langt en video ind, hvor man kan se den lille løber, rundt om buret,

  • #11   25. jan 2011 Jeg har to hanburer:

    Bur 1: Min søster's store han Prince + Min Edward S.
    - De to slås af og til, dog aldrig noget voldsomt. Prince har overgivet sig, så det er Edward der er "alfa" i dyres lille tomands gruppe. De kan stadig komme op og slås af og til, men det er aldrig voldsomt og det er heller ikke i længere perioder.

    Bur 2: Min søsters Bob Fosse + mine Horatio C. + Gomez A.
    - De er bror+bror+fætter, og har ind til videre ikke haft nogle problemer med at gå sammen. De er endnu ikke så gamle (3 måneder) - men håber da ikke der opstår problemer med dem i fremtiden smiley Der er ingen bestemt rangorden i deres flok, i hvert fald ikke en jeg har lagt mærke til.


Kommentér på:
HJÆLP MINE HAN MARSVIN SLÅS !!!

Annonce