{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
174 visninger | Oprettet:

Marsvin tisser på sig selv! {{forumTopicSubject}}

Hej alle gnaver-elskere.
Min veninde har et marsvin på 6 år som tisser på sig selv. Hun har været til dyrelægen med hende, og har fået noget hun kan give hende med hjem. Min veninde elsker hendes marsvin, og gør virkelig meget for at hun skal få det bedere. Jeg vil rigtig gerne hjælpe, og vil derfor spørger jer, om i kender til noget godt at give marsvin som har et blæreproblem? Jeg har læst lidt om nogle forskellige planter og urter. Har i nogle gode foreslag?

Kommentarer på:  Marsvin tisser på sig selv!
  • #1   3. nov hvad sagde dyrlægen det var?

• #2   3. nov Jeg spurgte hende, og hun vidste det vist ikke

• #3   5. nov Det er et gammelt marsvin, muligvis med blæresten eller lign. Marsvinet tisser jo ikke på sig selv, men den kan tydeligvis ikke styre sin blære og tisser derfor hele tiden. Man kan jo se på billedet at den er helt våd bag på.

Jeg havde givet den fred. Med de problemer og den alder. Det der er ikke værdigt.

Men lyder heller ikke som om den er tilset af en kyndig dyrlæge. Find en med forstand på marsvin
    Planter og urter er ikke løsningen. Den skal som minimum have noget smertestillende og noget der kan bekæmpe noget infektion.

• #5   5. nov utætte nyrer. de går og sjattisser hele tiden så fordi der er for mange proteiner i urinen så de konstant har lidt infektion. Hun vil nok se en bedring når den er frdig med sin antibiotikakur og så vender problemet ligeså stille og roligt tilbage medmindre hun ændrer kosten. Det er kommet pga forkert kost. en rigtig kost (færre proteiner, mindre phosphor, dvs meget mere godt hø og rationering af tørfoder og grønt) nu kan ikke reparere nyrene, det kan kun forhindre de får det værre. en ting der kan forhindre gentagne infektioner er tranebær, hvis hun kan få hende til at spise 2-3 tørrede tranebær om dagen kan hun måske holde infektionerne væk.

• #6   5. nov Tak for svaret, det vil jeg sige videre til hende.

Kommentér på:
Marsvin tisser på sig selv!