{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
265 visninger | Oprettet:

Erfaring søges {{forumTopicSubject}}

Hej
Til sommer vil jeg anskaffe mig to kaniner. Jeg har altid gerne ville avle lidt, men kun på hygge basis. Kaninerne vil mest blive brugt som hygge til min datter og jeg.

Men tænker hvad man skal gøre inden et salg med ungerne og hvad kunderne vil have.

Tak for jeres svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring søges
  • #1   22. feb 2017 du skal tænke nøje over, hvor du gør af ungerne, der ikke bliver solgt smiley

  • #2   22. feb 2017 Har du erfaring med kaniner fra tidligere?
    Jeg anbefaler altid at man har erfaring, gerne over et år, før man begynder på opdræt, for så er man sådan rimelig rustet ifht de mest almindelige ting man kan komme ud for.

    Selvom det er hyggeavl skal du jo finde ud af hvad du vil avle efter, og så er det altid smart at bruge penge på avlsdyr der er som man vil have dem. Det er vist sjældent mange penge man smider efter kaniner, selvom det er topdyr, er mit indtryk.

    Mht unger, er det jo meget forskelligt. Inden for kaniner har man jo de mulighed at slagte hvis man ikke kan komme af med dem.


  • #3   23. feb 2017 Hej Louise
    Dejligt du søger gode råd før du kaster dig ud i avl. Når man sætter dyr i verden - små eller store har man et ansvar for disse
    Derfor er det vigtig du kommer rigtig i gang og har et formål med at lave disse unger. At få unger er bestemt dejligt, at se de små første gang i reden og følge dem når de vokser op er bare skønt
    Men - der er også ubehagelig ting. Du kan risikere at finde døde unger i reden, de skal fjernes. Det er bestemt ikke rart. Der kan være unger med misdannelser/fejl. I min verden skal disse unger aflives
    Der sker der opstår fødselsproblemer for hunnen, så skal der dyrlæge hjælp til. Det er dyrt.
    Du risikere ikke at kunne sælge dine unger, så har du et ansvar for enten selv at passe dem, eller få dem aflivet. Kaniner er i mine øjne ikke noget man bare forære væk når man ikke kan finde dem et hjem til dem. Det er ikke altid nemt at få sine unger solgt.

    Jeg ville finde mig en avler tæt på dig, der kan hjælpe dig i gang. Måske ved salg af avlsdyr, hjælp efter fødsel og salg. Så har du en at støtte sig til.

    Du spørger også hvad køberne vil have, der er to typer:
    Dem der har set et smukt billede af en kanin i flotte farver, lille Sofie bliver ved med at plage mor og far. Man kigger i den blå avis eller et sted som her. Det skal være nu, så man kontakter i flæng sælgerne og køber det første og bedste uden at tænke på sind og sundhed.
    Til disse købere skal du avle kaniner i flotte farver, sjove pelstyper og tage gode billeder.

    Den anden type, snakker længe om at få kanin, kigger på nettet om pasning, læser bøger. Finder måske en den race og farve de holder mest af. Går meget op i et få en sund kanin med et godt sind.
    Kontakter avlere. Står indimellem på venteliste i op til et år.
    Til disse købere skal du avle den kanin du selv holder af. Finde gode sunde avlsdyr. Have enten en Hjemmeside eller en facebook side, så de kan kigge på dine kaniner før de henvender sig.

    Jeg sælger til begge type, men jeg har holder mest af type to.

    Held og lykke med projektet smiley
    Mvh. Annette/Kochskaniner


  • #4   23. feb 2017 Meget enig med de andre.. smiley - Hvor kommer du fra?

Kommentér på:
Erfaring søges

Annonce