{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

Problemer med parring af hunkanin {{forumTopicSubject}}

Jeg tog op til en opdrætter for at få Mille parret tilbage i marts. Vi satte hende ind til hannen, og hun lagde sig bare ned og var klar. Hannen hoppede på hende gentagende gange, men der var ingen vellykkede parringer.

Vi aftalte at lade hende bliver der, da der ikke skete noget. Da jeg hentede hende 14 dage efter, har jeg fået at vide at opdrætteren, at hun havde set flere vellykkede parringer nogle dage efter vi var taget hjem igen. Der kom dog ingen unger ud af det, og jeg tænkte at det var pga. stress ift at være "flyttet" til et nyt sted.

Nu har jeg i dag været oppe hos en anden opdrætter for at få hende parret. Igen ligger hun sig bare ned, og hannen går i gang. Men han vælter ikke? Igen har vi måtte lade hende blive der. Henter hende om et par dage, og krydser fingre for vellykkede parringer og unger om 31 dage.

Hun var meget kraftigt i brunst i januar, hvor hun endevendte buret og nærmest strittede med numsen, når man aede hende. Det har jeg ikke oplevet siden, men tjekkede hende i dag, og hun var lidt rødlig og hævet dernede, så håbede det gik.

Men er årsagen til at der ikke har været vellykkede parringer, at hun ikke har været ordentligt i brunst? Jeg har aldrig oplevet noget lignende før, da jeg opdrættede løvevæddere for nogle år siden. Hunnen ind til hannen og bum, så var det overstået på 2 sekunder smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med parring af hunkanin
  • #1   13. jun 2017 Jeg har meget dårlige erfaringer med at få parret hunner ude, eller lade andre få parret hunner hos mig. Hunnerne mister lysten under transporten.

    Når du lader hende blive 14 dage hos hannen burde det dog lykkes.
    Måske de to bare ikke passede sammen, det har jeg prøvet.

    Her sætter jeg hunnen ind til hannen i en løbegård. Lader dem parre sig 2-3 gange hvorefter jeg fjerner hunnen igen. De sættes sammen når hunnen er i brunst. Det er sjældent jeg ikke får unger.


    Hunnerne er lidt svære at få drægtige i de varme måneder, har en gang set et skema i en gamle kaninbog. Det falder til ca. 70 % fra normalt ca. 90 % drægtige efter parring.

    Held og lykke med det, håber da det lykkes dig denne gang.


  • #2   15. jun 2017 Hvor gammel er hun ? Har hun haft unger før ?

  • #3   15. jun 2017 Tak for svar Annette. Håber også det lykkes.

    Jørgen hun blev 1 år i april og har ikke haft unger før..


  • #4   15. jun 2017 Nu har Mille været hos den nye han siden siden tirsdag. Jeg sms'er om vi kan hente hende i dag, men får svar tilbage, at hun er i tvivl om der overhovedet har været vellykkede parringer. Jeg synes det er mystisk, de har vist gået i løbegård sammen, men der sker åbenbart ikke så meget..

Kommentér på:
Problemer med parring af hunkanin

Annonce