{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hø opbevaring og skift
  • #1   2. dec 2017 hø skal have luft og 'ånde', så hvis du pakker det ind i plastikposer er det ikke den bedste metode.

  • #2   2. dec 2017 Og det er netop det der er mit problem så jeg har brug for råd om korrekt opbevaring.
    Jeg køber kun kvalitetshø fra rabbitdk.dk og kun små mængder.
    Det er ikke readigrass som er problemet det kan lukkes m en klips og dufter skønt men det kan jeg ikke bruge i en høhæk ved toilettet, det har jeg i en dyb madskål. Problemet er poser som urtegræs hø som er presset og man skal hive og flå det op det synes jeg mister duften og følelsen af fugt og det bliver tørt.
    Min kanin elsker readigrass men tror det andet giver mere arbejde til tænderne, så derfor skal jeg holde det så frisk så muligt ellers gider han det overhoved ikke.


  • #3   4. dec 2017 på altanen og har pakket det ind i plast for at stoppe forrådnelsesprocessen så meget som muligt, ligesom wrap

  • #4   4. dec 2017 Hø skal som Sweet Leaf skriver kunne ånde ellers risikere man det bliver dårligt. Det kan ikke anefales at pakke i plastik og slet ikke på en altan hvor luftfugtigheden kan blive ret høj grundet vejret.

    Hø skal opbevares tørt.

    Det kan anbefales at bruge et dynebetræk eller hovedpudebetræk og opbevare høet i. Det gør langt de fleste der har marsvin da høet så kan ånde, og holder sig tørt, men alligevel bevare friskheden og duften.


  • #5   4. dec 2017 det er netop pakket ind for at blive holdt tør.. Det er en halv lukket altan

  • #6   4. dec 2017 hvis jeg bruger pudebetræk hvis der komme edderkopper og andet kravl i..

  • #7   5. dec 2017 Til von sortfod
    Skal høet ud af orginal emballagen og så ind i betrækket.


  • #8   5. dec 2017 ja, hø skal have adgang til luft. Pakker man det ind så der ikke kan komme luft til, så øger man risikoen for mug og svampesporer.

    Men har man kun mindre poser af gangen og får brugt dem forholdsvist hurtigt, så er der grænser for hvor slemt det kan nå at blive. Er vi oppe i miniballer, så er det noget møg at pakke dem ind i plastik.... specielt med de priser godt hø koster, så er der ingen grund til at øge risikoen for at man skal smide det væk igen.


  • #9   5. dec 2017 For 1 år siden havde en butik som hedder Maxøe fået en hel palle med Skovly urtegræs hø pakket i grossisten Brogårdens 2,5 kg pakker, hvor der var mug i sendingen og det lignede ikke det mug jeg kender fra madprodukter det var faktisk svært at se gennem posen for en novice.
    Skovly er jo ellers kendt for høj kvalitet så det kan ske for selv de bedste.


Kommentér på:
Hø opbevaring og skift

Annonce