{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.277 visninger | Oprettet:

Toilet i bur hvad gør du ? {{forumTopicSubject}}

Hvad brugers som toilet i et alm. Indekaninbur mit er 120 cm.
Det man kan købe som hjørnetoilet i plast kan vi ikke bruge...tænkte om der var nogen som havde fundet en smart løsning for at gøre skiftning lettere. Pt bruger vi det største ovnfaste vi kunne finde i ikea.og sat det under hans høhæk


Kommentarer på:  Toilet i bur hvad gør du ?
  • #1   25. okt 2017 Ingenting, han gider ikke have det, han tisser og har afføring i det samme hjørne, men hvis jeg sætter et toilet der kaster han rundt med det

  • #2   25. okt 2017 Da jeg havde bur stående, havde jeg en kattebakke deri.

  • #3   27. okt 2017 Kaninerne indretter sig med et gødningshjørne, hvis der anvendes tilstrækkeligt med halmstrøelse. Det kan man let fjerne med en greb eller andet egnet værktøj. Jeg er ikke vild med at der er gødning under høhækken, idet det hø, der falder igennem, så bliver forurenet .

  • #4   27. okt 2017 Når man læser om kaniner og renlighed så anbefales det altid at man placere høhækken ved toilettet.
    Jørgen
    Hvis det er i buret mener du så det skal hænge mere i midten så hjørnet er frit


  • #5   27. okt 2017 Jeg har høhækken over toilettet, det fungerer fint.


    profilbillede
  • #6   27. okt 2017 Jeg har bure, der er 120 cm x 60 cm x 60 cm og alle mine 11 kaniner har en toiletbakke i buret. Jeg bruger forskellige slags kasser, hvad jeg nu kan få fat i. Her er et billede af store klodsekasser, som jeg har savet lidt af fortil og ved nogle lidt af siden, alt efter hvor kaninen vil have den til at stå. ALLE mine kaniner tisser kun i kasserne, og de fleste pøller kommer også deri.
    Den forreste kant på kasserne kan med fordel være lidt højere. Jeg har også brugt andre opbevaringskasser som toiletbakker.


    profilbillede
  • #7   28. okt 2017 Jeg kan ikke se nogen fordel i, at noget af kaninens foder skal ned i tis og møg, inden det skal ædes. Hvis det f. eks, drejer sig om hunner med unger, er det livstruende for ungerne (coccidiose).


  • #8   29. okt 2017 Selvfølgelig er det ingen fordel med tis og lort i høet. Men uanset hvor du gør af høet så falder noget jo ned og min kanin graver rundt i hans strøelse som er CareFresh og spreder altså noget tis og pølser sammen med det hø han har hevet ud af høhækken. Han har 1 toilet i buret og 1 toilet i lejligheden og jeg fjerner tis og afføring flere gange pr. dag dog ikke såkaldt natafføring.


  • #9   29. okt 2017 Herhjemme er der altid hø i høhækken, så kaninen behøver slet ikke røre det den evt. får tisset på, så jeg ser det ikke som et problem med høhæk over toilettet.

  • #10   30. okt 2017 min kanin har lavet toilet hjørne i modsatte ende af hvor hans hø er

  • #11   30. okt 2017 Det er også normen i mine bure, at det gødningshjørne, kaninerne indretter, er i den modsatte end af, hvor der er høhække. Jeg kan så strø med halm dagligt hos hunner med unger og hos flokke af ungdyr, men med 2-3 dages mellemrum i bure, hvor kaninerne går enkeltvis. Udmugning i 1/3 af burene 3 x / måned.


Kommentér på:
Toilet i bur hvad gør du ?

Annonce