{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
465 visninger | Oprettet:

Burindretning {{forumTopicSubject}}

Jeg har for en måned siden fået en 2 årig kanin som har et bur med kattebakke som toilet med høhæk over og hø langs kanten ml buret og kattebakken. I kattebakken bruger jeg carefresh. I resten af buret brugte jeg først carefresh for derefter at prøve multifit fordi carefresh'en røg op i madskålen når han flyttede rundt på det, trods madskålen er ret høj, men når han er i buret så fjerner han strøelsen og lægger sig på burets bund. Buret er altid åbent og han har også toilet i stuen, som er så genialt at der er integreret høhæk, og han har også vand både inde og udenfor buret. Han har alt muligt i stuen, som tilhører ham og hvor han kan holde sig beskæftiget og søge skjul og ro, så han bruger primært burets toilet og han får sin foder derinde og så lægger han sig indimellem derinde.
Jeg overvejer helt at droppe strøelsen for han skubber den jo alligevel væk og han kan jo selv vælge hvilket underlag han vil ligge på ( burets bund, gulvtæppet eller sofaen) men synes det ser helt forkert ud at der bare er helt Bart i 2/3 af buret. Har set et billede hvor der udover toilet og høhæk var aviser i resten af buret, og har hørt nogen lægger et håndklæde eller tæppe.
Hvad synes i der skal være ? og er der en grund til at det er en dårlig idé med et bur uden strøelse i spise/ hvile/ opholdsdelen.......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Burindretning
  • #1   3. dec 2017 Jeg tror det er en smagssag hvad folk har som bund og ikke har, og så er det forskelligt hvad kaniner kan lide og hvad de er vandt til smiley

  • #2   13. dec 2017 Jeg har også en frikanin. Dens bur står åbent hele tiden, så den frit kan vælge, hvor den ønsker at opholde sig. Min har buret indrettet med savssmuld, en vandflaske og en "høhæk". Han besørger inde i buret, men bruger rummet han ellers har, som "opholdsstue". Da jeg havde ham på mit værelse, skulle jeg dog støvsuge en del, da de river lidt savssmuld med hver gang, de hopper ind og ud af buret. Bare husk ikke at lave ALT for meget om, da kaniner helst ikke ønsker forandringer

Kommentér på:
Burindretning

Annonce