{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kanin hop
  • #1   23. jan 2011 Alle kaniner starter i den laveste klasse, som hedder let. Det er 25 cm højt og 25 cm langt som maksimun smiley Klasserne findes både i lige og krogede grene. De lige et spring på en række, og de krogede står springene blandet, som ved heste og kaninen skal styres gennem banen efter hvilke tal springene har smiley


  • #2   23. jan 2011 men kan alle kaniner hoppe lige højt eller er der racer der egner sig bedst?

  • #3   23. jan 2011 Nok ikke alle kaniner der kommer til at hoppe elite (50 cm højt og 70 cm langt), heller ikke inde for samme race.
    Men de mest brugte kaniner inden for sporten er, dværgvædder(også m. manke), hollænder, belgisk hare, og løvehoved, og så diverse blandinger af racer smiley
    Mange avler hopkaniner på tværs af racer, for at bruge de bedste egenskaber fra de forskellige racer. F.eks den belgiske hares slanke krop, hollænderens evne til at tage det roligt og dværgvædderens gå-på-mod etc. smiley

    Men bør ikke hoppe med kaniner der vejer over 4 kg, da det er for hårdt for deres led smiley


  • #6   24. jan 2011 De fleste kaniner kan lære at hoppe, der er dog nogle som aldrig lærer det. Sådan en har jeg haft, og det var der ik noget at gøre ved.

    Men alle kaniner kan starte stævne, hvis de i hvert fald kan hoppe 25 cm. som er det de starter med i let.
    Og så tjener sig vejen op.

    Her bruges mest dærgvædder, løvevædder og blandinger


  • #7   24. jan 2011 Det er meget forskelligt hvad der bliver brugt til hop..

    Jeg passer bedst sammen med vædder blandinger og så har jeg en Belgisk Hare..

    Racer som hermelin, hollænder, løvehoved osv kommer ikke ind i stalden..


  • #9   24. jan 2011 Nicole: Haha smiley

Kommentér på:
kanin hop

Annonce